Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

29.3.2006 13:35

Ostin kesän loppulla piikisen RM -00. Kaikki sähköt vituiks 10 tunnin sisään paitsi puola, mut johtu kyl vaa siit ku entinen omistaja oli kotikätevä "sähköspesialisti"

29.3.2006 14:06

Oma mielipide on, että piikki kyllä ois parempi/mukavampi aloittaa harrastus. Puolikkaassa sitä voimaa on jo sen verran ettei homma välttämättä tunnukkaan niin kivalta kun sitä ei voi/osaa hyödyntää, ja jos yrittää niin huonosti voi käydä jossei kokemusta, järkeä ja taitoa ole tarpeeksi.

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen piikkiin jonka tuossa viime kesänä ostin. Siinäkin tuntuu ettei täysin osaa hyödyntää vielä kaikke tehoa (niin mitä tehoa??:D).
Ja varsinkin väsyneenä kun ajaa niin jo noilla piikin tehoilla tulee hölmöiltyä... (Joo joo on sitä ennenkin tohon pöytään noin kovaa ajettu, OHO yli meni(koko alastulosta) ja seuraava mutka pelkan puolelle!) Niin taino eihän toi kokonaan tietenkään niistä "tehoista" johdu vaan omasta hölmöilystä, mutta mitä enemmän sitä tehoa on sitä helpompaa se hölmöily on! Kokemusta löytyy myös 2t 500 kuutioisesta Hondasta. Ja sitä en kyllä haluasi ajaa radalla, sen verran jo pellolla potki.

Tuossa juuri ei viime vaan sitä edellisenä viikonloppuna juttelin erään lajia aloittelevan kanssa. Ja hänellä ensimmäinen pyörä oli puolikas. Totesi kaveri vain, että olisi vaan pitäny piikki ostaa... Liian raskas ilmeisesti tuo puolikas tai jotain...

29.3.2006 15:10

No mullahan ei vielä oo hirveesti kokemusta sulalta maalta, mutta hiukan kuitenkin. Ja sillä kokemuksella sanoisin, että ihan hyvin voi ostaa puolikkaan ekaks pyöräks, edellyttäen, että JÄRKI PYSYY MUKANA! Siitä se pitkälti on alussa kiinni.

29.3.2006 15:21

Mut kummalla on sit nopeempi?;) eikös vetomiehet yleensä sano et piikki alkuun, se opettaa ajotekniikan kohalleen ja ku piikin metkut taitaa ni isompi leka alle jos siltä tuntuu..

29.3.2006 15:29

No se on aika varma, että nopeammaks kaveriks tulee jos piikillä alottaa. Mut mulla ei oo tarkotusta ruveta Pastranaks niin samanhenkisille "harrastelijoille" puolikkaasta on ihan hyvä alottaa.

29.3.2006 15:48

CH_man kirjoitti:No se on aika varma, että nopeammaks kaveriks tulee jos piikillä alottaa. Mut mulla ei oo tarkotusta ruveta Pastranaks niin samanhenkisille "harrastelijoille" puolikkaasta on ihan hyvä alottaa.

Et ajatellut kohteltaa selkärankaasi irti lantiosta niinkuin Travis? :)

29.3.2006 15:52

PlaaaPlaaPlaaa...
Kyllä mulla ainaki kesti aika kauan ennenku totuin ton puolikkaan tehoihin piikin jälkeen. onse ihan erilainen peli ajaa. nyt se tuntuu jo istuvan aika hyvin käteen. radalla en oo kyllä ajanut kuin kerran ja sekin talvella. kyllä se kuluttaa äijän kuntoa enemmän ku piikkinen ja jos väsyneenä ajaa niin saa tosiaan olla varovainen ettei lähe hanskasta. jos lähtee niin se lähtee sit kerralla ja kunnolla. piikkinen antaa aika hyvin anteeks vielä verrattuna puolikkaaseen...
tjaaps, tulipas jauhettua shaisseee...

29.3.2006 16:08

Juhis* kirjoitti:Puolikkaassa sitä voimaa on jo sen verran ettei homma välttämättä tunnukkaan niin kivalta...


Pyöreesti laskettuna 19 ajovuotta takana ja se puolikas tuntu hemmetin isolta virheeltä kun lähti ajaan. Parin suoran jälkeen hiipi ajatus: "Mitä h#lvettiä mä oon menny tekeen..?"

29.3.2006 16:16

Oma siirtyminen 80cc crossarista 125cc crossiin oli kyllä helpompi mitä 125cc ==> 250cc.

Samoin siirtyminen kaksitahdista pikkunelariin on helpompi mitä isoon nelariin. Luonne lähempänä toisiaan. Oma mielipide.

29.3.2006 17:00

Radalla mulle on melkein sama onko piikki vai puolikas, molemmilla yhtä hidas. Mutta jossain isolla hiekkamontulla puolikas on kyllä ehdoton kun vetää freeraidia.

29.3.2006 17:13

Saiskin mahiksen kokeilla jotain puokkia, niin tietäs minkälainen peli se on. Mutta kavereilla on kaikilla piikkiset, niin vähän vaikee. Pari tyyppiä tunnen kenellä ois, mut en mä kehtaa kysyä. Paskon siitä kuitenkin jotain :D

29.3.2006 17:18

Mulla taas loppuu kunto 250 nelarilla ja piikkisellä, muutenkaan hommasta ei tuu mitään, ellei oo 450.

29.3.2006 17:36

Keijo-crossi kirjoitti:Mulla taas loppuu kunto 250 nelarilla ja piikkisellä, muutenkaan hommasta ei tuu mitään, ellei oo 450.


Täh, olikos tuo taas vitsi? Piikkinen painaa melkein parikymmentä kiloa vähemmän kuin tollanen 450 crf. Saati sitten pyörivät massat...Montulla en oo ajanu 450:llä, mutta 550:llä kyllä. Ja kyllä piikkinen on niin paljon keveämpi viedä että..........Jäällä sama homma. Piikillä voi vetää tankin putkeen kuolematta, mutta 450 crf:llä muutama rundi ja ukko on valmis. Ja kummallakin mennään samanlaisia kierrosaikoja.

29.3.2006 17:46

keke-rossi vissiin sitte paukuttelee vaan kolmosella menemään isolla pyssyllä ja kyllähän se vaikeeta on ku pitää ruvata vaihteita käyttämään

29.3.2006 18:35

uijui kirjoitti:
Ja kummallakin mennään samanlaisia kierrosaikoja.


Esitä perustelusi.