Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

8.5.2006 17:12

mors!

Yleismittari on hankittu ja pyörää on purettu sen verran paljon, että sain cdi-boxista->magneettoon menevät johdot irti. ELI sieltä lähtee 4 johtoa... kaks oli yhdessä ja kaksi erillään, eli 2pun ja 2 must johtoa.

Kertokaan Oulun puunenälle/asentajalle, mitä johtoja mun tulee mitata ja millä taajuudella(Am, V vai ohmi ja millä luvuilla?)

Kokeilin melkein kaikki variaatiot läpi ja nollaa/jotain pientä näytti.

8.5.2006 17:20

Ohmi asento ja puna-musta, musta-puna variaatiot.
Mittaa ensin pelkät johdot, säästyt monelta pahalta mahtollisesti.

8.5.2006 17:43

ohmissakin on vaihtoehtoina 200, 2000 500k,2000k, yms. Kyllä mä sit ihan oikein mittailin ja oiskohan 600 ollut isoin luku minkä sain mitattua.

8.5.2006 19:32

600 ei kyllä ihan mahdottomalta kuulosta. Ei kyllä ehjää ole tullut ikinä mitattua :p
Mittaappa se boksi ja johdot samalla.
Jos boksissa vika niin on hiinä ja hiinä kannattaako ostaa uutta. Jos piirilevy ei ole halki ja juotin pysyy kädessä ja saat mahdollisesti komponentteja hommattua niin mikä ettei.

Muttamutta enpä tiedä mitä massaa vanhemmissa suzukeissa ne käyttävät, tärinän estämiseksi siis.
Uudemmissa kotareissa ja hondissa on sellaset mössöt ainakin että saa tosissaan taistella että saa jotain näkyviin :(

E: Jep eli jos et boksista kaikista liittimistä saa ol:ää niin pitäis olla kunnossa. Monella parilla se liitin on muuten?

10.5.2006 8:49

Hellurei ja heiluvat tissit!

Sähköpuoli on nyt tutkittu, liitokset putsattu ja johdot tarkistettu...mitään vikaa ei ole. Kipinä oli huollon jälkeen ihq :) Joten oisko läpissä tai putkessa se vika? Avasin samalla sylinterin ja mäntä liikkui ihan hyvin ja näytti kaikinpuolin ehjältä ja siistiltä. Ainoa mihin kiinnitin huomiota(+ei oo aiempaa kokemusta) niin oli se, että mäntä oli hyvissä öljyissä, eli ei sillai kuiva, mut bensan suhteen kuiva?? Kuuluuko ollakkin? Jos olisin tiukasti haistanut niin ehkä hajun olisin saanu. Kaasarissa oli kuitenkin hyvin bensaa.

Sivistäkää aloittelijaa!!! Pitäähän kipinän olla jollain tavalla yhteydessä bensaan? Ja jos männän mukana ei tule löpöä niin ei voi käynnistyä, vai häh?? Onneksi en mennyt tilaamaan uutta ensiöpuolaa.

Kiitti jo valmiiks

10.5.2006 9:25

No tietenki kannattaa se läppien kunto kans tarkastaa..jaa, että kaasarin säädöt on kohillaan. Joku mulle joskus sano, että tämän ikäset suskat on pirun tarkkoja säädöistään.

10.5.2006 10:02

Mä oon kuullut kanssa saman jutun ja sen, että ne on myös herkkiä polkaisunkin suhteen, eli pitää olla tarpeeks poweria. Mut en enää jaksa uskoa, että olis pelkästään kaasarin säädöistä kiinni. Kaasu pohjassa saa polkea niin voi hyvällä mielikuvituksella tuntea, että voi kohta lähteä, mut ilman kaasua ei edes yritä. Kuuluu vaan plop plop plop :) Pitääkö mun taas purkaa koko pyörä, että pääsen käsiksi läppiin?
Luulen, että vika on kaasarin ja tulpan välissä, the truth is out there!! Ois niin kiva ku pääsis ajamaan.

10.5.2006 10:10

Läppiin pääset käsiksi ku irrotat imukurkun sylinteristä. 4:llä pultilla kiinni..ovat heti siinä takana.

10.5.2006 12:36

Niin mä vähän ajattelinkin, mut varmistin ensin. Osaako joku sanoa tohon bensa hommaan jotain rakentavaa. Kuuluisko männän nostaa bensaa ylös kun polkaisee pyörää käyntiin? Vai miten ihmeessä se kipinä syttyy? Voinko olla oikeasti näin pihalla? Tulpassa on hieman tummaa bensaa, mutta vaan sen, verran että erottaa. Ei sillai, että vois sanoa, että tulppa olis märkä. Tuntuu vaan että bensa jää johonkin kaasarin ja männän väliin.

Harmi ku ei ole aiempaa kokemusta mihin verrata. Ei tarvitsisi täällä kysellä jokaista pikku asiaa. Mut eka kerta se oli seksissäkin :)

10.5.2006 16:04

Pate79 kirjoitti:Niin mä vähän ajattelinkin, mut varmistin ensin. Osaako joku sanoa tohon bensa hommaan jotain rakentavaa. Kuuluisko männän nostaa bensaa ylös kun polkaisee pyörää käyntiin? Vai miten ihmeessä se kipinä syttyy? Voinko olla oikeasti näin pihalla? Tulpassa on hieman tummaa bensaa, mutta vaan sen, verran että erottaa. Ei sillai, että vois sanoa, että tulppa olis märkä. Tuntuu vaan että bensa jää johonkin kaasarin ja männän väliin.

Harmi ku ei ole aiempaa kokemusta mihin verrata. Ei tarvitsisi täällä kysellä jokaista pikku asiaa. Mut eka kerta se oli seksissäkin :)

Siis kun polkaset sitä pyörää käyntiin niin mäntä menee alas ja seos syttyy palotilassa. Sitten mäntä pumppaa tuoreen seoksen huuhtelukanavien kautta palotilaan. Kun mäntä on ohittanut alakuolonkohtansa ja alkaa liikkua ylöspäin, läpät ja imukanava aukeavat ja seos pääsee männän alapuolelle samalla kun tuore seos puristuu palotilaan. Tämä jatkuu alusta.

11.5.2006 19:36

Noniin eli pitäs vaihtaa Rossariin nytten uudet etupään stefat kun vanhan jo vuotavat. Eli pyörähän suzuki rm 125 90-luvun alusta. Sanokaapa mitä tos pitää huomioida ja onko helppo homma? Ja paljonkos pitäs sit uutta öljyä putkiin laittaa?

11.5.2006 20:31

Pate79 kirjoitti:Mä oon kuullut kanssa saman jutun ja sen, että ne on myös herkkiä polkaisunkin suhteen, eli pitää olla tarpeeks poweria. Mut en enää jaksa uskoa, että olis pelkästään kaasarin säädöistä kiinni. Kaasu pohjassa saa polkea niin voi hyvällä mielikuvituksella tuntea, että voi kohta lähteä, mut ilman kaasua ei edes yritä. Kuuluu vaan plop plop plop :) Pitääkö mun taas purkaa koko pyörä, että pääsen käsiksi läppiin?
Luulen, että vika on kaasarin ja tulpan välissä, the truth is out there!! Ois niin kiva ku pääsis ajamaan.


Kokeile pistää vähä bensaa tulpan reijästä ja tulppa kiireesti paikalleen ja polkasta! pitäs kaynnistyä jos vika ei ole kipinässä. Jos käynnistyy ja sammuu ni vika varmaan bensan saannissa.

Re: Suzuki RM

13.5.2006 15:41

Atmosphere. kirjoitti:Aikani selailin topikkia,mutta en löytänyt järkevää keskustelua suzukin motocrossipyöristä???
Jotenka sopiiko mukaan? :)

niinpä kysysin,teiltä kovemmanpuolen suzuki harrastajilta kuin ammattilaisilta vinkkejä.!!

esim:tyyppivikoja/huonoja puolia rm250cc -02 mallista?
tärkein ehkä kuitenki on se,kun siinä minkä minä olen menossa hakemaan on vakio jousituksella.eli millanen on Suzukin vakio jousitus,tekeekä niillä hyppyhommissa lainkaan mitään,ja onko peli muuten hyvä/helppo ajettava? ainakin kun osalistaa katoin niin melkeen kaikki on aina 01-06 asti eli se ainaki hyvä ettei suzuki pyri kokoajan tekeen paljon erinlaisia osia,kun vanhatki on koettu hyväksi ;)

Toivon saavani hyviä vinkkejä teiltä:Kiitos


SUZUKIA EN SUOSI SUZUKIA EN KANNATA ..EI KESTÄ MIHINKÄÄN..OSTA KAWA,KTM,HONDA,JAMMU.

14.5.2006 11:29

Loistavat perustelut, selvää asiantuntijan puhetta! ja paa se caps lock ny sinne mihin ei aurinko paista...

14.5.2006 15:35

fuelmx kirjoitti:Loistavat perustelut, selvää asiantuntijan puhetta! ja paa se caps lock ny sinne mihin ei aurinko paista...

Voi myös painua itse perässä ;)