Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

5.4.2011 0:00

disme kirjoitti:Laitetaampa nyt tänne, kun kyseisestä pyörästä nimenomaisesti on kyse, vaikka ihan yleispätevä aihehan tämä oikeastaan on.. anygays.. 8)

Meikäläisen siroissa sormissa ei oikein tahdo piisata pidemmillä lenkeillä jerkkua lipsutella tuon Raimon melkoisen jäykkää kytkintä, joten kysyisin onko täällä miten onnistuneesti korvattu näitä vaijerikytkimiä tarvikenestekytkimillä? Ja minkälaista mallia suosittelisitte?

Edelliselä omistajalla oli ollut tässä kiinni paljon kehuttu Maguran yleismalli, mutta hintalappu on siinä aika suolainen, päälle 300 rahaa... :s

Olisiko näistä halvemmista vaihtoehdoista mihinkään: http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=274

http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=1904

Alempi ainakin teki ihmeitä 125cc kiinancrossin hervottoman jäykälle kytkimelle, mutta onko tuo letku liian lyhyt isompaan pyörään? Tokihan sen voisi vaihtaa, muttakuneijaksaisialkaanussimaann..

Ja ei ainakaan kauheasti harmita, jos ja kun tuollaisen onnistuu rikkomaan, sillä kestävähän tuo ei varmasti ole :D Mutta niin se oli Magurakin hajonnut ihan peruskaatumisessa, saisihan noita leluja 10 yhden sellaisen hinnalla..

Jos jollain kokemusta vastaavista systeemeistä tämäntyyppisissä pyörissä, niin olisin kiitollinen jos jakaisitte tiedon kanssani! :)
Helpompi ja vähän halvempi patentti: siirrät kykäkahvaa ihan himona kauemmaks tangon päästä. :lol:

5.4.2011 0:12

Siis kokeiltu on muutamaa eriprofiilista kahvaakin, rasvattu hyväksi, vaihdettu paikkaa, kulmaa, jne. Koko kytkin vaihdettukin hiljattain, mutta ei vaan meinaa saada sopivaksi sitten millään..

Ainakin velipojan TM:n piikin jälkeen tuntuu aika raskaalta.. :roll:

5.4.2011 13:51

Onko vaijeri miten uusi? Onko se alkuperäinen vai tarvike?

5.4.2011 13:55

disme kirjoitti:Siis kokeiltu on muutamaa eriprofiilista kahvaakin, rasvattu hyväksi, vaihdettu paikkaa, kulmaa, jne. Koko kytkin vaihdettukin hiljattain, mutta ei vaan meinaa saada sopivaksi sitten millään..

Ainakin velipojan TM:n piikin jälkeen tuntuu aika raskaalta.. :roll:

Ei listalla näkynyt tätä pulikkaa mitä myydään joka puljussa, eli: kytkimen keventäjä.

Se onkin eriasia toimiiko se, en tiedä.

5.4.2011 14:34

Irrallisena vaijeri kyllä liikkui todella hyvin kuorensa sisällä, kun sitä öljysin. Ihan hyväkuntoinen vaijeri on kyseessä, vaikka en tosin ole varma, onko se sitten orkkis- vai tarvikevaijeri.

Kytkimen keventäjistä olen kuullut lähinnä vain pahaa sanottavaa, tuhoavat kuulemma kytkintuntuman, ovat muutenkin vittumaisia säätää, ja vaativat paljon huoltoa, jne.. :|

Taidan ehkä ottaa riskin ja tilata tuollaisen 39e nestekytkimen, eipä tuossa paljoa menetäkään 8)
Jossei toimi, tai on muuten vaan persiistä, niin pistän sitten vaikka polkupyörään kiinni.. :lol:

5.4.2011 17:33

suzukiana kirjoitti:Elikkäs pyörä on Suzuki RM 125 -95. Pärrässä on ollut sellaista vikaa että on tulppia alkanut syömään oikeen kunnolla. Oon aiemmin tutkinut vikaa polttoaine puolelta. Mutta tänään päätin alkaa tutkiin sähköpuoltakin kun ei polttoainepuolella tunnu vikaa olevan. Mittailin magneetosta tulevien johtojen ja puolan arvoja.
Ensiöpuolalta (eli magneetolta) tuli kyllä oikea jännite mutta vastus sitten oli n.100 Ohmin luokkaa vaikka se pitäs olla 18-30 Ohm.
Impulssikäämiltä pitäs tulla 3v jännite tai enemmän, mutta sieltä tuli vain 1v. Eli meneekö se vaihtoon?
Ja sytytyspuola, siinä pitäs olla tulpanhatun ja puolalle menevän johdon välinen vastus 12-21kOhm mutta mittari ei sano mitään? Maan ja puolalle menevän johdon välillä pitäs tulla 210 volttia muttei tullut kuin 150 volttia enimmillään. Meneekö puolakin vaihtoon? Mitähän pirua tuon kanssa tekee?

5.4.2011 18:38

Disme, itsellä tarvikevaijereissa ollut todella suuria eroja kytkimen keveyden ja vaijerin kestävyyden kannalta. Mutta ei kyllä pahan hintaiselta kuullosta tuo nestekytkinkään! 8)

6.4.2011 15:03

nyt lähtee halvalla http://www.nettimoto.com/suzuki/rm-z/1091961

6.4.2011 21:14

suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:Elikkäs pyörä on Suzuki RM 125 -95. Pärrässä on ollut sellaista vikaa että on tulppia alkanut syömään oikeen kunnolla. Oon aiemmin tutkinut vikaa polttoaine puolelta. Mutta tänään päätin alkaa tutkiin sähköpuoltakin kun ei polttoainepuolella tunnu vikaa olevan. Mittailin magneetosta tulevien johtojen ja puolan arvoja.
Ensiöpuolalta (eli magneetolta) tuli kyllä oikea jännite mutta vastus sitten oli n.100 Ohmin luokkaa vaikka se pitäs olla 18-30 Ohm.
Impulssikäämiltä pitäs tulla 3v jännite tai enemmän, mutta sieltä tuli vain 1v. Eli meneekö se vaihtoon?
Ja sytytyspuola, siinä pitäs olla tulpanhatun ja puolalle menevän johdon välinen vastus 12-21kOhm mutta mittari ei sano mitään? Maan ja puolalle menevän johdon välillä pitäs tulla 210 volttia muttei tullut kuin 150 volttia enimmillään. Meneekö puolakin vaihtoon? Mitähän pirua tuon kanssa tekee?

Jaa, kyllä ne sytytyspuolan vastukset on kunnossa. Tuli vaan pieni mittausvirhe. Mutta meneeköhän impulssikäämi ja ensiöpuola vaihtoon? Vai meinaako nuo heitot mitään?

6.4.2011 23:28

Ei noin kauttaaltaan voi olla noin perseellään, joko sulla on rumu mittari tai kontaktit jossain huonot.

7.4.2011 0:40

No eihän ne nyt niin kauttaaltaan perseellään oo jos vaan impulssikäämillä ja ensiöpuolalla arvot perseellään ja sen takia sitte puolallekkin menee liian pieni jännite?
Mittari kyllä pitäs toimia ja ei siinä paljo voi kontakti häikkää olla ku ei oo johtoissa mitään liitoksia välillä mistä mittailin

7.4.2011 22:13

Joten syy kysymiseen ylipäänsä oli?

8.4.2011 0:20

Joo itsekki huomasin että vastasin jo osittain omaan kysymykseen mutta en oo varma että onko nuo pahoja heittoja. Eniten vaivaa tuo ensiöpuolan vastus ku heittää noin paljon että onko se liikaa. Meneekö se yleensä kerralla paskaksi vai voiko se vain kulua niin heikoksi että toimii jotenkin mutta kuitenkin rikkoo tulppia?

8.4.2011 8:47

mulla ainakin oli -99 vm suzukin piikissä mennyt käämi sököksi kun antoi heikon kipinän. Sen kun vaihdoin niin alkoin toimimaan hienosti, uusia käämejä saa esim. motomasterista. Tietysti sinun tapauksessa vika voi olla muuallakin mutta mulla oli juurikin tuossa käämissä.

8.4.2011 15:27

Pitää ostaa ehjä käämi jos vaan löytäs jostai. Saako uutena mistään?
Jos jollain on tiedossa toimiva käämi niin voi laittaa yv:tä!