Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

16.4.2008 16:01

Mistähän mahtaa saada varaosia? kantta, rattaita, ketjuja, tai siis kaikkia osia. suomesta tai ulkomailta, heittäkää linkkiä vaik.

Ja irtookohan noista vanhemmistakin (84-88vm) koneista tota 30-40hp:ta?

Ja myydäänkö jossain viriosia yms?

16.4.2008 17:20

löylykauha kirjoitti:Mistähän mahtaa saada varaosia? kantta, rattaita, ketjuja, tai siis kaikkia osia. suomesta tai ulkomailta, heittäkää linkkiä vaik.

Ja irtookohan noista vanhemmistakin (84-88vm) koneista tota 30-40hp:ta?

Ja myydäänkö jossain viriosia yms?


84-88 ehkä ihan paria osaa löytyy, mutta muuten täytyy hakea jostain kaatikselta osia...

En usko että irtoaa ihan noin paljoa noin vanhasta.

Ja ei varmaan noin vanhoihin viriosia myydä, kun ei tuppaa löytyä -90 luvun pyöriinkään.

16.4.2008 22:08

Kaikkea löytää jos vaan jaksaa ettiä.
Mites tää tehoputki? tuli puheeks kerran yhden veteraani kuskin kans, et niillä ei muka sais tehoa ulos enempää koneesta, kuin perusputkellakaan..
väitti ja väitti kunnes luovutin :D.. eikös sillä pitäis pari pollea viel saada?.

16.4.2008 22:37

Mr.Ace kirjoitti:Kaikkea löytää jos vaan jaksaa ettiä.
Mites tää tehoputki? tuli puheeks kerran yhden veteraani kuskin kans, et niillä ei muka sais tehoa ulos enempää koneesta, kuin perusputkellakaan..
väitti ja väitti kunnes luovutin :D.. eikös sillä pitäis pari pollea viel saada?.
Ihan turha harrastelijalle. Tulet onnellisemmaksi jos et osta tehoputkea, vaan vaikka uudet renkaat.

17.4.2008 8:07

Mr.Ace kirjoitti:Kaikkea löytää jos vaan jaksaa ettiä.
Mites tää tehoputki? tuli puheeks kerran yhden veteraani kuskin kans, et niillä ei muka sais tehoa ulos enempää koneesta, kuin perusputkellakaan..
väitti ja väitti kunnes luovutin :D.. eikös sillä pitäis pari pollea viel saada?.


Siis 10 vuotta vanhasta pyörästä? Säästä nekin rahat uudempaan menopeliin tai vaikka uuteen pyttyyn/pinnoitukseen ja mäntään ja vielä kannen koneistamiseen niin että puristukset ovat optimaaliset V-Powerille ja suuttiimiin että saat säädöt kohdilleen. Sitten voit alkaa miettiä tehoputkea (jotka 2t:ssä lähinnä siirtävät tehoaluetta).

17.4.2008 16:00

Anssi_L kirjoitti:Siis 10 vuotta vanhasta pyörästä? Säästä nekin rahat uudempaan menopeliin tai vaikka uuteen pyttyyn/pinnoitukseen ja mäntään ja vielä kannen koneistamiseen niin että puristukset ovat optimaaliset V-Powerille ja suuttiimiin että saat säädöt kohdilleen. Sitten voit alkaa miettiä tehoputkea (jotka 2t:ssä lähinnä siirtävät tehoaluetta).

Pyörä on vanha, mutta ei oo paljoa ajettu :P luultavasti vähemmän mitä Jammullas.

17.4.2008 16:42

Mr.Ace kirjoitti:
Anssi_L kirjoitti:Siis 10 vuotta vanhasta pyörästä? Säästä nekin rahat uudempaan menopeliin tai vaikka uuteen pyttyyn/pinnoitukseen ja mäntään ja vielä kannen koneistamiseen niin että puristukset ovat optimaaliset V-Powerille ja suuttiimiin että saat säädöt kohdilleen. Sitten voit alkaa miettiä tehoputkea (jotka 2t:ssä lähinnä siirtävät tehoaluetta).

Pyörä on vanha, mutta ei oo paljoa ajettu :P luultavasti vähemmän mitä Jammullas.


Hyvähän se on uskotella itselleen, mutta kyllä tolla rm:si 99% varmasti on ajettu paljon paljon enemmän, mitä tänne kirjoittelet.

17.4.2008 20:20

Tosiaan, tänään tuli kokeiltua "2t ja tehoputki", kun tiistaina sain miehekkään kokoisen lommon tuohon piikkisen Hondan vakioputkeen.

Kyllä se nyt pikkasen pidemmälle kiertää, mutta se tehoalueen laajuus... Varmaan pieneni puolella?

17.4.2008 20:58

itsekkään en juuri eroa huomannut tuon "tehoputken" ja vakion välillä. Itse ostin tuon putken varalle jos vakio menee aivan läjään niin on kuitenki jonkulainen putki laittaa tilalle ;)

17.4.2008 21:49

Mr.Ace kirjoitti:Pyörä on vanha, mutta ei oo paljoa ajettu :P luultavasti vähemmän mitä Jammullas.


Mun ei tartte luulla, vaan voin mittarista katsoa että Jammua on tullut pidettyä käynnissä 85,3 tuntia. En ole kauheasti fiilistellyt tallissa, joten suurin osa noista on myös ajoa.

17.4.2008 23:09

Niko901 kirjoitti:
Mr.Ace kirjoitti:
Anssi_L kirjoitti:Siis 10 vuotta vanhasta pyörästä? Säästä nekin rahat uudempaan menopeliin tai vaikka uuteen pyttyyn/pinnoitukseen ja mäntään ja vielä kannen koneistamiseen niin että puristukset ovat optimaaliset V-Powerille ja suuttiimiin että saat säädöt kohdilleen. Sitten voit alkaa miettiä tehoputkea (jotka 2t:ssä lähinnä siirtävät tehoaluetta).

Pyörä on vanha, mutta ei oo paljoa ajettu :P luultavasti vähemmän mitä Jammullas.


Hyvähän se on uskotella itselleen, mutta kyllä tolla rm:si 99% varmasti on ajettu paljon paljon enemmän, mitä tänne kirjoittelet.

tutulta ostin niin tuskin se nyt rupeais huijaamaan ja on tuntimittari ja ajopäiväkirja.. tuttu muutti reilut 4v sitten amerikkaan ja muutenkin ollut pienellä ajolla mitä mä tiedän sen ajoista.

19.4.2008 19:16

kertokaas mulle mikä pyörässä vikana: Pyörä on suzuki rm 125 vuosmallia 1999. Joo elikkä pyörä tavallaan boaattaa bolbattaa kun lähtee kiihyttämään ja pätkii ylä kiekoilla. Uusia tulppia oon iskeny kiini ja silti tekee samaa heti! Pääsuuttimena on 185. Perkele pitäs päästä treenimään, mutta pyörä ei tahdo olla yhteistyö haluinen! . Anteeks ja Kiitos.

19.4.2008 21:53

No mä sanoisin, että sulla on väärä kaasarin suutin.
Mutta joku muu tietää paremmin.

19.4.2008 22:29

Miten tollasta 03*125 rämän pakoaukon säädintä säädetään?

20.4.2008 10:30

Osku19 kirjoitti:No mä sanoisin, että sulla on väärä kaasarin suutin.
Mutta joku muu tietää paremmin.


No ei todellakaan ole 185 väärän kokoinen. Juurikin optimaalinen näille keleille. Rm 125 vakio suutin on 180, näillä säillä 185 on hyvä.
Itsellä 188 kiinni ja ei mitään vikaa, vähän jopa näillä keleillä käy rikkaalla.

Jotain muuta sieltä rm:stäsi on mennyt.