Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

26.11.2014 14:46

netistä löytyneiden tietojen perusteella tuo tuottais 45-50w dc:tä.Mukana on johtosarja jolla lisävirta ajetaan cr:n oman jännitteensäätimen kautta,ja johtosarjasta erkanee johdot valolle,tai akulle http://www.electrexworld.co.uk/acatalog/ST1292L.pdf ..paskempi homma vaan ettei ko. valo/syttypuolaa ole varastossa motomasterilla,eikä valmistajalla..tuo olis ollu pulttaa kiinni vaihtoehto jossa ei olisi tarvinnu ruveta katkomaan orkkisjohtoja tai kotkaamaan tehokkaampaa käämiä orkkiskäämin tilalle staattorin levyyn..

electrosportilta olis saatavis vähän vastaava joka tarttee jännitteensäätimen..teho 50w. tuottaa AC:tä..ko mallista vain oli aika paskoja käyttäjäkokemuksia laadusta jne..tuota st1292L mallia sen sijaan kehuttiin edes vähän..

Mine came from Electrex World here in the UK :-

http://www.electrexworld.co.uk/#9258X0

I would definitely recommend them, their support and aftersales service is fantastic.

This coil gives you about 45W of (DC) power to play with at idle, and the headlight doesn't dim. The power budget for mine is as follows :-

Headlight 35W
Tailight/Brakelight 7W
Sidelight (LED) 1W
Piezo Horn < 1W

I did buy an Electrosport Lighting Coil (company in the US not connected with Electrex World) but that only gives you an AC Power feed which would need rectifying, and the workmanship of the coil was poor (screws rounded off etc) when I recieved it.


http://www.electrosport.com/dirt-bikes/ ... 7-50w.html

Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

28.11.2014 6:29

Mul on omassa piikki cr staattori Motomasterilta ja muuten ihan hienosti toiminut mutta kun ei akkua ole niin pienemmillä kierroksilla valot himmenee jonkin verran. Aijemmin oli 55w H3 etuvalo ja takana 15W poltimolla ilman jännitteensäädintä mutta lamput ei kestäneet, joten nyt jännitteensäätimen kanssa 35/35w ja 15w takavalo ja kyllä sillä näkee ihan ok..

Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

8.12.2014 17:53

Joo eli mitenkäs saisi tollaseen minicrossiin (valopuola valmiina) valomaskin kiinni? Ja onko kovin työläskin urakka??

Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

15.12.2014 11:39

Kuva
http://www.motot.net/galleria/albumi27040/

viimeinki sain valovehkeet pelittämään:) valotehoa on ihan kohtuullisesti, mutta kyllä kypärävalot tarvii vielä lisäksi jos meinaa ajaa lujempaa kuin 50km/h pimeessä

-staattoriksi vaihdoin electrexworldista tilatun L92 valo/syttypuolan/staattorin levyn johon piti vaan laittaa orkkis pulssikäämi paikalleen ja tinata virtajohdot käämiin.virran ulostulo lampuille vakio johtosarjan väliin laitetusta adapterijohtosarjasta (lisävirta kulkee orkkis jännitteensäädin/tasasuuntaajan kautta)

-Valomaskiksi polisportin hmx led 2x 3w ledpolttimot. Jälkiviisaana vois sanoa että ihan lapsellinen kapine ainakin noilla tuikuilla.
-edellisestä johtuen laitoin lisävalojen kaveriksi 2x bullboy 10w ledityövaloa motonetistä.todella kirkkaat,mutta levittävät valoa turhan paljon..
-takavalona joku perus enskavalo 24mx.stä

jarruvalokatkaisijoiksi sais suositella jotain cr:ään helposti sopivaa..24mx:n yleismalliset kytkimet osoittautui surkeiksi asentaa, ts. jäi laittamatta kiinni :/




Toivanen Riku kirjoitti:Joo eli mitenkäs saisi tollaseen minicrossiin (valopuola valmiina) valomaskin kiinni? Ja onko kovin työläskin urakka??


tarviit AC jännitteensäätimen ja sulakkeen valopuolasta lähtevien johtojen ja valomaskin väliin..lisäksi varmaan haluat valokatkaisijan. jos meinaat laittaa akun,niin tarvit jännitteensäädin/DC tasasuuntaajayksikön..kyllä siinä pari iltaa menee jos tinaa liitokset huolella ja peittelee ne kutistesukalla..apicoliittimet kannattaa unohtaa..

Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

19.12.2014 16:55

Hommasin tämmöisen lisävalon:
http://www.tyovalot.fi/product/538/endu ... urospecial

Tein sille telineen polkupyörän satulan juuressa olevasta kiristyslenkista (helppo ja siisti!)
Nyt pitäisi vielä kytkeä valo kiinni. Virran ajattelin ottaa suoraan akulta, ja katkaisija väliin, miten tuon katkaisijan kytkeminen tapahtuu (2-napainen malli) kun akulta tulee 2 piuhaa, ja valolta 2 piuhaa, ja katkaisijasta lähtee 2 piuhaa?

E: valot kytketty, laitan lähipäivinä muutaman kuvan.

Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

15.9.2015 17:28

Oisko kellään kuvaa tän valon valokeilasta todellisuudessa: http://www.tyovalot.fi/product/538/endu ... urospecial
Todellisuuden valotehokin kiinnostaisi nähdä edes jotenkin.

Vaikuttas ihan hyvältä talviajeluun, mutta ei nyt sitten tiedä mitä valita noista valokuvioista :D

Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

16.9.2015 21:14

Millasia ideoita pärrään josta ei saa ollenkaan virtaa valoille. Pitäs saada etu- ja takavalo. Takavalon kirkkaudella ei niin väliä kunhan sen liikenteessä huomaa ja etuvalolla olis hyvä nähdä ajaa yöllä kotiin, mitään kovin erikoista ei tartte. Mimmoset lyhdyt ja mimmonen akku? Kauanko kestää akku?

Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

16.9.2015 21:28

Jos talossa on hyvä akkupora, niin lainaa siitä akkua.

Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

24.10.2015 2:05

terve

Iltojen ratoksi ajattelin väkertää omaan hyrskyttimeen jonkinsortin valot, ettei tarvitse pimeässä ajella, joten ajattelin laittaa ohjeet myös tänne jos joku haluaa " halvalla " ja helpolla tehokkaat valot pyörään jossa ei ole valopäätä

Homma alkoi sillä että tinkasin halvalla makitan kahvinkeittimen josta ruuvasin akussa kiinni olevan " telakan " irti ja vaihdoin johdot pidempiin. Seuraavaksi hain ikh:ltä yhden tällaisen ja kaksi tämmöistä tuikkua. Valojen yms tarvikkeiden hankkimisen jälkeen näpersin akkuhässäkälle putsarikoteloon paikan , vedin johdot keulaan ja piuhojen väliin lätkäisin liittimen niin nopea ottaa pois jos siltä alkaa tuntumaan

Koko paketille tuli hintaa noin ~100 e, edellyttäen tietysti sitä että nurkissa sattuu olemaan neljän ampeerin makitan akkuja. Tällaisella kokoonpanolla akun kesto noin 1,5 tuntia, jos antaa putkeen palaa , tällöinkin vasta neljä lediä 19:sta sammuu . valoteho varmasti riittävä

Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

5.1.2016 20:24

sämbä kirjoitti:Oisko kellään kuvaa tän valon valokeilasta todellisuudessa: http://www.tyovalot.fi/product/538/endu ... urospecial
Todellisuuden valotehokin kiinnostaisi nähdä edes jotenkin.

Vaikuttas ihan hyvältä talviajeluun, mutta ei nyt sitten tiedä mitä valita noista valokuvioista :D


Hyvä valo tuo on, itse ostin viime talvena tuolla leveämmän keilan linssillä.
Nyt tuli ongelmia akun kanssa kun on mennyt sököksi kesän aikana. Mietin että onnistuuko tuo valon kytkeminen pyörän omista valoista haarauttamalla, riittääkö virta?
Ei välttämättä tarvitse toimia samaan aikaan pyörän valojen kanssa, laitan omalla kytkimellä kuitenkin.

Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

24.2.2016 16:54

Tommonen Husqvarna WR 250 vuodelta 1994 kaipais sähköt takas toimintaan. Edellinen omistaja sanonut valojen menneen ajon aikana pimeäksi. Ainakin etuvalon polttimo päreinä.
Kaverin kanssa katottiin tänään yleismittarilla, vaihtovirralla antaa lukuja, tasavirralla nollaa.
Viittais jännitteensäätimeen? Miten pystyn varmistumaan vian olevan juuri säätimessä?
Jos uuden osto edessä, millainen täytyy hommata?
Ajaako esim. tämmönen asiansa:
https://www.tuontitukku.fi/tuote/jannit ... 804157026/

Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

24.2.2016 17:13

Eikös noissa valot alkujaankin toimi vaihtovirralla.

Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

24.2.2016 20:57

-Zone- kirjoitti:Eikös noissa valot alkujaankin toimi vaihtovirralla.

Räjäytyskuvissa näkyy ja lukee ainakin "tasasuuntaaja". Sama asia nykypäivänä kuin jännitteensäädin? Vai pitääkö olla molemmat?

Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

24.2.2016 21:44

Ei sen regulaattorin ( sama kuin tasasuuntaaja/jännitteensäädin ) olemassaolo sitä vielä todista. Onhan lähes kaikissa nykyisissä skootterimopoissakin vaihtojännitteellä ajovalot. Jarruvalo ja vilkut niissä toimii sitten taas tasajännitteellä. Eli jos löydät kytkentäkaavion, niin siitä asia selviää.