Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

19.9.2005 14:48

Kyllä se TB:n täyssynteettinenkin Bike'kin ihan hyvin käy. Karstottaa vaan selvästi enemmän kuin kalliimmat "huippuöljyt". Sitä ollaan käytetty milloin on päässeet muut loppumaan ja kerran käytettiin sitä miltei 20h yhtä mittaa. Männän kuluneisuudessa ei ollut eroa edelliseen, mutta esim. pakoaukon säätimen osat oli todella karstaiset. Seuraava mäntä taas "kunnon" öljyillä niin oli karstat tipotiessään. Kaveri käyttää uudessa pyörässään joka viidennen kannun Shellin Advance-X:ää ja muut Bike'a, riittää kuulemma pitämään koneen puhtaana.

19.9.2005 19:28

jos 2t öljy maksaa alle 6e litra niin se on täysin paskaa....

19.9.2005 20:17

Ei Shellin advance racing äksäkään kaukana siitä ole, kympin purkki =P

19.9.2005 21:50

Terve kaikille.

Mitäs öljyä suosittelisitte Kawasaki KX125 vaihelaatikkoon?

19.9.2005 22:09

Castrol MTX ja mitä muita merkkejä. Motulin jotain öölejä tai jotain. Kysele liikkeiden tiskeiltä vähän. Kyllä ne neuvoo.

20.9.2005 9:47

Ei muuten ollut mitään ihan 10e litralle ölee...oli 25 tai 27 e/l. Saatan muistaa väärin tuon viimesen kirjaimen/kirjaimet, mutta hinta oli kyllä tuo. huikaiseva. Bike'n litra-ovh oli taas jotain n. 8e. Kaverilla vaan on pieni sponssi TB-kauppiaalta niin kannattaahan sitä silloin käyttää kun ei siitä haittaakaan ole ;-)

20.9.2005 12:11

Castrolin A747:aa olen tähän mennessä käyttänyt räsässä ja cr:ssä. Ei voi muuta sanoa kuin, että aivan loistava öljy. Plussana ihana tuoksu. Talvella joutuu cr:ään sekottelemaan tts:ää kun 747 jähmettyy pakkasella.

20.9.2005 12:33

automaatti öljy on hyvä vaihtoehto vaihelaatikkoon, ja SL2 2t öljy koneeseen hinta vain 11e litra.....

20.9.2005 12:42

Vertailua:
Silkolene comp2, ihan jees sotkee kyllä koneen nopeasti jos joutuu mummoilemaan. Pitää polkea puhtaaksi. Ja putken päästä tuleepi möyhyä.
Valvolinen synpoweri, parempaa mitä silkolene, ei sotke koneen käyntiä puoliksikaan mitä comp2. Eikä savua niin ihmeellisesti. Putken pää pysyypi melko puhtaana.
Bellray h1r, välimaastossa silkolenen ja valvolinen kanssa. Sotkee matalilla kierroksilla ajaessa jonkun verran. Ja savuaa ihan helvetisti sitten. Saa aika paljon huuattaa konetta puhtaaksi. Tai sitten pitäis oikeasti käyttää pienempää prosenttia ton öljyn kanssa.
Castrollin tts, pysyypi suht hyvin puhtaana, vaikka ajelis alhasilla kierroksilla. Putken päästä ei soossia tule. Ei savua mitenkään erikoisesti. synpowerin kanssa vois sanoa olevan tasoissa. tts:ssä haju on enemmän nenään ottava...

Se miten se puhtaana sen pitää männän laen tai pakokanavat, säätimet niin on eriasia. Ei ole jaksanu purkaa ja katsoa... Ei niin paljoa kiinnosta muutakun ajokäyttäytyminen noilla öljyillä.

20.9.2005 15:08

Racing x näky olevan 21,x euroo tuossa lähi shellillä. Tokimotossa taitaa olla 27 euroo.

20.9.2005 15:49

Motul 800 oon ite käyttäny n.2.5-3% seoksella ei tule mitään mömmöjä putken päästä loistavaa tavaraa.

20.9.2005 21:18

HRC250 kirjoitti:Racing x näky olevan 21,x euroo tuossa lähi shellillä. Tokimotossa taitaa olla 27 euroo.
senkin saa tukusta 10¤ purkki...

24.9.2005 20:12

Käytän Motorexin cross poweria öljyä...seos on 2,5%
Viimeksi muokannut Stube päivämäärä 29.9.2005 15:20, muokattu yhteensä 1 kerran

Öljyt

27.9.2005 18:05

Kannattaako käyttää esim. valvolinen 100% synteettistä 2-tahtiöljyä joka täyttää samat laatuvaatimukset kuin motul 600 vaikka valvolinen öljy on skoottereille tarkoitettu?

Voiko turvallisesti ajaa 2-tahtiöljyillä jotka täyttävät samat/useampia laatuvaatimuksia kuin motul 600 jos öljyt ovat esim 6¤/litra? Ovat siis täyssynteettisiä.

27.9.2005 20:07

Paljonko on sopiva % öljyä bensan sekaan Honda CR 250? Kun ohjekirjan mukaan pitäis olla 5% joka tuntuu minusta aika paljolta....