Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: 2-t öljyt

20.6.2012 17:18

likis123 kirjoitti:ite oon tehny aina 10% seokset kun meinas kytkin alkaa luistaan 125rm 2010. het kun laitto 10% seokset niin ei kytkin luista ja kone ei huuda nii paljoo kaasu pohjassa. Oon aika nuori lajin parissa mut kuulemma antaa paremma voitelun toi ja sit tosiaa mäntäkää ei kulu



Säädäppä se kytkin kohdalleen, niin voitkin sitten vähentää öljyseokseen 2,5%... :D

Re: 2-t öljyt

20.6.2012 17:35

likis123 kirjoitti:ite oon tehny aina 10% seokset kun meinas kytkin alkaa luistaan 125rm 2010. het kun laitto 10% seokset niin ei kytkin luista ja kone ei huuda nii paljoo kaasu pohjassa. Oon aika nuori lajin parissa mut kuulemma antaa paremma voitelun toi ja sit tosiaa mäntäkää ei kulu
Minä kans on pitänyt nelarissakin 8% seosta näin hyttysaikaan

Re: 2-t öljyt

3.7.2012 23:28

Itse suosin rypsiöljyä talvisin, palmuöljyä näin kesäisin

Re: 2-t öljyt

8.7.2012 6:25

Teboilin 2-T bikea 2.25-2.75% seoksilla keleistä riippuen. Uuden männän sisään ajossa 3-3.25%. Ja savuntuotosta ei tietoakaan heti kun kone käy lämpimäksi. Laatikossa lilluu ibonen öljyt.

Re: 2-t öljyt

8.7.2012 9:53

Teboil 2-t mix 1,8-2% Hyvin pelaa. älkää laittako liikaa öljyä, ei mitään hyötyä

Re: 2-t öljyt

8.7.2012 11:10

Kari_runk kirjoitti:Teboil 2-t mix 1,8-2% Hyvin pelaa. älkää laittako liikaa öljyä, ei mitään hyötyä
Mitä "huonompi" öljy niin sitä vähemmän sitä pitää laitaa,nää huippuöljyt ei karstaa vaikka laittaa 4% seoksen.Aika hyvä mittari on se että valuuko öljypaska vana vaimentimen päästä

Re: 2-t öljyt

8.7.2012 13:00

[/quote]Mitä "huonompi" öljy niin sitä vähemmän sitä pitää laitaa,nää huippuöljyt ei karstaa vaikka laittaa 4% seoksen.Aika hyvä mittari on se että valuuko öljypaska vana vaimentimen päästä[/quote]



4% on öljyn tuhlausta, ei missään vehkeessä tartte yli 2%, vaikka olis kuinka "hyvää" tai "huonoa"

Re: 2-t öljyt

8.7.2012 13:05

mantsapoika kirjoitti:
Kari_runk kirjoitti:Teboil 2-t mix 1,8-2% Hyvin pelaa. älkää laittako liikaa öljyä, ei mitään hyötyä
Mitä "huonompi" öljy niin sitä vähemmän sitä pitää laitaa,nää huippuöljyt ei karstaa vaikka laittaa 4% seoksen.Aika hyvä mittari on se että valuuko öljypaska vana vaimentimen päästä


Itse ostin nyt kokeeksi Bel-Ray Si-7, 2T-öljyä. n. 20€ 1l puteli täyssynteettistä öljyä. Huomasin, että ajaessani melkein 10km siirtymää hiekkatietä pitkin niin alkoi tulemaan ihan kunnon öljyvanaa vaimentimen päästä. Tosin sitten, kun ajelin metsässä ja pyörää tuli kierrätettyä enemmän öljyn tulo väheni vaimentimen päästä, liekkö harhoja kuvittelin? :s Käytin 3% seosta.

Mikä ero on synteettisillä öljyillä verrattuna mineraaliöljyihin, onko niissä mitään eroa voitelussa/karstaamisessa? Mineraalit näyttävät olevan järkiään halvempia... 8o

Re: 2-t öljyt

8.7.2012 13:50

No, kun antaa hanaa niin öljy sekä palaa paremmin että lentää rööristä pidemmälle. Oman kokemukseni mukaan jos ei antanut tarpeeksi kaasua niin parempi öljy valui pakoputkesta, huonompi vissiin paloi ei-nestemäiseksi.

Re: 2-t öljyt

8.7.2012 14:35

Kari_runk kirjoitti:
Mitä "huonompi" öljy niin sitä vähemmän sitä pitää laitaa,nää huippuöljyt ei karstaa vaikka laittaa 4% seoksen.Aika hyvä mittari on se että valuuko öljypaska vana vaimentimen päästä[/quote]



4% on öljyn tuhlausta, ei missään vehkeessä tartte yli 2%, vaikka olis kuinka "hyvää" tai "huonoa"[/quote]Joo ei todellakaan tarvi yli 2%,mutta moni kun ostaa halpis öljyä niin laittaa sitä varoiksi vähän enemmän mistä ei ole mitään muutakun haittaa,karstaa vaan kaikki paikat mitä nää "huippu"öljyt ei tee vaikka laittas vähän enemmän.
Itse ajoin teboilin synteettisellä silloin kun 2-tahti pyörä oli

Re: 2-t öljyt

8.7.2012 16:34

No itte ainakin laitan vähän päälle 3 % ku lukee käyttöohjeessakin että 1 osa öljyä 30 osaan bensaa. en oikein luota tuollaittee siihen 2 % Ja jostain olen lukenut että mukamas 5% seoskaan ei olis tuhlausta, muttamutta. Ken näistä mahtaa oikeesti mitään tietää :lol:

Re: 2-t öljyt

8.7.2012 22:32

Ennen ajoin teboilin 2t bikellä mutta sen jälkeen ku 2 pyörää leikkasi öljyn takia kiinni vaihdoin motuliin. 3% aina seoksena eikä kyllä valuta yhtään putken päästä.

Re: 2-t öljyt

9.7.2012 15:33

jo kirjoitti:Ennen ajoin teboilin 2t bikellä mutta sen jälkeen ku 2 pyörää leikkasi öljyn takia kiinni vaihdoin motuliin. 3% aina seoksena eikä kyllä valuta yhtään putken päästä.


Itse käytän usein Teboilin 2t Bikeä 2.5% seoksena eikä ainakaan vielä ole vanha 250 Kotka leiponut, eikä myöskään kovassa käytössä olevat moottorisahat. Eikä 2t vesiskootteri, siimaviimeistelijä tai perämoottori. Mistä tiedät että pyöräsi leikkasivat juurikin öljyn johdosta??

Re: 2-t öljyt

9.7.2012 17:11

Olen samaa öljyä käyttäny enne sitä 3-4 vuotta. Sitten tosiaan leipoi kiinni pyörät. Toisessa mäntä. 10h ajettu, mittasin ja rengastin 2-3h ennen kuin rengas suli mäntään kiinni liiallisen kuumenemisen takia.

Toinen tapaus samasta öljy kannusta tehdyt seokset. Petilaakerit jotka oli juuri koitettu kampuran päästä ja todettu toimiviksi ja olivat n.20h ajetut. Siisti käyntinen peli ja silti leipoi vähän normaalia pitemmällä suoralla.

Molemmissa pyörissä oli vielä seokset rikkaan puolella ja lopullisten säätöjen haku oli vielä käynnissä. Seoksia on kenenekään turha edes yrittää syyttää, koska tapahtuneen jälkeen molemmat pyörät korjasin ja ovat olleet kovassa käytössä (toinen tosin myyty) ja seoksia tuosta laihennettu.

En ainakaan itse keksinyt mitään muuta selitystä. Ja tuosta eteenpäin olen ilomielin ostanu "parempaa" öljyä.

Re: 2-t öljyt

13.7.2012 23:40

Galluppi, mitäs ölppää suositteleet Honda CR250r 92
Motorex 2t CrossPower, Castrol PowerRS joku muu, mikä?

Vaihteistoon?

ps. eikös se öljyvana änkän päässä oo vaan merkki siitä et voitelu pelaa? :lol: