Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

4.5.2006 10:53

Olisko kellään myynnissä tähän museovehkeeseen (rm: 250 -84) sivukatteita ?

5.5.2006 19:02

Hjälp!

Eilen sain sit oman rm 250 -92 käyntiin ja monta kertaa putkeen, mutta ku olin ajamassa talliin niin meni ja sammu(yritin säästää taloyhtiön pihaa ja lähdin nätisti). Sen jälkeen ei mitään. Pöhähtää pakarista välillä ku yritän polkea käyntiin! Uudet bensat ja tulpatkaan ei oo auttanut. Oiskohan sähköpuolella vika? Kipinä näyttää aika onnettomalta, mut aiempaa kokemusta kipinästä ei ole(paitsi intissä!!), joten en tiedä miltä se oikeasti näyttää...

Ku käyntiin sain niin tosi hyvin kävi. ONGELMA vaan on, että ei starttaa ei! Onko muilla ollut samoja ongelmia?

5.5.2006 19:08

MotoXer kirjoitti:
CH-RACING kirjoitti:
h.hartikainen kirjoitti:missähän lie häikkää kun kipinä on heikkoa ja välillä puuttuu?? pyörä siis suzuki rm250 -91..

Uskoisin, että vika on ensiökäämissä, mikä on ottanut itseensä lämpöä, ja käämi on sulanut sisältä yhteen sellaiseksi "klöntiksi"... Viisaammat kertokoon lisää.


Itsellä oli samanlainen muistikuva, että käämi sulaa. En vaan uskaltanu sanoa ääneen ettei tehdä mitään harhadiagnooseja ;) Voi toki olla joku muukin vika, kannattaa vaikka aloittaa tuosta...


Oiskohan munki vika käämissä? Taidan olla ainoa puunenä näillä sivuilla, joten mitä purkaa, että varmistun asiasta? Tekniikka kiinnostaa, mutta kokemattomuus on pieni rajoite remonteissa. Tietty aina voi viedä rämän huoltoon jos menee sormi suuhun. Mut thänks jo valmiiks!

6.5.2006 8:28

No tohon käämiin pääset käsiksi avaamalla magneeton kopan.

6.5.2006 12:08

Dirt kirjoitti:No tohon käämiin pääset käsiksi avaamalla magneeton kopan.

Ja irrottamalla vauhtipyörän. Oma teki just samaa: saatto lähtä joskus käyntiin, mutta sammahteli. Se on just sama pyörä ku h.hartikaisen peli. Ja oli alkanu kuulemma uusilla käämeillä pelaamaan.

6.5.2006 13:13

Pitää lähteä sit pihalle katsomaan. Toivottavasti vika olis siellä. Helpottaa aina korjaamista jos tietää missä vika on. Pidetään peukkuja.

6.5.2006 13:39

Ootteko muuten tykänny sukisukeista? Mulla oli ennen kx johon olin erittäin tyytyväinen. Mut jospa mieli muuttuu ku saan pyörän kuntoon.

Ai niin! Hartikainen hoi! Paljonko maksoit käämistä ja mistä tilasit/ostit?

Oisko kellään käyttöä mikunin 60mm kaasarille? Tosi hyvässä kunnossa.

6.5.2006 17:09

Mikä tossa magneton irroituksessa on se macig-liike, jolla se irtoaa? Oon saanut sen pultin irti, mutta mötykkä ei lähde. Siinä on varmaan joku lukitus, mut ei pysty tajuamaan, vaikka on räjäytyskuvat kädessä!!! Mulla ainakin alkaa palaan käämit.

6.5.2006 17:23

Pate79 kirjoitti:Mikä tossa magneton irroituksessa on se macig-liike, jolla se irtoaa? Oon saanut sen pultin irti, mutta mötykkä ei lähde. Siinä on varmaan joku lukitus, mut ei pysty tajuamaan, vaikka on räjäytyskuvat kädessä!!! Mulla ainakin alkaa palaan käämit.

Siinä tarvii olla ulosvetäjä. Se ei riitä et sen mutun avaa.

6.5.2006 18:26

Pate79 kirjoitti:Mikä tossa magneton irroituksessa on se macig-liike, jolla se irtoaa? Oon saanut sen pultin irti, mutta mötykkä ei lähde. Siinä on varmaan joku lukitus, mut ei pysty tajuamaan, vaikka on räjäytyskuvat kädessä!!! Mulla ainakin alkaa palaan käämit.

Siihen tarvii ulosvetäjän, jossa on "vasemman" puoleinen kierre, jos oikein muistan. Käyt lähimmästä moottoripyörä liikkeestä tilaamassa sellaisen. Ei pitäisi olla hirveän kallis. Ja se on sitten juuri sellainen japsi malli, eli sen pitäisi käydä kaikkien japsipyörien vauhtipyöriin.

Edittiä: Uskoisin, että se vika on juuri tuossa ensiöpuolassa, mikä on siellä vauhtipyörän takana. En suosittele ruveta avaan sitä jollaki ruuvarilla tms; koska se vauhtipyörä voi vääntyä piloille. Ja tässä on juuri se kyseinen osa, mikä luultavasti on palanut.

Edit2: Pyörääsi saa näköjään Motomasterilta Valokäämin 168e hintaan, eli halvemmalla, kuin norm. käämin scatterilta :)
Viimeksi muokannut Monttis päivämäärä 6.5.2006 20:13, muokattu yhteensä 3 kertaa

6.5.2006 18:44

Scatterilla ei muistaakseni ollu ihan halvimmasta päästä nuo käämit...mutta jospa se hartikainen kertoo mistä osti/saa halvalla.

6.5.2006 22:13

jutila kirjoitti:Scatterilla ei muistaakseni ollu ihan halvimmasta päästä nuo käämit...mutta jospa se hartikainen kertoo mistä osti/saa halvalla.


Sulla oli jostain poimittuja hinta pari sivua takana päin? 120¤ normi käämi, yms! Eli muistatko paikkaa :) Muistin nähneeni hinnat jossain ja sit ne sun nimen alla??

6.5.2006 23:04

Pate79 kirjoitti:
jutila kirjoitti:Scatterilla ei muistaakseni ollu ihan halvimmasta päästä nuo käämit...mutta jospa se hartikainen kertoo mistä osti/saa halvalla.


Sulla oli jostain poimittuja hinta pari sivua takana päin? 120¤ normi käämi, yms! Eli muistatko paikkaa :) Muistin nähneeni hinnat jossain ja sit ne sun nimen alla??

Nii, kyselin kato joskus joltain yksityiseltä jolla oli nettimotossa nuita käämejä myynnissä ja vastaus oli tämä: "Terve!
Normaali käämi 120e
Käämi jossa myös valot 150e
Cdi-yksikkö 185e
T.Antti Antila 040-5236717"

7.5.2006 21:08

Heippa taas!

Sain irroitettua magneeton, mut tuleeko uudessa käämissä johdot mukana? Mihin asti ne yltää-> cdi-boxiin asti?? Miten niiden kiinnitys? Sit oliko palaneessa käämissä selvät TUHON merkit vai mistä näitte? Otin sen vaan irti ja hämärässä varastossa nopeasti katsoin niin en huomannut mitään muuta kuin, että oli tosi likainen ja kulunut? Hiekkaa, yms! Kertokee kaikki, sillä ei tekis mieli turhaan ostaa.

7.5.2006 21:41

Nappaa yleismittari kauniiseen käteen. Ja jos on luokkaa 2M> niin särki.