Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

22.4.2008 19:10

HooÄr kirjoitti:Kestääkö millään laittaa jotakin muuta öljyä kuin putsari öljyä ilmanputsariin? Onko kukaan laittanut jotakin muuta?
vielä 10 v sitten 2-tahti öljyä käytettiin enemmän kun putsariöljyä mutta laita vaan sitä ölppää mitä kuuluukin

23.4.2008 18:27

Mites tuota Belrayn suihkutettavaa putsariöljyä tulis käyttää? Häätyykö ruikkia koko suodatin siniseksi, vai?

23.4.2008 21:09

HooÄr kirjoitti:Kestääkö millään laittaa jotakin muuta öljyä kuin putsari öljyä ilmanputsariin? Onko kukaan laittanut jotakin muuta?
Riisinöljy on ikivanha juttu. Mun mielestä on ihan sama laittaako sitä vai belrayta, molemmat yhtä tahmasta sontaa ja saman asian ajaa. Jos joku ei ole samaa mieltä niin se on sen ongelma.


Parhaaksi olen havainnut twin airin.

24.4.2008 10:55

Toi on kyl totta et noi belrayn putsariöljyt on helvetin paksuja. Joskus pari talvea takaperin särki tulppia kun veti putsarin tukkoon tosta möhnästä. Kesällä on toiminut ihan moitteetta, mut talvella niillä ei tee mitään.

25.4.2008 8:59

Mitäs mieltä porukka on twinairin sprayöljystä?
Itse ostin semmosen purkin ja eilen öljysin putsarin, hieman outoahan se oli kun normaalisti on purkista kaatanut reilusti öljyä putsariin. Tuntu ettei se putsari öljyynny, mut katsotaan onko tilanne yönaikana muuttunut, kun siinähän lukee että 2h käsittelyn jälkeen on ajokunnossa.

25.4.2008 9:47

Pande kirjoitti:Mitäs mieltä porukka on twinairin sprayöljystä?
Itse ostin semmosen purkin ja eilen öljysin putsarin, hieman outoahan se oli kun normaalisti on purkista kaatanut reilusti öljyä putsariin. Tuntu ettei se putsari öljyynny, mut katsotaan onko tilanne yönaikana muuttunut, kun siinähän lukee että 2h käsittelyn jälkeen on ajokunnossa.


Niinhän se tuntuu ettei se öljyynny, mut mulla on ainakin suodattanu kaiken paskan hyvin. Niin hyvin, ettei talvella mee ilmakaan läpi :D Sitä tarvii ruiskia vaan aika reilusti. Kantsii sit viel puristella sitä putsaria et se menee tasasesti joka kohtaa.

25.4.2008 11:39

Tonetzki kirjoitti:
Pande kirjoitti:Mitäs mieltä porukka on twinairin sprayöljystä?
Itse ostin semmosen purkin ja eilen öljysin putsarin, hieman outoahan se oli kun normaalisti on purkista kaatanut reilusti öljyä putsariin. Tuntu ettei se putsari öljyynny, mut katsotaan onko tilanne yönaikana muuttunut, kun siinähän lukee että 2h käsittelyn jälkeen on ajokunnossa.


Niinhän se tuntuu ettei se öljyynny, mut mulla on ainakin suodattanu kaiken paskan hyvin. Niin hyvin, ettei talvella mee ilmakaan läpi :D Sitä tarvii ruiskia vaan aika reilusti. Kantsii sit viel puristella sitä putsaria et se menee tasasesti joka kohtaa.


Joo ruiskutin ulko ja sisäpuolelle parikin kerrrosta ja toki puristelin voimakkaasti tarpeeks kauan. Varmaan muuttuu se koostumus siinä parissa tunnissa kun on ilman kanssa tekemisissä tms.

No parin tunnin päästä sen näkee onko erilainen kuin eilen heti öljyämisen jälkeen.

25.4.2008 21:14

Katsoin putsaria vielä ennen ajoa ja näytti suht vähän öljyseltä, vähän ruiskasin lisää. sit parin tuntia ajoa ja putsarin tarkastus, ihan hyvin oli pöly jäänyt putsariin ja putsari oli tahmea, mutta myös hengittävän näköinen. Eli ei tukossa öljystä.

25.4.2008 22:43

Pande kirjoitti:Katsoin putsaria vielä ennen ajoa ja näytti suht vähän öljyseltä, vähän ruiskasin lisää. sit parin tuntia ajoa ja putsarin tarkastus, ihan hyvin oli pöly jäänyt putsariin ja putsari oli tahmea, mutta myös hengittävän näköinen. Eli ei tukossa öljystä.


Jep, kyl mä tykkään enemmän tosta spraypullossa olevasta öljystä. Mun mielestä suodattaa ihan yhtä hyvin kun normaalikin öljy, kunhan sitä muistaa laittaa tarpeeksi.

29.4.2008 17:14

Joskus kokeilin belrayn spray ööliä mut mielestäni sitä meni nii perkeleesti per putsari et tulis tosi kalliiks pitemmän päälle.

4.5.2008 1:22

Jos nyt kysyn vielä toisen kerran, eli koko suodatin siniseksi sekä sisä- että ulkopuolelta tuolla Belrayn spraylla? Tai tuolleen ainaki tein. Nyt vaan aloin miettimään, että onko putsari tukossa öljystä ku tuntus niin perkutin rikkaalla käyvän.

17.5.2008 23:49

Mä ainakin oon pessy putsarit aina vaa kuumalla vedellä ilman mitää pesuaineita ja hyvin ne paskat on lähteny. Ja sit oon öljynny ne Motorexin sprayöljyllä ja on toiminu iha moitteettomasti. Et onko ne pesuaineet sun muut iha välttämättömiä??

18.5.2008 0:17

Eihän ne välttämättömiä ole, mutta koneen kannalta parempi pestä ihan aineilla... ei lähde kaikki hiekka ym. pois pelkällä vedellä.

18.5.2008 0:18

niin kun ei ne tahdo kaikki lähteä edes parhaimmilla litkuilla.

18.5.2008 8:49

Kuinka usein pesette ja öljyätte putsarin.