Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

8.3.2011 23:00

<Gilera> kirjoitti:Tuli mieleen että jos vien tuon suzuki rm 250 -88 pytyn pinnoitukseen ja jos ostan siihen wisecon takomännän niin pitääkö siinä olla se joku välys sylinterin ja männän välissä olisiko se ollut se joku 0,05 mm?


Laita uusi mäntä mukaan pinnoittajalle, niin se osaa tehdä sylinterin oikealla välyksellä ko. männälle.

RM125 -10 vauhtipyörän lisäpaino

9.3.2011 13:22

Onko kenelläkään kokemusta vauhtipyörän lisäpainon tuomasta hyödystä/vaikutuksesta (RM 125 -10)? Ja mahtaako näitä löytyä kotimaisten liikkeiden kautta? Ettei tarvitsisi Ameriikasta asti alkaa moista tilailemaan.

Vaihtoehtoisesti tietysti onkohan kyseiseen pyörään saatavilla raskaampaa vauhtipyörää?

9.3.2011 17:47

yritin tilata R.M. Heinolta takaiskarin tiivistepesän+tiivisteen, mutta myyjä ei tiennyt tarkalleen mitä osaa tarkoitin tuolla tiivistepesällä. voisiko joku kertoa minulle tuosta linkittämästäni kuvasta että mitkä numeroiset osat minun täytyy tilata kun en itsekkään tiedä tarkalleen mikä osanro. tuo tiivistepesä on :)

http://www.mp-osat.fi/suzuki/index.php? ... ry_id=2787

9.3.2011 21:09

Oliskos kellään myydä tuota Rm 80cc kytkinkoppaa vm.83-85(vesijäähdytys)
Laittakaa yv:tä jos on

9.3.2011 21:25

suzuki rm 250 -88

Elikkä, en ole löytänyt wiescolta muita männän kokoja kuin ilmeisesti noita ylikokoja.
Eli tuon sylinterin vakio koko on mielestäni 67 mm ja pienin wisecon mäntä jonka olen löytönyt on 67,75
ja siitä seuraavat 68,00 ja 68,25. Niin jos laitan pinnoitukseen mukaan tuon männän jonka koko on 67,75 ja ne pinnoittavat sen siihen kokoon sopivaksi niin jos tuo pinnoite ajan myötä kuluu niin kuluuko se niin paljoa että tuon 68,00 männän voi siihen jo seuraavaksi sitten laittaa?

Proxilta taas on ainakin vakio koon mäntä joka on 66,97 ja siitä pienenee 66,96, 66,95 eli sitä tuskin sitten kannattaa ostaa ja pinnoittaa sitä vakiokoon, jos se pinnoite kuluu paljon niin ei sitten saa enään ylikoko mäntää koska eikö tuo wisecon 67,75 mäntä ole taas jo liian iso?

9.3.2011 23:06

PKS kirjoitti:yritin tilata R.M. Heinolta takaiskarin tiivistepesän+tiivisteen, mutta myyjä ei tiennyt tarkalleen mitä osaa tarkoitin tuolla tiivistepesällä. voisiko joku kertoa minulle tuosta linkittämästäni kuvasta että mitkä numeroiset osat minun täytyy tilata kun en itsekkään tiedä tarkalleen mikä osanro. tuo tiivistepesä on :)

http://www.mp-osat.fi/suzuki/index.php? ... ry_id=2787


Sitä ei ole merkitty kuvaan numerolla. Mutta saat varmasti sen nopeampaa/halvemmalla tarvikkeena esim SMK.lta, tai jostain muusta puljusta jotka tekee iskari huoltoja.

9.3.2011 23:32

<Gilera> kirjoitti:suzuki rm 250 -88

Elikkä, en ole löytänyt wiescolta muita männän kokoja kuin ilmeisesti noita ylikokoja.
Eli tuon sylinterin vakio koko on mielestäni 67 mm ja pienin wisecon mäntä jonka olen löytönyt on 67,75
ja siitä seuraavat 68,00 ja 68,25. Niin jos laitan pinnoitukseen mukaan tuon männän jonka koko on 67,75 ja ne pinnoittavat sen siihen kokoon sopivaksi niin jos tuo pinnoite ajan myötä kuluu niin kuluuko se niin paljoa että tuon 68,00 männän voi siihen jo seuraavaksi sitten laittaa?

Proxilta taas on ainakin vakio koon mäntä joka on 66,97 ja siitä pienenee 66,96, 66,95 eli sitä tuskin sitten kannattaa ostaa ja pinnoittaa sitä vakiokoon, jos se pinnoite kuluu paljon niin ei sitten saa enään ylikoko mäntää koska eikö tuo wisecon 67,75 mäntä ole taas jo liian iso?


Unohda nuo ylikoko wisecot. Ne ovat todennäköisesti tarkoitettu porattavalle sylinteriputkelle, kun kootkin ovat noin isolla porrastuksella. Hanki tuo pienin prox (66,95), silloin sinulla on mahdollista hankkia vielä kaksi suuremman kokoista mäntää sylinterin kuluessa.

10.3.2011 0:06

Onko niillä wisecon tako männällä ja proxin valu männällä sitten jotain hirveitä eroja? Ku ennen pinnotusta tossa oli kiinni tuollainen wisecon mäntä.

Vai oliko tuo proxi edes valu mäntä?

10.3.2011 0:11

Valumännässähän yleisesti ottaen on jo siinä valuvaiheessa sinne mäntään voinut tulla hiusmurtumia, takomäntään ei niitä murtumia tule. Takomäntä on myös sitkeämpi, ja siten kestävämpi.

Minun tietojeni mukaan ei oikeen mihinkään krossipyöriin ole valmistettu noita valumäntiä enään pitkään aikaan.

10.3.2011 0:18

ite en kyllä hommaa varmaan enää ikinä wisecon mäntää, tuntuu että niissä on nuo välykset vähän miten sattuu. Mulla leikkasi kiinni edellisessä piikissä kaks wisecoa kiinni tuosta syystä. Valumäntiin olen ollut kyllä tyytyväinen tähän asti, ei mitään ongelmaa. Ja eiköhän nuita valumäntiäkin vielä tehdä.

12.3.2011 0:35

Ongelma on varmaan muualla kun männässä ittessään, materiaali on kuitekin ihan eri valuissa kuin takeissa, eli kyllä takomäntä teknisesti omaa edellytykset oleellisesti pidempään kestoikään. Ja Wisecon hintaa on sikäli turha moittia, että siinä sentäs saa mukaan tiivisteet, jos vertaa muihin niin siihense hintaero jo hupenee, jos vertaa valumäntiin niin kestoikään. Yliarvostettu se brändi on, mutta jos mä omaa pyörääni laittasin niin takomäntä olis nro 1, sit katottais niistä kunnolliset ja valittais saatavuuden ja hinnan mukaan se sopivin. Männän vaihdot voi sentään yleensä sen verran ennakoida että tilaa se valmiiks etukäteen.

12.3.2011 2:13

Mikähän tulppa toimis '08 RM250ssä parhaiten? Tänään hajos tulppa 7km päästä kotia ja kävelyreissuks meni, mopedi yhen tutun korjaamohallissa, ei löytyny uutta tulppaa. Tulppa oli bensassa polkemisen jälkeen, söi jossain muutamassa viikossa ja about 20 ajokerrassa BR8ES tulpan, joka ei ole vissiin just "se oikea"

12.3.2011 13:30

Laita BR8EG.. itellä toimii hyvin. Tai sitten joku Denso tai NGK Iridiumtulppa.. Mitkä säädöt on kaasarissa?

12.3.2011 18:15

Muuten vakiot mutta laitoin vähän rikkammalle ilmaruuvia joskus kauan sitten. Pelannut erinomaisesti tän vajaa 2 vuotta, toi tais olla kolmas tulppa. Tietysti siihen vaikuttaa myös ajotyyli, kun nyt ei pysty hirviästi revittämään kun ei ole piikkirenkaita, niin tulee pitkälti pintakaasulla ajeltua. Minkä mallinen tuo iridum-tulppa on? Vissiin 'perustulppaa' kestävämpi?

17.3.2011 0:38

Tuossa kaupan mukana tuli näemmä kahdet m-renkaat + mäntä + tiivistesarja, neulalaakeri yms. mukana, niin tuli tässä mieleen että kannattaako pelkät m-renkaat vaihtaa ja missä tunneissa, vai kannattaako samalla heittää sisään uudet romppeet? Yks kaveri vaan joskus haasto että ei välttämättä mäntää vielä tarvis vaihella vaan m-renkaat, itekkin vaihto 85 KXään pelkät renkaat jossain 25h tms paikkeilla. Itellä ehkä sen 30h ajeltu, mitä suosittelette?