Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

1.9.2006 16:18

Kato sieltä käyttöohjekirjasta tarviiko sun virtalaittees sen etuvastuksellisen vai ei!

3.9.2006 13:33

SMK;-) kirjoitti:Kato sieltä käyttöohjekirjasta tarviiko sun virtalaittees sen etuvastuksellisen vai ei!


Eli tarkoittaako se R-kirjain (BR8EG) häiriönpoistoa vai etuvastusta vaiko kumpaakin?

4.9.2006 20:20

Kertokaas, miten sytytyksen saa helpoimmin kohilleen/tarkistettua. Onko siihen jotain pika-vippaskonstia? Löysin susnan manuskasta sen tulpan tyypin, eli pitää olla BR8EV, mutta käykö BR8EG silti? Tietääkö enibadi?

4.9.2006 20:35

Hehö, pimeni kans omasta susnasta tulppa parissa minuutissa, kun sain uuden männän sisälle ja mopon käyntiin. Nooh, eihän sitä heti tajunnu et mikä piru siihen tuli, kun tyhjäkäynnistä sammu. Katoin sen kuitenki ensimmäisenä et hyvin näyttäs antavan kipinää, eiku sotkeen ajokamat päällä. Mukavan hien siinä ehti saamaan päälle ennen ku tuli vaihdettua katoomista tulppa siihe. Puoli polkasua ja sehän pärähti ilosesti tulille. Vartti ajoo ja kannentiiviste kärähti.. Hyvää palvelua noitten osien kans, kun tarvii seki tilata rämä heinolta. Prkle, varmasti maksaa seki yli kympin, väännän vaikka metritavarasta sinne uuden jos ei muu auta. Hirveetä pelleilyä tommonen muutenki, et ajalee sinne ensiks sen reilun 20 kilsaa ja sitte ei o tommosia ees hyllyssä. PLÄÄH!

4.9.2006 20:41

tää on motorsporttii..joskus ku tökkii ni tökkii isosti. Ihan sama kuka on kyseessä.

4.9.2006 22:43

Se R on nimenomaan etuvastus. Poistaahan se toki häiriöitäkin...mut sytkäpuolen turvalisäkkeestä kyllä lähinnä on kysymys.

Lihis, älä ikinä koskaan kysy Heinolta mitään. Teki mieli jo kommentoida tohon "ajovarusteita Suomesta" -aiheeseen, että vaikka joku mopokauppa periaatteessa myykin jotain niin ei ehkä käytännössä. Suikkeliosat Tampereen seudulla www.motocross-x.com ainoo vaihtoehto. Motokeitaalta löytyy jotain tarvikeroinaa edes, ainakin paremmin kuin Heinolta MITÄÄN.

5.9.2006 17:26

Fleshgear kirjoitti:Hehö, pimeni kans omasta susnasta tulppa parissa minuutissa, kun sain uuden männän sisälle ja mopon käyntiin. Nooh, eihän sitä heti tajunnu et mikä piru siihen tuli, kun tyhjäkäynnistä sammu. Katoin sen kuitenki ensimmäisenä et hyvin näyttäs antavan kipinää, eiku sotkeen ajokamat päällä. Mukavan hien siinä ehti saamaan päälle ennen ku tuli vaihdettua katoomista tulppa siihe. Puoli polkasua ja sehän pärähti ilosesti tulille. Vartti ajoo ja kannentiiviste kärähti.. Hyvää palvelua noitten osien kans, kun tarvii seki tilata rämä heinolta. Prkle, varmasti maksaa seki yli kympin, väännän vaikka metritavarasta sinne uuden jos ei muu auta. Hirveetä pelleilyä tommonen muutenki, et ajalee sinne ensiks sen reilun 20 kilsaa ja sitte ei o tommosia ees hyllyssä. PLÄÄH!


Sama juttu venasin yläpään laakeria kolme viikkoa. kannattaa ostaa osia hyllyyn jos meinaa ärrämmällä tosissaan vedellä. rm on elämäntapa

6.9.2006 0:54

Olisikos kellään tarvetta FMF:n teharille ja FMF:n wolf cd1 "boost/torque" sytkäboxille ?
Eivät ole itselle tarpeelliset ja jäävät vain pölyä keräämään nurkkiin. Jos kiinostaaa niin kysäise privalla.

7.9.2006 0:13

Kysyisin semmosta että miten crossi pyörän välitykset suhde vääntöön soveltuu katu ajoon? Tos olis tommonen RM 125 koneella varustettu Honda CR pyörä... Tarkotus on pistää mopon rekkari ja se tieliikenne MOPON NÄKÖISEKSI :D täällä ei poliiseja juuri ole joten en pelkää ratsioita... mutta paljonkohan tuo kulkee ja kiihtyy? voisin toki testata mutta projekti on vasta aluillaan ja olisi kiva saada infoa myös ratastusten suhteen :D Kumi pitäs saada palamaa tuosta vaa ;D

7.9.2006 7:50

Niin. Tottakai, poliisien pelko onkin ainoo syy miks me kaikki ei ajeta crosseilla tiellä. Mä toivon et sä asut niin korvessa ettei siellä oo 100km säteellä virallista crossirataa eikä naapureita, puhumattakaan muista tiellä liikkujista tai pienistä lapsista. Vartioimaton tasoristeys ois plussaa. Ja kyllä se kulkee ja suttaa, eniten. Joskus kyllä kannattaa miettiä muitakin juttuja kun vaan sitä et se kulkee eniten. No, ehkä Siperia opettaa.

7.9.2006 15:31

Risord kirjoitti:Kysyisin semmosta että miten crossi pyörän välitykset suhde vääntöön soveltuu katu ajoon? Tos olis tommonen RM 125 koneella varustettu Honda CR pyörä... Tarkotus on pistää mopon rekkari ja se tieliikenne MOPON NÄKÖISEKSI :D täällä ei poliiseja juuri ole joten en pelkää ratsioita... mutta paljonkohan tuo kulkee ja kiihtyy? voisin toki testata mutta projekti on vasta aluillaan ja olisi kiva saada infoa myös ratastusten suhteen :D Kumi pitäs saada palamaa tuosta vaa ;D


HOH HOIJAA!! Ensinnäkin siihen että mitä helvetin järkeä tehdä tollanen projekti että saa kumin palamaan. Siihen kyllä riittää ihan normaali mopo jos sen vaan osaa. Toiseks niinku jay sano crossi on crossia varten niillä ajetaan radalla eikä missään vitun kadulla. Kolmas juttu on että en lähtis laittamaan mitään rossin konetta johonki S1:seen, ellen ois saanu riittävää ammattitaitoa jostain west coast customilta tapat vaan ittes. Helvetin pelle. Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.

7.9.2006 15:55

reiskaxx kirjoitti:
Risord kirjoitti:Kysyisin semmosta että miten crossi pyörän välitykset suhde vääntöön soveltuu katu ajoon? Tos olis tommonen RM 125 koneella varustettu Honda CR pyörä... Tarkotus on pistää mopon rekkari ja se tieliikenne MOPON NÄKÖISEKSI :D täällä ei poliiseja juuri ole joten en pelkää ratsioita... mutta paljonkohan tuo kulkee ja kiihtyy? voisin toki testata mutta projekti on vasta aluillaan ja olisi kiva saada infoa myös ratastusten suhteen :D Kumi pitäs saada palamaa tuosta vaa ;D


HOH HOIJAA!! Ensinnäkin siihen että mitä helvetin järkeä tehdä tollanen projekti että saa kumin palamaan. Siihen kyllä riittää ihan normaali mopo jos sen vaan osaa. Toiseks niinku jay sano crossi on crossia varten niillä ajetaan radalla eikä missään vitun kadulla. Kolmas juttu on että en lähtis laittamaan mitään rossin konetta johonki S1:seen, ellen ois saanu riittävää ammattitaitoa jostain west coast customilta tapat vaan ittes. Helvetin pelle. Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.


No kumin poltto onnistuu mopolla... vaan törkeen surkeesti... kyl mä oon meinannu sillä montullekki lähtee ajamaan ;) mutta mistä sä ton S1 rungon repäsit :D Ellen ihan väärässä oo niin kirjotin Honda CR crossi runko...

7.9.2006 16:27

naurettava ja idioottimainen idea lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna.

7.9.2006 21:21

No miettikääpä minkalaista on ajaa crossilla tiellä? No ajetaanhan niillä kotareilla ja muilla kisakoneilla tiellä, mutta niissä on kenties välityssuhde hieman tieystävällisempi? Mutta ei kuitenkaa mtn järkee oo tehä tollasta tiemopoks, sulla kun on niko ikää nii osta kevari :D

7.9.2006 21:44

samanlainen pyörä se kotarikin on ku muutkin mut erivärisessä kuoressa.