Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

mäntä

1.3.2011 13:37

kertokaa aloittelijalle käykö wisecon 54.00 koon mäntä rm 125 vm 98 sylinteriin? ohjekirjan mukaan sylinterin koko on 54. voisko joku vastata pikaseen :nolo:

1.3.2011 13:43

+1 Kytkinkruunu, tai sitten vaan väärät öljyt jos kaikki on kasattu oikein.

1.3.2011 17:04

MotoX kirjoitti:+1 Kytkinkruunu, tai sitten vaan väärät öljyt jos kaikki on kasattu oikein.

Öljyt on just laatu tavaraa, ja oikean mallistakin. Kytkin kruunu(?) se "tappi" johon vaijeri kiinnitetään ja menee kytkinkopasta sisään? Kulunut urille? Mitään ihmeempiä uria siinä ei oo näkynyt mutta sitä en oo pahemmin tajunnu tutkiakkaan. Eli mistäkohtaa sitä niitä ongelmallisia uria löytyy, niin voin sitte tarkistaa. Pitäs olla oikein kasattu. Kerran avattu ja levyt hiottu. Ei irrota yhtään! Ja meni ihan yhtäkkiä. Tapahtu niin että olin montulla. Yht äkkiä kytkinkahva meni veltoksi, ja ei palauttanu eikä irrottanu yhtään. Sitte ajelin kakkosella autolle ja matkan aikana rupes vielä se tappi nousemaan sieltä.

1.3.2011 18:53

http://www.rekluse.com/images/notched_basket.jpg
^Tommosia siis ei saisi olla.

1.3.2011 18:53

Poutiainen kirjoitti:
MotoX kirjoitti:+1 Kytkinkruunu, tai sitten vaan väärät öljyt jos kaikki on kasattu oikein.

Öljyt on just laatu tavaraa, ja oikean mallistakin. Kytkin kruunu(?) se "tappi" johon vaijeri kiinnitetään ja menee kytkinkopasta sisään? Kulunut urille? Mitään ihmeempiä uria siinä ei oo näkynyt mutta sitä en oo pahemmin tajunnu tutkiakkaan. Eli mistäkohtaa sitä niitä ongelmallisia uria löytyy, niin voin sitte tarkistaa. Pitäs olla oikein kasattu. Kerran avattu ja levyt hiottu. Ei irrota yhtään! Ja meni ihan yhtäkkiä. Tapahtu niin että olin montulla. Yht äkkiä kytkinkahva meni veltoksi, ja ei palauttanu eikä irrottanu yhtään. Sitte ajelin kakkosella autolle ja matkan aikana rupes vielä se tappi nousemaan sieltä.

Se tappi ei ole kytkinkruunu :D Mutta se tappi/akseli on poikki tai irti jostain jos se kerta yhtäkkiä on lakannu pelaamasta.

1.3.2011 22:05

No en tiiä mikä sen "tapin" nimi oikeesti on. Sovitaan nytte vaikka että se on tappi, ja tappi on ehjä. Ja taatusti on laitettu paikalleen, eli ei pelittäminen siitä kiinni ole. Niin monesti se varmistettu. Eli jokin muu se on mikä mättää...

Ja mikä se kytkinkruunu on?

1.3.2011 22:23

Et sitten viittiny vilikasta tuota Nikolangelon laittamaa linkkiä ?

1.3.2011 22:32

PäRi sen sanoi, katso Nikolangelon laittama linkki. Kytkinkruunu on siis se osa, jonka sisäpuolelle tulee kytkinlevyt. Massalevyjen "hampaat" kuluttaa urat noihin kytkinkruunun "hampaiden" reunoihin.

1.3.2011 23:37

0Pi kirjoitti:PäRi sen sanoi, katso Nikolangelon laittama linkki. Kytkinkruunu on siis se osa, jonka sisäpuolelle tulee kytkinlevyt. Massalevyjen "hampaat" kuluttaa urat noihin kytkinkruunun "hampaiden" reunoihin.


Jeesh. En huomannu tota nikolangelon postia ollenkaan, my bad! Kuha saan auki ni tsekkaan noi. Kiitoksia avusta.

RM125 -98 sylinteri

7.3.2011 11:51

Pystyykö tuota rämän sylinteriä hitsaamaan? On halkeama pytyn reunassa ja menee läpi asti huuhtelukanavaan...

Toisaalta pinnoitteetkin alkaa olemaan niin loppu, että jos tuota ei voi hitsata, niin mistä uusi pytty? Edullisesti tietenkin ;)

Jos jollain on nurkissa ehjä -97-00 RM125 sylinteri, niin saa tarjota.

7.3.2011 19:44

Broadspeed kirjoitti:Pystyykö tuota rämän sylinteriä hitsaamaan? On halkeama pytyn reunassa ja menee läpi asti huuhtelukanavaan...

Toisaalta pinnoitteetkin alkaa olemaan niin loppu, että jos tuota ei voi hitsata, niin mistä uusi pytty? Edullisesti tietenkin ;)

Jos jollain on nurkissa ehjä -97-00 RM125 sylinteri, niin saa tarjota.



Ootko miettiny tuota vanhan sylinterin pinnoittamista? Meinaan sit ainakin jos et jostain käytettyä hyväkuntoista tai kokonaan uutta sylinteriä halvalla saa...

Sitte sellasta kysyisin että tiätääkö joku jotain paikkaa jossa saisi tuon pinnoituksen halvalla?

Itse kysyin raceready.fi:stä ja hintaa olisi 220e + mahdolliset hitsaustyöt 60e. Ja pytynhän ne lähettää johki hollantiin pinnotettavaks.
Mut oisko jossain viä halvemmalla?

7.3.2011 21:37

<Gilera> kirjoitti:Ootko miettiny tuota vanhan sylinterin pinnoittamista? Meinaan sit ainakin jos et jostain käytettyä hyväkuntoista tai kokonaan uutta sylinteriä halvalla saa...

Sitte sellasta kysyisin että tiätääkö joku jotain paikkaa jossa saisi tuon pinnoituksen halvalla?

Itse kysyin raceready.fi:stä ja hintaa olisi 220e + mahdolliset hitsaustyöt 60e. Ja pytynhän ne lähettää johki hollantiin pinnotettavaks.
Mut oisko jossain viä halvemmalla?


Olen miettinyt, mutta en tiedä kannattaako sitä pinnoittaa kun on kerran jo valmiiksi halki koko pytty. Tuttu alumiinihitsari meinas että on magnesiumia, ja ei pysty hitsaamaan.. Lupas kuitenkin koittaa.. Suitzaman ois pinnottanu vanhan 260€ + mahdolliset lisätyöt ja uus olis heillä maksanut 600-700€..

Ebayssa on muutama myynnissä ~200$, mutta kunto arvoitus. Suitzamanin heppu sanoi, että juuri -95-200 myytiin Suzukin crosseja oikein hemmetin vähän, eli ei purkuosiakaan löydy :itku:

8.3.2011 15:11

Moro, sellaista olisin kysynyt että käykö Rm125cc kytkinkoppa Rm80cc vm82-84?

8.3.2011 16:11

pasi68 kirjoitti:Moro, sellaista olisin kysynyt että käykö Rm125cc kytkinkoppa Rm80cc vm82-84?

eipä käy.

8.3.2011 21:23

Tuli mieleen että jos vien tuon suzuki rm 250 -88 pytyn pinnoitukseen ja jos ostan siihen wisecon takomännän niin pitääkö siinä olla se joku välys sylinterin ja männän välissä olisiko se ollut se joku 0,05 mm?