Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

8.4.2011 15:31

PKS kirjoitti: uusia käämejä saa esim. motomasterista

9.4.2011 23:43

ok :)

17.4.2011 14:04

Mikähän tuosa RM:ssä on vikana ku 4 vaihde ei vedä,vaan rutisee kun sen lyö päälle?
Sopiikohan -92 vuoden rämästä vaihteisto 2000 luvun rämään? ja jos jollakin löytyy nii voin ostaa.
Pyörä siis suzuki rm 125 vm 00.

17.4.2011 18:36

Ei sitä kai sen ihmeemmin tartte miettiä. Siirtäjissä ja/tai rattaissa jotain häikkää, lohkot joutuu ottaan auki kumminkin.

17.4.2011 20:10

malo kirjoitti:Mikähän tuosa RM:ssä on vikana ku 4 vaihde ei vedä,vaan rutisee kun sen lyö päälle?
Sopiikohan -92 vuoden rämästä vaihteisto 2000 luvun rämään? ja jos jollakin löytyy nii voin ostaa.
Pyörä siis suzuki rm 125 vm 00.
kytkentähampaat rattaasta kulunut,joutuu vaihtamaan ainakin yhden ratasparin.Luultavasti muissakin,ainakin vetovaihteissa samaa vikaa...rattaat uutena 50-100€kpl suomesta

Re: Suzuki RM

20.4.2011 20:01

Nyt olis semmonen probleema et kakspuokki rämä alko booaamaan alakierroksilla kun vaihdoin uuden neulan. Neula on nyt keskitasolla mut huomenna nostan sitä pykälällä. Tyhjäkäyntisuuttimen vaihdoin, 52,2 nyt sisäs. Kuitenkin booasi vielä vaikka kokeilin säätää ilmaruuvia. Antakaas jotain vinkkejä mitä pitäs tehä ku haluis vaan pyörän nopeeta ajoon! :|

Re:

20.4.2011 20:10

kytkentähampaat rattaasta kulunut,joutuu vaihtamaan ainakin yhden ratasparin.Luultavasti muissakin,ainakin vetovaihteissa samaa vikaa...rattaat uutena 50-100€kpl suomesta[/quote]

Ok, mistä muualta noita suzukin osia sais kun nakkilan pyörä ja moposta, meinaa olla kalliita tuolla osat.

Jos jollakin on suzuki rm 125 -00 pa-säädintä tai vaihteiston osia ,niin voin ostaa.

sopiiko vm 92 rm:stä 00 Rämään kytkinlevyt?

Kannattaako sylinteri putkittaa vai pinnoittaa, ja paljon pinnoitus maksaa suunillee?

Re: Re:

20.4.2011 20:30

malo kirjoitti:kytkentähampaat rattaasta kulunut,joutuu vaihtamaan ainakin yhden ratasparin.Luultavasti muissakin,ainakin vetovaihteissa samaa vikaa...rattaat uutena 50-100€kpl suomesta


Ok, mistä muualta noita suzukin osia sais kun nakkilan pyörä ja moposta, meinaa olla kalliita tuolla osat.

Jos jollakin on suzuki rm 125 -00 pa-säädintä tai vaihteiston osia ,niin voin ostaa.

sopiiko vm 92 rm:stä 00 Rämään kytkinlevyt?

Kannattaako sylinteri putkittaa vai pinnoittaa, ja paljon pinnoitus maksaa suunillee?[/quote]

Mulla ois tuohon käypänen ehjä sylinteri myynnissä, ei ois kallis.. halvempi kuin putkitus kysy YV:llä jos kiiinnostaa ?

Re: Suzuki RM125 -00

23.4.2011 20:58

Joo elikkä nyt on motti auki pöydällä,kumma homma, kun oli osa kytkinlevyistä oli irronnut palasia.Osa palasista lojui vaihteistossa.
Rattaat näyttäisi olevan kunnossa, paitsi(veto-akselin) 4 ja 5 vaihteen "lukitus"hampaat ovat pyöristyneet, mutta 3 vaihde( joka pomppii välillä pois)oli kunnossa.Voiko johtua öljystä, käytin nesteen hypoidi mp 80w90 öljyä.
Saako lohkojen väliin laittaa normitiivisteen, vai tiivistemassaa?

Jos jollakin on ollut samanlaista vikaa,niin ilmoittaa vaikka yv:llä tai tänne.

Re: Suzuki RM125 -00

24.4.2011 1:49

malo kirjoitti:Joo elikkä nyt on motti auki pöydällä,kumma homma, kun oli osa kytkinlevyistä oli irronnut palasia.Osa palasista lojui vaihteistossa.
Rattaat näyttäisi olevan kunnossa, paitsi(veto-akselin) 4 ja 5 vaihteen "lukitus"hampaat ovat pyöristyneet, mutta 3 vaihde( joka pomppii välillä pois)oli kunnossa.Voiko johtua öljystä, käytin nesteen hypoidi mp 80w90 öljyä.
Saako lohkojen väliin laittaa normitiivisteen, vai tiivistemassaa?

Jos jollakin on ollut samanlaista vikaa,niin ilmoittaa vaikka yv:llä tai tänne.

, käytä normaalia 10w_40 öljyä, uudempaa piikin suzukia en ole korjannut, siihen joko kuuluu tiiviste tai ei, ota selvää, akseleitten päittäisvälys on oltava max 0.5 mm. , älä kasaa konetta turhaan kunnes joku asiasta tietävä on katsonut tapauksen. , laita vaikka yv, jos matka riihimäelle(talli) tai kymenlaaksoon(koti,kausala) ei ole pitkä.

Re: Suzuki RM

24.4.2011 10:51

mulla piti aikanaan laittaa aina vähintään 2 tiivistettä lohkojen väliin -99 125 RM:ssä, näin ainakin centauron tiivistesarjojen kanssa. Jos laitto vain 1 niin sitten kun kiri lohkot kireälle yhteen niin kampiakseli ja kytkinakseli alko pyörimään tosi nihkeästi. Sitten ko laitto 2 niin ei ollu ongelmaa... että tuskin pelkällä massalla menee

Re: Suzuki RM

24.4.2011 15:45

Älä perkele laita mitää sikaliimoja tai tiiviste massoja. Vituttaa aina avata koneita kun on joka pultti pistettu jollain mömmöllä ja vesipumpun pellin väliin molemmille puolille jotain tiivistemassaa. Hienoo kun on vesikanavat tukossaa ja kone leipoo. Vaihteistossakin pyörii jotain punasta mömmöö laakereissa sitten.

Tietysti jotain poikkeuksia missä näin on tarkoitettu tehtävän. Mutta ei nykypyörissä enään.

edit* nii siis tottakai tiiviste pitää laittaa, mutta yleensä porukka tunkee noita massoja vielä bonuksena päälle.

Re: Suzuki RM

26.4.2011 8:24

riksa- kirjoitti:Suzukista linkunlaakerit menossa vaihtoon, tuleeko laakerisarjan mukana iskarin alapään laakeri ?
Sitten vielä sellanen kysymys, että kotoa hyllystä löytyy 172ps ja 50tk suuttimet, sopisiko nuo kesäksi kaasariin?


Kaikissa sarjoissa ei kuulemma tule. Ite oon käyttäny proxin sarjaa, siinä ainakin tulee.

Suzuki RM:n korkeus

29.4.2011 23:45

Tuli ostettua -09 250cc RM ja kun oon tällainen 166cm persjalka niin johan tuntuu liian korkealta aloittelijalle, joten:
-Saako pyörää madallettua mitenkään?

Siis ihan rookie olen ja vielä kaiken lisäksi aika kädetön noiden säätöhommien kanssa kun eihän pyörän mukana mitään ohjekirjaa tullut :(

Jos löytyy joku linkki mistä ohjekirjan saa ladattua, niin kiitosta vaan - maksullisia kyllä tuntuu löytyvän, kumma ku ei Suzukin sivuiltakaan ko. opusta saa ladattua.

Kiitos jos joku vaivautuisi auttamaan :)

Re: Suzuki RM:n korkeus

30.4.2011 0:10

lundgvist kirjoitti:...tuntuu liian korkealta..)

Motocrossiin on vähän huono madaltaa, kun jousituksesta menetetään samalla suurin hyöty. Jääratakisoissa on sitten taas suotavaakin madaltaa. Madalluksesta oli ainakin joskus paljon juttua ja vinkkejä team laineen sivuilla. Tietty voi asioihin ottaa toisenkin lähestymistavan ja tehdä, kuin Gaston Rahier aikanaan. Ukko ajoi aavikkokisoja 80 luvulla. Pieinikokoinen mies kun oli, oli mottona että "kun jalat ei maahan yllä, pystyssä pysyäkseen pitää vain ajaa kovempaa kuin muut" - http://farm4.static.flickr.com/3535/371 ... 8e0a1d.jpg Ja tuossa vielä toisessa kuvassa keskellä. Kovin on pieni mies verrattuna pyörän istuinkorkeuteen http://4.bp.blogspot.com/-Tf0GjNm_ELQ/T ... rahier.jpg