Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

25.3.2008 20:07

Luulis mp-liikkeistä löytyvän sekä piikkejä että jousia. Iskarien huolto, shimmitys ja jousen vaihto oikeaan on ihan hyvä idea jos vaan rahaa on.

26.3.2008 1:17

SMRacing kirjoitti:
Jani Virta kirjoitti:Aiku ihanaa, huomasin että pytyssä oli sittenkin jälki, noin 4cm pitkä ja ei edes puolta milliä syvä, onko minkälaisia mahollisuuksia korjata? männänrengas tehny tehtävänsä


Puolimilliä on tässä tapauksessa PALJON.

Ja niinkuin aiemmin sanottu putkitus taitaa olla ainoa mahdollisuus korjaamiseen. Pinnoituksella selviää, jos ei ole tehnyt uraa itse alumiiniin/ on vain raapinut pinnoitetta, mutta ei se pinnoite kyllä mitään 0,5mm paksuista ole.
kyllähän ne hitsaa myös ne urat kuntoon pinnoitus liikkeessä.

26.3.2008 22:26

Joo, putki maksaa 160 euroa+mäntäsetti 105e(wisecoa kaikki), alakerta on tosiaan hyvässä kunnossa, eikä mikään klapaa joten en näe syytä muulle kuin tarkistukselle... kaikkeen kannattaa varaantua, mites sitten eikös sylinteri putkessa oo kanavat "valmiiksi" laitettuna "tehdas"mittoihin? kyllähän ne itte täytyy viimeistellä? ja tosiaan olin tuohon moottoriin tyytyväinen, se on palvellut kauan kun on öljyjä vaihdellut ja tarkistellut muuten:D, mutta sillä tuli tunnit täytyy männänrenkaalle:)

E= Niin joo, sinänsä "halvalla" pääsee että ei uutta sylinteriä täydy ostaa, silläkin mukavasti hintaa..

26.3.2008 22:55

Sylinteriputkessa on originaalin kokoiset aukot valmiina. Itse kanavathan ovat itse sylinterin "vaipassa", eivätkä sylinteriputkessa, jos pilkkua viilataan. Joten ei tarvitse kuin asennuttaa uusi sylinteriputki entisen tilalle.

27.3.2008 0:09

No voi VIT**, unohtaa jo ne putkitukset! Oikeesti, saa hatullisen paskaa puolella sitä kuin pinnotusreissu, mitä järkee?

27.3.2008 0:29

itselläni on putkitettu sylinteri, eikä ole oolut 100h mitään ongelmia sen kanssa. Mikä tuossa putkihommassa on vikana kun olen kuullu muittenki valittavan siittä ko smk?

27.3.2008 8:16

Noh, mitäs sitten itse "koneistus" maksaisi sylinteri putkelle että asennuttaisivat sen tuohon sylinteriin?

27.3.2008 17:42

Motomaster mainostaa 100¤/putkitus.

27.3.2008 19:24

Kuten SMK sanoi unohda koko putkitus, se ei tule olemaan pitkäikäinen ratkaisu. Mulla oli aikoinaan yhdessä pyörässä putkitettu sylinteri, eikä se kestänyt edes yhden kesän ajoja.

Esim.Suitzaman lähettää sylinterin PowerSeal:ille hollantiin pinnoitettavaksi, jonka jälkeen sylinteristä tulee uudenveroinen.

27.3.2008 19:27

PKS kirjoitti:itselläni on putkitettu sylinteri, eikä ole oolut 100h mitään ongelmia sen kanssa. Mikä tuossa putkihommassa on vikana kun olen kuullu muittenki valittavan siittä ko smk?


Ensinnäkin kanavat menee aivan päin vittua, tehohävikkiä uskaltasin sanoa merkittäväks. Näin on ollut jokasessa putkitetussa sylinterissä minkä oon nähny. Putkitettu sylinteri menee väljäksi. Tän lisäks tietty koneen lämpeneminen jne hidastuu.

27.3.2008 20:57

Okkei, elikkä selvittäis sitten pinnoituksella+mäntäsarjalla??... täytyy kysyä tuon pinnoituksen hintaa sitten.

E= Löytyi jo itse suitzamannin sivuilta

27.3.2008 22:56

Lähetä se sinne powersealille itse, suitzamanin kautta oon kuullu useiden kuukausien reissusta.

Ite lähetin niin sylinteri tuli täysin uuden näkösenä (sekä päältä, että sisältä) takas. Kesti n.3-4 viikkoa.

Itellä makso tän verran (125cc pytty)

Lähetys 30e
pinnotus 165e
bridges grinding? 10e
takasin lähetys 50e

Sieltä voi myös ostaa männän siihen ihan sopu hintaan.

e: tossa on noi hitsaus hinnat
Welding
¨ Standard ¤ 45,-
¨ Head/ foot welding ¤ 69,-
¨ Renovation ¤
Viimeksi muokannut Akekli päivämäärä 27.3.2008 23:14, muokattu yhteensä 1 kerran

27.3.2008 23:02

poetonaptec on toinen paikka. hitsaavat jurmut, pinnoittavat, ja porttaavat jos haluat.

27.3.2008 23:36

Putkitettu sylinteri = kanavat perseellään (koska kukana mikään paja ei sitä tismalleen kohilleen saa ja silti kanavien muodot on vituraallaan kohistuksen puuttuessa) ja se kuluu kuten terässylinteri (useimmat autot mm.), mutta kas kuinka ollakaan vaikka se sitten onkin ylikokoon porattavaksi tarkoitettu, niitä ylikokomäntiä ei kasva puissa! Itse asiassa mahdetaankohan niitä valmistaakaan??? Paska ratkasu kaikin puolin ja btw sitä kertaalleen putkitettua si sitten putkiteta enää uudelleen vaan eipä siinä ole enää mitään pinnoitettavaakaan!

28.3.2008 12:26

miksei sitä voi putkittaa uudelleen?