Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

12.8.2006 14:04

Keijo-crossi kirjoitti:Mä en vaa tykkää tost belraysta yhtää, se ei lähe ikinä siitä putsarista pois se aine. Twin air lähtee kyl paremmin. Mutta on sekin parempi kuin tavallinen öljy :)


Offtopikkina, et Belray:n ketjurasva on vitun kovaa kamaa! ;)

12.8.2006 14:26

RxDriver kirjoitti:
Keijo-crossi kirjoitti:Mä en vaa tykkää tost belraysta yhtää, se ei lähe ikinä siitä putsarista pois se aine. Twin air lähtee kyl paremmin. Mutta on sekin parempi kuin tavallinen öljy :)


Offtopikkina, et Belray:n ketjurasva on vitun kovaa kamaa! ;)
Jos sattuu silmään jossain puodissa niin voisi jopa kokeillakkin.

12.8.2006 20:36

KAIKKI muut BelRayn mömmöt on huippukamaa (esim. keulaöljyt ihan parhaasta päästä viskositeetti-indeksiltään), mutta:
ÄLÄ vaan osta sitä putsariöljyä. Se liimaa, se tukkii, talvella siitä ei mene ilma edes läpi. Ja kuten joku totesi, sitä liisteriä ei saa edes putsarista pois. Voisin kuvitella, että jossain +40 se voisi toimia, täällä ei.
Toi spray-öljy taas on ihan ok, mutta tulee älyttömän kalliiks. Tosin jos sitä laittaa yhtä paljon, niin entiedä sitten. Peseminen on kyllä, jos mahdollistakaan, vielä tuskallisempaa.

Mutta kun noi kerran Duell'n kamaa myy, niin mikset tilaa No-Toil't sieltä samalal renkaas kanssa?

12.8.2006 21:16

Keijo-crossi kirjoitti:Mä en vaa tykkää tost belraysta yhtää, se ei lähe ikinä siitä putsarista pois se aine. Twin air lähtee kyl paremmin. Mutta on sekin parempi kuin tavallinen öljy :)
tänään olin menossa ostamaan tuota belrayn spray öljyä mutta liike oli mennyt kiinni, joten jos se ei lähde helposti putsarista pois niin täytyy käydä ostamassa vaikka castrolia, mutta miksi tuo sprayöljy ei ole niin hyvää kuin perinteinen?

12.8.2006 21:44

No sitä saa suihkutella aika paljon et saa tasasesti joka puolelle sitä, ni tulee aika kalliiks

12.8.2006 22:31

Juuri noin, ja jos sitä suihkii yhtä paljon, niin se on vähintään yhtä liisteriä.

Itse pidän sitä purkin aina mukana. Jos sattuu joku grande katastrofe (erään kolmanne henkilön pilanimi...) niin aina löytyy joku uusi putsari, tota spray-öljyä voi suihkia pintaan vähän, eikä kisa jää siihen tai tarvii ajaa ihan kuivalla putsarilla. Eli huippuhyvä hätävara.

12.8.2006 23:24

Mä täänään kokeilin tota spray kamaa ja eikä sitä todellakaan mene tolkuttomasti. Eka kertaa, joten saa nähdä miten toimii. Merkistä en oo nyt varma ku oon töissä, mut laatukamaa pitäis olla. Hämärää ainetta, koska aluksi vaikuttaa siltä, että sitä joutuu suihkiin hirveesti, mutta vaikutus tulee viiveellä. Eli oisko viiveessä syy, miks sitä laitetaan ihan liikaa? Huomenna sen näkee ku lähen kokeileen. Enää 7,5h jäljellä töitä :)

13.8.2006 19:23

Tutkippas vähän tarkemmin. Sen saan tasasesti kuin spray-maalilla maalais, mutta jotta saat ulkopuolelta suihkien sisäpinnalla edes väriä näkyyn niin aika paljon uppoo.

13.8.2006 21:12

En tiedä minkälaista sprayta sä oot käyttänyt, mut toi mun on kuin vettä kun sen suihkuttaa putsariin. Eli hyvin nopeasti suihkuttamalla aine imeytyy läpi asti. Sit ku olin kiinnittämässä putsaria pyörään niin aine alkoi jänkkiintyä ja muuttui siinä vaiheessa vasta tosi tahmeeksi. Tiedä sitten miten lähtee irti, mutta helppo oli käyttää. Mut kuten sanoin, kattellaan miten se sit käytössä toimii eikä aleta heti huuteleen vieraisiin pöytiin! Pahaa olo voi purkaa myös asiallisesti puhumalla vaikka tm:stä tai endurosta :)

13.8.2006 22:47

Kyl mä luulen että tota sprayta kannattaa vaa ostaa hätävaralle, enpä usko et se vastaa sitä tehoa kuin että uittaa siinä litkussa koko putsaria ja puristaa ylimääräset pois(talteen).

14.8.2006 20:23

Milläs se putsari pitää pestä bensalla, fairyvedellä vai jollain liuottimella? Tähän asti oon eka laittanu veden sekaan tärpättiä ja siinä huuhtonu ylimmät paskat pois, sitten lämmin fairyvesi ja viimeiseks huuhtominen. Aattelin vaa et oisko joku fiksumpikin keino?

14.8.2006 20:31

Juzi4 kirjoitti:Milläs se putsari pitää pestä bensalla, fairyvedellä vai jollain liuottimella? Tähän asti oon eka laittanu veden sekaan tärpättiä ja siinä huuhtonu ylimmät paskat pois, sitten lämmin fairyvesi ja viimeiseks huuhtominen. Aattelin vaa et oisko joku fiksumpikin keino?


No itse pesen bensalla ja sen jälkeen fairyvedellä vielä, ja sit vedellä huuhtasen. Sit kuivuun, ja johki muovipussiin öljyä ja putsari pussiin ja painellaan öljy tasaisesti ja viimeiseksi liiat öljyt puristetaan pois. Bensa kuulemma (muka)liottaa putsarin liimauksia, mutta mulla ei näy kyllä vielä mitään merkkejä. Kyllähän tohon putsarinpesuun on jotain erikoispesuaineita, mutta mieluummin ite pesen sen bensalla ja ostan pari filtteriä sillä sen erikoispesuaineen hinnalla, kun että maksaa niistä noutoileista sun muista.

15.8.2006 19:33

Nii, tiiä häntä, jokaisella oma tyyli. Ite olen nyt kokeilu mielessä rauhoittanut yhden putsarin lipeälle. Muut pesen ihan oikein menetelmin jne. mutta tuli mieleen että miten pitkään putsari kestää semmoisilla seoksilla kun lipeää jonkin verran sankoon ja sitten vettä laimentamaan. Paska ainakin lähtee ja on ihan ku uus, ja se hyvä puoli että vedet voi viskata paskasäiliöön. :)

15.8.2006 19:41

itse pesen näin:
eka huljuttelen astiassa, jossa on nesteen pesuliuotinta (voi käyttää useaan kertaan). sen jälkeen heitän putsarit ämpäriin, jossa niin kuumaa vettä kuin raanastat tulee ja siellä pyykinpesuainetta väkevä liuos. Sitten huolellinen huuhtelu lämpimällä vedellä ja sitten kuivamaan.

15.8.2006 20:23

Mä laitan eka jotain rasvanpoisto fairyä. Sit vedessä hiekat pois ja sen rasvanpoisto fairyn ku heittää veden sekaan ni saa muuten vaan löträillä lisää :) Suht puhdasta tulee eikä tarvii huolehtii mistään "jäteöljyistä". Vois kyl hommailla seuraavaks bio öljyjä ja pesuaineta... tai siis semmosia ku twin airilla on.