Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

27.4.2013 11:22

Ostakee
http://www.motot.net/talli/osat/id52501/

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

28.4.2013 22:41

kertokaapa joku hyvä sivusto mistä tilata tarrasarja/mistä oootte tilannu? tartteis omaan yyzetaa saaha väriä, ku näyttää vähä tyhjält :S oon katellu http://www.moto-stylemx.com/eshop/ muttakun menevät kuukauve lomalle ni ei jaksais odotella :D

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

30.4.2013 18:35

Kuva

Tollaset pukkasin decallab.lv kautta..
Ei oo hinnoilla pilattu toi pulju...

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

30.4.2013 22:28

en tiiä mut mulla ei näytä kuvaa :S no ei ainakaa to decallab oo pilattu. ite ku pitäs tuolta motostylemx viel muokattu sarja tilata, koska uuden mallinen etuloksu ja numerokilpi, ni tarjous oli 140 ja en saanu kysyttyä paljo ois ollu numeroitten kanssa

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

1.5.2013 5:50

No onneksi ei ole decallab.lv kallis, itsellä ei meinannut käydä teipit husseen, toisessa takakatteessa on käynyt jonkun lainen vipa. Takalokarin tarra oli vähän liian pitkä....No ei voi olettaa että on 100% täydellinen kun kattoo hintaa, mutta olen erittäin tyytyväinen. Ostakee husseen hieno tarra sarja nyt halvalla, nyt menee alle sen mitä se maksoi ;)

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

12.5.2013 10:19

Mulla on unelmana saada KTM:n teipit, joissa ei oo ollenkaan oranssia. Tähänastisten kokemusten perusteella se ei ilmeisesti ole mahdollista... Oon ottanut sähköpostitse yhteyttä kolmeen tässä ketjussa mainittuun tarrafirmaan, joista yksikään ei ole haluttuja teippejä voinut toimittaa.

playbike.fi: Ei ole vuosimalliin 2013 mitään. Ei tuntunut kiinnostavan.

moto-stylemx.com: Ehdotin tarrasarjoja valmiille pohjalle omilla logoilla, jotka lähetin (kahteen kertaan). Firman graafikko ei saa psd:tä auki. Tässä vaiheessa varmaan järkevä ihminen olisi pyytänyt kuvat jossain toisessa muodossa, mutta tää kyseinen graafikko päättikin "korjata" kuvat pienestä jpg-luonnoksesta. Oli kuulemma paljon hommaa. Varmasti, logon resoluutio oli jotain 30x100 px. Homma näytti muutenkin jonkun tokaluokkalaisen toiminnalta. Jäi tästä sellainen kuva, että joku ihan pätevä graafikko on suunnitellut sivuilla olevat mallit ja ottanut sen jälkeen loparit.

decallab.eu: Ekaan sähköpostiin vastattiin 10 minuutissa, sen jälkeen ei oo kuulunut mitään kolmeen viikkoon. Ehkä nekin on lomalla?

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

12.5.2013 10:31

Otappa yhteyttä race-stylesiin, vaihtaa värejä ja tekee custom-sarjoja pyynnöstä. Yleensä aspa toimii hyvin, mutta välillä sähköposti mukamas hukkuu johonkin.

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

12.5.2013 11:04

kunto-63 kirjoitti:Mulla on unelmana saada KTM:n teipit, joissa ei oo ollenkaan oranssia. Tähänastisten kokemusten perusteella se ei ilmeisesti ole mahdollista... Oon ottanut sähköpostitse yhteyttä kolmeen tässä ketjussa mainittuun tarrafirmaan, joista yksikään ei ole haluttuja teippejä voinut toimittaa.

playbike.fi: Ei ole vuosimalliin 2013 mitään. Ei tuntunut kiinnostavan.

moto-stylemx.com: Ehdotin tarrasarjoja valmiille pohjalle omilla logoilla, jotka lähetin (kahteen kertaan). Firman graafikko ei saa psd:tä auki. Tässä vaiheessa varmaan järkevä ihminen olisi pyytänyt kuvat jossain toisessa muodossa, mutta tää kyseinen graafikko päättikin "korjata" kuvat pienestä jpg-luonnoksesta. Oli kuulemma paljon hommaa. Varmasti, logon resoluutio oli jotain 30x100 px. Homma näytti muutenkin jonkun tokaluokkalaisen toiminnalta. Jäi tästä sellainen kuva, että joku ihan pätevä graafikko on suunnitellut sivuilla olevat mallit ja ottanut sen jälkeen loparit.

decallab.eu: Ekaan sähköpostiin vastattiin 10 minuutissa, sen jälkeen ei oo kuulunut mitään kolmeen viikkoon. Ehkä nekin on lomalla?


Kokeile tapesnakea, Jokke Järveläinen tekee siellä noi tarrahommat eli tietämys lajista löytyy. https://www.facebook.com/pages/Tapesnak ... ts&fref=ts

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

12.5.2013 11:35

kunto-63 kirjoitti:decallab.eu: Ekaan sähköpostiin vastattiin 10 minuutissa, sen jälkeen ei oo kuulunut mitään kolmeen viikkoon. Ehkä nekin on lomalla?

Itsellä sama juttu, mutta toimi kyllä aika nopeasti ja hyvin. Se vissiin reissaa aika paljon.
Kysy tuolta vielä https://www.facebook.com/wilkesdesign?fref=ts
Malttia tarvii näiden kanssa, on meinaa sitten Italialaisilla vähän erinlainen työ motivaatio.

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

12.5.2013 16:54

Decallabilla 3 jätkää hommissa joista 1 osaa englantia ja täten hoitaa koko myynti puolta ja sen verta on kuulemma suomalaisia ryntäillyt tilaamaan ettei mikään ihme jos joku viesti jää välistä huomaamatta. Laittaa uutta viestiä vaan niin luultavasti vastailee takaisin.

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

12.5.2013 20:29

Sen olen huomannut että näiden tarrojen tekijöiden kanssa kannattaa olla malttia. Itse pääsin huomaaman sen. Tuli vähän mokattua tilauksessa, nyt odotan että tekee toisen vedoksen+tilaan jossain vaiheessa sen alkuperäisen tilauksen mitä piti.
Suomessa nää hinnat on kyllä niin saatanan kalliit-ymmärrän että pitää jäädä taskunpohjalle jotain. Mutta silti

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

14.5.2013 8:57

Olen noita sarjoja suunnitellut nyt vajaan vuoden ja voin suppean kokemuksen perusteella sanoa että ei ole aina kovinkaan helppoa hommaa.

Liian usein homma toimii siten että asiakas ei tiedä ollenkaan minä tyylisen sarjan haluaa, yhtään logoa ei myöskään löydy valmiina. Sähköpostissa on 5-15 sponsoria nimettynä ja perässä kommentti "logot löytyy niiden kotisivuilta". Aika harvalta kotisivulta löytyy painokelpoisia logoja.

Kännykkäkameralla auton kyljestä otettu kuva on myös sellainen jonka perusteella on kovasti vaikea tehdä painokelpoisia logoja.

Olen monesti miettinyt, että pitäisiköhän muuttaa hinnoittelu siten että suunnittelu ei maksa mitään mutta logojen etsimisestä ja tekemisestä laskutan 80€/h.

Täysin kustomoidun tarrasarjan suunnitteluun menee vähintään puolikas päivä ja jos asiakas haluaa jotain todella omaperäistä niin pari päivääkään ei ole vielä paljon aikaa.

Tarroja tilatessa kannattaa hiukan valmistautua itsekkin:
1) esimerkiksi muutaman mallikuvan tarrasarjasta jonka tyylisen haluaisitte saada (googlen kautta löytyy paljon)
2) nimi, numero, kilven ja numeron väri on kanssa hyvä kertoa heti alkuun. Haluaako kaikki kilvet samoilla väreillä vai laitetaanko sivukilpiin jotain muuta väriä
3) lista sponsoreista ja logot EPS tai PDF-muotoisina vektorikuvina ja vaikka kommentti "lopuista ei ole logoa, voitko ihan vain kirjoittaa nimen". Kaikista tarrafirmoista toki löytyy yleiset monster, motorex yms. logot, joten niitä harvoin tarvitsee lähettää
4) kaikki logot kannattaa lähettää yhdellä kertaa, niin ei tartte tehdä logojen asettelua kovin montaa kertaa
5) kannattaa myös kertoa ketkä on niitä tärkeimpiä sponsoreita joiden logot halutaan parhaalle paikalle
6) lista muista mielessä olevista huomioitavista asiosta, kuten minkä väriseen muoviin tarrat laitetaan. Pyörän merkki, malli ja vuosi auttaa kanssa.

Suomeen on viimeisen vuoden aikana avautunut jokunen tarrafirma joiden hinnoittelu on lähempänä Viron ja euroopan hintoja.

Oottekos muuten koskaan miettineet että jokaisessa kylässä on tarrapaja, mutta juuri kukaan ei tee crossipyörien tarrasarjoja?

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

14.5.2013 20:02

wolvie kirjoitti:Oottekos muuten koskaan miettineet että jokaisessa kylässä on tarrapaja, mutta juuri kukaan ei tee crossipyörien tarrasarjoja?

Joo sitä olen ihmetellyt. Miksi ei tee ja yleensä vastaus on liian isourakka.
Kyllä ymmärrän että se on todella vaikeita. Jos ei osu yksi-yhteen asiakkaan/tarran tekijän ajatus.
Voin melkein kuvitella kuinka vaikeata se loppujen lopuksi on.....Toinen selittää suu vaahdossa millaista halajaa, mutta totuus paljastuu sitten kun se on valmis. Sen takia itse käytän aina jotain valmista, jossa muutentaan väritys/logoja/jotain pientä, ettei ole sen toisen tekele

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

27.5.2013 22:16

Osaako joku selventää, miten toi homma toimii tuola terrorkorpsissa. Avaan ton linkin, siihen tunee vaan läjä eri pyörien tarrasatseja? miten saan oman suunniteltua?

Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

27.5.2013 22:19

Eikös nuo yleensä itse photoshopilla muokata valmiisiin pohjiin? Näin ainakin itse tehnyt eri firmojen kanssa, niin saa mitä haluaa.