Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

11.8.2006 1:44

En kyllä ikinä ostais mitään kakspyörästä tolta Henkka90. Kuulostaa vähän siltä että huoltoihin ei juurikaa panosteta =D

11.8.2006 3:35

Kyllä nyt sen verran pitäis pystyä panostamaan, että laittais ees oikeet ilmanputsariöljyt sinne putsariin. Ei tulis mulla mieleenkään mitään muuta sinne laittaa.

11.8.2006 3:40

Mä jouduin kerran pistämään 2t öljyä, se valuu siitä putsarista hyvin nopeasti pois :D Sen öljyn tarkotus on se, että siihen jää kaikki roskat ym. ettei ne pääse kaasuttimeen, eli kannattaa pistää iha kunnon putsariöljyä (!)

11.8.2006 10:51

No löytyykö sitä mistään yhtään halvemmalla, ku ei tosissaan kolmeekymppiä huvittas maksaa?

En kyllä ikinä ostais mitään kakspyörästä tolta Henkka90. Kuulostaa vähän siltä että huoltoihin ei juurikaa panosteta =D


No kiitti vaan vitusti, onko nyt hyvä olo?

11.8.2006 11:04

Henkka90: Motulin putsariöljy maksaa joku 14e/l. Kyllä se litrankin putsariöljy pönikkä kestää jonkun aikaa, kunhan sitä öljyä käyttää kohtuudella eikä lorauta puolta pulloa joka kerta kun öljyää putsarin.

11.8.2006 13:24

Henkka90 kirjoitti:Nämä oovat varmaan vähä hölmöjä kysymyksiä mutta varmistanpa kuitenkin:

Mitäs sanotte mäntysuovan käytöstä putsarin pesemiseen?
Entäs öljyämiseen kelpaako jäteöljy? Ihan vanhoja vaiheöljyjä vaan joissa ei oo mitään kiinteää paskaa.

En kyllä itse ole käyttänyt tuota vaan 2T-öljyä joka varmaan käy hyvin?
Kannattaako ylimääräiset öljyt laittaa takaisin öljykanisteriin vai jäteöljyihin suoraan, siis siihen 2T- öljy kannuun joka menee sitten bensan sekaan joskus.
Sillä vaan kysyn jos siihen tarttuu jotain paskaa joka sitten saattaa olla koneelle huonoksi.
Ymmärrän kyllä 100% että olet alottelija mut nää sun putsari kysymykset menee jo vähä liian pitkäl :D :D Ei pahal mut tää oli hauskin juttu mitä oon lukenu pitkiin aikoihin.

11.8.2006 13:45

Taas sarjassamme yritin säästää 7¤ ja sain aikaan 350¤ vahingon. KANNATTAAKO??

Mulle on tullut sellainen vaikutelma, että motot.netin sivuilla on aika helvetin monta henkanlaista kaveria, jotka kitisevät peruskäyttövaran hinnasta. Eli aika monta käytettyä pyörää myydään tällaisten "huoltojen" jälkeen säännöllisesti ja hyvin huollettuna!!

Suosittelen säästämään vaikka bling bling ajokamoista, uusista tarrasarjoista,yms, sillä jos pyörä on paskana niin ette paljon tarvi ajokamoja. Tai no! Kuitenki suurin osa ajaa lenkkarit jalassa.

11.8.2006 14:37

Ite en kyllä ajovarusteista menis säästämään. Mielummin säästän niistä uusista katteista ja üüber tehoputkista jne jne hienouksista. Kun tunnen pari ihmistä jotka ostaa heti uuden kate sarjan vaikka takalokariin tulisi pikku naarmu. :E

11.8.2006 14:52

Daroth kirjoitti:Ite en kyllä ajovarusteista menis säästämään. Mielummin säästän niistä uusista katteista ja üüber tehoputkista jne jne hienouksista. Kun tunnen pari ihmistä jotka ostaa heti uuden kate sarjan vaikka takalokariin tulisi pikku naarmu. :E


No sellaset kaverit pitää varmaan muutenkin vähä enemmän huolta pyörästään. Eikä laita kerran paskasen mäntysuovalla pestyn suodattimen läpi lantrattuaja 2T öljyjä tankkiin.

11.8.2006 14:55

Henkka90 kirjoitti:No kiitti vaan vitusti, onko nyt hyvä olo?


Itseasiassa on =)

11.8.2006 15:58

Daroth kirjoitti:Ite en kyllä ajovarusteista menis säästämään. Mielummin säästän niistä uusista katteista ja üüber tehoputkista jne jne hienouksista. Kun tunnen pari ihmistä jotka ostaa heti uuden kate sarjan vaikka takalokariin tulisi pikku naarmu. :E


Niin! Yleensä näistä ei säästetä, mutta jos harrastus on tuota, että öljyistä, yms kitistään niin silloin voi ostaa osan varusteista käytettynä. Itse olen ostanut osan varusteista käytettynä ja hyvin ovat pelanneet. Tietysti tässäkin asiassa SAA KÄYTTÄÄ JÄRKEÄ! Esim. Riittääkö perusajohousut vai pitääkö laittaa Travis P ultra light sniif bling pökät hp.500¤

11.8.2006 16:08

No anteeks nyt niin saatanasti tämä minun maalaisuuteni jumalauta. Enpähän kysele ennee näiltä vitun prooäijiltä jotka on niin vitun itsekkäitä että unohtakkee koko juttu.

11.8.2006 16:15

:D Heh..Kohta huomaat kuinka mopo alkaa hajoomaan.

11.8.2006 18:17

Henkka90 kirjoitti:No anteeks nyt niin saatanasti tämä minun maalaisuuteni jumalauta. Enpähän kysele ennee näiltä vitun prooäijiltä jotka on niin vitun itsekkäitä että unohtakkee koko juttu.


Älähän nyt. Kysyt, että mitä öljyä kannattaa käyttää koneeseen. Porukka vastaa, että castrollia. Kysyt mitä ilmanputsariin, vastaus ilmanputsariin tarkoitettua öljyä. Bensaan 2-t öljyä. Ilmanputsarin puhdistukseen siihen tarkoitettua ainetta.

Koko hommassa on ollut koko ajan sama pointti. Kaupasta saa oikeaan paikkaan oikeat aineet. Ja me ollaan ne sulle kerrottu. Mut sä, et suostu niitä ostaan koska ne ovat "kalliita" ja sit yrität ehdottaa kaikki pullanpaistoöljystä turbiinien voiteluöljyyn, koska niiden litra hinta on alle 1¤. Tässä harrastuksessa menee rahaa... joko kalliimpiin ja hyviin aineisiin tai sit rahat menevät siihen, että viet pyörän huoltoon koska oot sooloillu ja tunkenu pullaöljyt moottoriöljyn sijaan koneeseen, sillä halusit säästää litrahinnassa 1¤.

11.8.2006 18:40

Aina ei voi olla mieliks.