Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

5.5.2008 18:42

Nyt tarvis sitten ihan oikeata tietoa kunnon harrastajilta. Olen ostamassa suzuki rm 250cc 08vm (5700e) aivan uutena ja haluaisin tietää onko mitään yleisiä mallivikoja, miten laatusuhde jne.

Kovasti olen myös miettinyt ostaisinko mieluummin 250cc käytetyn kotarin (04-07vm) vai tuon suzukin (5700e sain hinnaks). onhan uusi aina uusi ja olen suzukimiehiä aina kyllä ollut. Sen lisäksi tuntuu kyllä että suzuki helpompi huoltaa ja osien saannin luulisi olevan helpompaa?

Jos voisitte tuosta mallista tietämättömälle kertoa vielä yleistä ja muuta mitä en tajunnut kysyä :D
Kiitos jo etukäteen.

5.5.2008 19:08

bigeg kirjoitti:...Sen lisäksi tuntuu kyllä että suzuki helpompi huoltaa ja osien saannin luulisi olevan helpompaa?...


Kyllä ton ikäsiin pyöriin taitaa osat löytyä suoraan hyllystä, oli merkki mikä vaan.

5.5.2008 22:49

bigeg kirjoitti:Kovasti olen myös miettinyt ostaisinko mieluummin 250cc käytetyn kotarin (04-07vm) vai tuon suzukin (5700e sain hinnaks). onhan uusi aina uusi ja olen suzukimiehiä aina kyllä ollut. Sen lisäksi tuntuu kyllä että suzuki helpompi huoltaa ja osien saannin luulisi olevan helpompaa?
Suzuki on varmaan ihan ok valinta, taitaa olla halvin uutena.
Varaosista; niin kyllä Suzukiin osat aina saa ja ne maksavat noin saman kuin muihinkin japseihin. Kotariin osien saatavuus on vielä parempi ja osat ovat halvempia.

Mutta kotarin linkuton perä ei ole kovinkaan smuutti, joten en henkilökohtaisesti suosittele sitä.

5.5.2008 23:23

Osku, pahasti pieleen, suurimapaan osaan ei suurinta osaa saa hyllystä mistään...ihan pyllystä.

Kylmä, näin on, mutta tuon ikäsiin tulee jos kone avastessa tarve alkuperäisosille, semmosille mitä ei tarvikkeena saa. Aktiiviseen ajoon en kyllä itsekään ottais yli 15v. pyöristä kuin ehkä temmin ja yli 20v. en sitten ensimmäistäkään.

6.5.2008 12:23

bigeg kirjoitti:Nyt tarvis sitten ihan oikeata tietoa kunnon harrastajilta. Olen ostamassa suzuki rm 250cc 08vm (5700e) aivan uutena ja haluaisin tietää onko mitään yleisiä mallivikoja, miten laatusuhde jne.

Kovasti olen myös miettinyt ostaisinko mieluummin 250cc käytetyn kotarin (04-07vm) vai tuon suzukin (5700e sain hinnaks). onhan uusi aina uusi ja olen suzukimiehiä aina kyllä ollut. Sen lisäksi tuntuu kyllä että suzuki helpompi huoltaa ja osien saannin luulisi olevan helpompaa?

Jos voisitte tuosta mallista tietämättömälle kertoa vielä yleistä ja muuta mitä en tajunnut kysyä :D
Kiitos jo etukäteen.


Mulla on tuommoinen k8 suzuki (jääradalla), joten puhun lähinnä koneesta ja huollettavuudesta. Vakiona se on koneeltaan tuhnu. Tuntuu vetävän alhaalta hyvin, ei kierrä, ja ylhäällä ei mitään. Oikeasti missäänkohdin ei ole mitään :D. Varmastikin oiva peli montulle. Iskarithan tuossa on showaa, eli ok. Huollettavuus ei ole samalla tasolla kuin europeleissä mitä mulla on ollut (ktm,hva,hsb). Kestävyys hyvä (kone/muut). Osia ei ole tarvinnut, paitsi mäntä, se tuli mukana....Pakoaukonsäädin kaipaa varmastikin putsaamista välillä rakenteesta johtuen.

6.5.2008 22:24

toinen etuiskari jääny jumiin kuinka sais liikkumaan? kiitos jo etukäteen

7.5.2008 11:38

Suzuki_S 80cc
toinen etuiskari jääny jumiin kuinka sais liikkumaan? kiitos jo etukäteen



Avaat ne pumput ensin t-paloista avaat vaihat öljyt ja stefat ja sitte paineet sisälle. tai viet huoltoon.

7.5.2008 21:56

Toni.92 kirjoitti:Avaat ne pumput ensin t-paloista avaat vaihat öljyt ja stefat ja sitte paineet sisälle. tai viet huoltoon.


Mitkä paineet?

7.5.2008 22:16

NO HÖ! Eksä ny widdu tiiä. Sinne vedetään kompuralla monta kiloa per keppi. Näissä peleissä on kato pelkkiä ilmalla toimivia iskareita.

7.5.2008 23:12

SMK;-) kirjoitti:Osku, pahasti pieleen, suurimapaan osaan ei suurinta osaa saa hyllystä mistään...ihan pyllystä.

Kylmä, näin on, mutta tuon ikäsiin tulee jos kone avastessa tarve alkuperäisosille, semmosille mitä ei tarvikkeena saa. Aktiiviseen ajoon en kyllä itsekään ottais yli 15v. pyöristä kuin ehkä temmin ja yli 20v. en sitten ensimmäistäkään.


Kyllä ainakin Yamahaan saa kaikki varaosat alkuperäsenä, ei tosin oo kokemusta kuin n.15v vanhasta jammusta. Ja osien hinnatkaan ei kovinkaan tähtitieteellisiä ole. En sitä vanhemmista tiedä, mutta Yamaha centerillä vannoivat että ihan 80-luvunkin Yz:oihin saa kaikki alkuperäisosat. Hinta on vaan niissä paljon suolaisempi kuin 90-luvun vehkeiden osissa.. Siitä on kokemusta että vanhoihin(80-luvun) Suzukeihin ei kyllä tahdo saada mistään alkuperäisosia/ ei saakaan Suomesta. Hyvä jos japanista saa. No ei sinänsä minulle ongelma, kun kyseiset pyörät kierrän muutenkin kaukaa.
Viimeksi muokannut SMRacing päivämäärä 7.5.2008 23:20, muokattu yhteensä 3 kertaa

7.5.2008 23:16

viikos on tullu kyl kaikki alkuperäis osat mitä tilannu koneen sisälle.

8.5.2008 17:05

Mistä oot fiffi tilannu koneen osat?

8.5.2008 22:16

tuli ostettua 250rm vuosimallia 03 ja pyörässä tuntuu olevan jousitus ihan liian kovaksi säädetty. eli kysymys kuuluu mitä mistäkin klikkeristä säädetään ja mitkä on tehdas säädöt klikkereille ja jousen esijännitykselle ja pystyykö etupään jousien esijännitystä säätään???

8.5.2008 22:47

VrPm kirjoitti:Mistä oot fiffi tilannu koneen osat?

suzukin maahantuojalta täältä torniosta. kaikki osat tullu ko maanantaina tilannu nii torstaina tai perjantaina perillä et ei hirveästi oo joutunu oottelee.

11.5.2008 17:10

Eikös olekin näin että rm 2003 eturattaan edessä täytyy olla sokka? Veljen susse ampu eturattaan, se pötikkä tuli myös ulos siitä jostai ja vaihteistoöljyt tuli ulos. Nyt kun koitin sitä pikaisesti takaisin laittaa (koko pakkaa) niin ratas ei mene tarpeeksi syvälle, jotta sokka sinne mahtuisi mukaan. Jostain jos löytyisi kuviakin niin aina parempi. Auttakaa miestä hädässä.