Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Suzuki RM

17.5.2006 11:05

Tatu] kirjoitti:
Atmosphere. kirjoitti:Aikani selailin topikkia,mutta en löytänyt järkevää keskustelua suzukin motocrossipyöristä???
Jotenka sopiiko mukaan? :)

niinpä kysysin,teiltä kovemmanpuolen suzuki harrastajilta kuin ammattilaisilta vinkkejä.!!

esim:tyyppivikoja/huonoja puolia rm250cc -02 mallista?
tärkein ehkä kuitenki on se,kun siinä minkä minä olen menossa hakemaan on vakio jousituksella.eli millanen on Suzukin vakio jousitus,tekeekä niillä hyppyhommissa lainkaan mitään,ja onko peli muuten hyvä/helppo ajettava? ainakin kun osalistaa katoin niin melkeen kaikki on aina 01-06 asti eli se ainaki hyvä ettei suzuki pyri kokoajan tekeen paljon erinlaisia osia,kun vanhatki on koettu hyväksi ;)

Toivon saavani hyviä vinkkejä teiltä:Kiitos


SUZUKIA EN SUOSI SUZUKIA EN KANNATA ..EI KESTÄ MIHINKÄÄN..OSTA KAWA,KTM,HONDA,JAMMU.


SUZUKI ON PARAS! SUZUKI KESTÄÄ! SUZUKIA KANNATAN! ÄNGE Pimeään koloon KAWAT,KOTARIT,HONDAT JA JAMMUT! SUZUKI FOREVER!!!

ps: ei riemulla rajaa kun hondalla ajaa ;)

17.5.2006 11:14

Mulla ei ole vielä kovin KULTAISET mielipiteet suzukista, mut nyt pyörä on ammattilaisella ja tuntuu, että sekään ei vikaa löydä, joten ostetaan tehokkaampi jalka käynnistämistä varten! Valmistetaanko suzukit microsoft:n tehtaalla?? Molemmissa henkimaailman vikoja?

17.5.2006 19:47

Pate79 kirjoitti:Mulla ei ole vielä kovin KULTAISET mielipiteet suzukista, mut nyt pyörä on ammattilaisella ja tuntuu, että sekään ei vikaa löydä, joten ostetaan tehokkaampi jalka käynnistämistä varten! Valmistetaanko suzukit microsoft:n tehtaalla?? Molemmissa henkimaailman vikoja?

Tiiäkkö oon aika paljo sammaa mieltä. Nimimerkillä:enemmän rämää korjannu ku sillä ajanu ja winukkaa 6tuntia putkeen asennellu :D

18.5.2006 7:42

ensimmäistä kertaa kävi sillee eile että oli mäntä halennu keskeltä:D mistähä seki on voinu johtuu??

19.5.2006 10:09

zaniboy kirjoitti:ensimmäistä kertaa kävi sillee eile että oli mäntä halennu keskeltä:D mistähä seki on voinu johtuu??


Joku on ottanu leipäveiten ja ja viipaloinu mäntäs, ja ja ja sitten pistäny takasin ki-ki-kiinni. Mulle on muutamia kertoja käyny silleen, sitä kutsutaan Leipäveihti viipaloijaksi.

19.5.2006 10:29

Pate79 kirjoitti:Mulla ei ole vielä kovin KULTAISET mielipiteet suzukista, mut nyt pyörä on ammattilaisella ja tuntuu, että sekään ei vikaa löydä, joten ostetaan tehokkaampi jalka käynnistämistä varten! Valmistetaanko suzukit microsoft:n tehtaalla?? Molemmissa henkimaailman vikoja?


Dyyd, suzuki pitää tuntea!
You must feel suzuki's power...
no joo, ittelläniki oli nuo sähköhommat talven riesana Tai keväästä alkaen. Muutaman ajokerran jälkeen mopeti ei ottanu ku puoleen väliin kierrokset, ei minkäänlaista tehoa eikä vääntöä. Siitä oli menny just nää käämit, tilattiin ja iskettiin kiinni vanhoihin lamelleihin. Palikat kiinni eikä mittää muutosta. Paska kipinä ja muutenki vaivane. No johot oli pistetty päin persettä eikä ihmekkään ku kipinä oli perseestä. No mopo lähti käyntiin ja pyöri edelleen vaivasesti, ei muutosta. 10X parempi kipinä tosin. Sytty oli persiillään ja sen kun sääti nii johan lähti! Saihan sillä ajella, ja muutenkin toimivuus oli ihana! Mutta sitten alko tää tulppien syönti, muutamat tulpat sai ostaa että pääs ajamaan. Aina kasteli tulpan --->putsaus ja kuivaus, kymmenen kertaa sai tämän operaation tehrä ennen kuin tulppa meni totaalisesti sököks (tää vakio tulppa: NGK B8EG). Sitten ku tulpat loppu, nii ainut vaihtoehto oli laittaa mopon tulppa, CHAMPION! toimii nii hyvin ku olla ja voi, ei kastele eikä ole työ käynnistää. Mutta joo, mitenkäs tää liitty sinun asiaan? tuskin mitenkää ku oma pyörä on ikää -84, samat sähköt tosin. Eli kute joku tuolla mainihti että pensan saannissa mahtaa olla vika, tulppa pois ja tippa pensaa tulpan reikään--> tulppa kiinni ja polkasu. Että ei siellä pitäs kauheesti probleemia olla, ku sen pelin henki kulkee ilmanputsarista änärin päähän. Ja vielä jos sulla on sähköt ok, tulppa ok, imuvuotoja tuskin on, kumma juttu, samanlaisia vehkeitä ne on ku muutki...

No joo, nyt tulloo mopo pojan viisauksi:
Suutin tukossa
tankki tyhjä :D

19.5.2006 11:03

Thanks Rämä! Oon miettinytkin, että mitä varten siinä penkin edessä on sellainen "säiliö". Sinnekö se bensa laitetaan?? Ajattelin käydä täällä katselemassa, ennen kuin soitan huoltoon. Pelottaa soittaa! -Se on kuule kaveri sellainen homma, jotta oisit saanu uuden pyörän näillä korjauskuluilla, vastaa remppasetä TT Motorsportista! NISE! Nyt jokainen suzukin omistaja vois pitää peukkuja pystyssä. Samanlainen fiilis ku soittais tallinnan reissun jälkeen sukupuolitautikokeiden vastauksia. Aina sieltä jotain löytyy!

19.5.2006 17:23

näin siinä sitten käy kun edellinen omistaja asentaa sylinterin huonosti niin että tiiviste ei mene kunnolla paikalleen > Kuva

Imi sitten kaikki paskat ja vedet sisään, mäntä ja kansi rotan syömiä ja koneen alakerta täynnä hiekkaa.

19.5.2006 20:55

Paska homma. Itellä ollut semmonen käytäntö ainakun vaihdan pyörää (käytetty), vaihdan ainakin männän ennekuin ajan pyörällä ollenkaan. Samalla käytän pyttyä ja kantta koneistamolla, mittaavat missä kunnossa on. Samalla saa kokeiltua veivin kondiksen.

Tietty tää mun stoorihan ei auta sua yhtään, ja helppo olla jälkiviisas jne.. mutta pointti on että jos noin tekis, niin tulis ilmi myös tommoset asennusvirheet.

19.5.2006 21:16

everton kirjoitti:...jos noin tekis, niin tulis ilmi myös tommoset asennusvirheet.


Höhö! Mut toisaalta... voi tehä näinkin kun Spec-Son. :)

19.5.2006 21:20

no kone oli just laitettu, uus sylinteri,kansi,mäntä,laakerit jne. niin en nähny tarpeelliseks alkaa ottaa mottia auki...

19.5.2006 21:23

Siis oliko tuo alatiivarin kautta kiskonu ne paskat ja veet sisälle :S Luulis sillon tuntuvan jo aika hyvin imuvuotonaki, mutta mitäänhä sille ei enää voi. Paska säkä!

19.5.2006 21:33

Siis kun siellä kampikammiossa vallitsee ali ja ylipainetta,ja tiiviste jossain rampin varressa.Niin tietty se sinne sisälle vetää hiekka ja pölyä.

Luulisi tosin tommosen huomaavan heti,vaikuttaa aika ratkaisevasti pyörän toimintaan kun tommonen tiivitse lähtee.

20.5.2006 1:59

No siinä kävi just silleen kivasti et pyörä ei käyny talvella keskeltä kunnolla. keväällä sit aloin säätää sitä ja luulin et alko käymään vaan alhaalta laihalla ku säätelin kaasaria ja suuttimia jne. sitku alko pitää tyhjäkäynnillä hiukka erikoista ääntä niin hokasin et kaikki ei oo ihan OK. > sylinteri auki ja kiva ylläri pylläri...
ei nyt jaksa selitellä enempää humalassa prkl......

22.5.2006 11:44

Huomenia kaikille!

Nyt sit tuli diagnoosi huoltomieheltä. Mitään isompaa vikaa ei löytynyt, what was NISE! Mut häiriönpoistaja oli ihan caput, sytys oli päin rektumia ja kaasarin säädöt olivat miten sattuu. Mut nyt kaikki on viimeisen päälle nuuskittu ja kuulema on ikäisekseen tosi hyvässä kunnossa. jes! Koko huvi maksoi 100¤.

Olin jo tilaamassa uutta ensiöpuolaa, joka olis maksanut yksin jo 150¤ + sama työ, joten onneks vein rämän proon käsiin. Hinta on aika passeli professional mun mielestä, ku kuunteli, mitä mies oli sen kanssa puuhastellut. Nesteet oli vaihtanut, männän on tarkistanut kaikki sähköosat oli käynyt läpi, yms.

Huomenna haen poijjaan kotiin ja käyn testaamassa. Ehkä musta vielä suzukimies tulee? :D

Spec:n homma kuulostaa, just siltä miten mulle aina käy ku ostan uutta tai vanhaa, moottorihärveleitä tai eletroniikkaa. Joillakin on vaan paska tuuri. Mitä oot ajatellut tehdä pyörän suhteen? Sanoitko mielipiteen myyjälle?