Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

2-t öljyt

5.4.2010 19:50

Sitten sekoitan itse, kiitos vastauksesta. :roll:

7.4.2010 18:02

2t sveitsiläistä f1 täyssynteettistä 2% tuorevoitelus ja pistän aina vähä extraa tankkiin, jonkun pari ruokalusikallista täyteen tankkiin ja laatiskos belray 10w 30 semisynteettinen 15 e litra.

11.4.2010 22:10

Janne07 kirjoitti:Ostin tollasta MOTULin Off Road 800 Factory Line täysynteettistä kisaöljyä :D
purkissa lukee: Vain esisekoitukseen. Voiko tätä silti käyttää tuorevoitelussa, tuleeko ongelmia?
Vähän vanha viesti, mutta kyllä tota lämpimällä säällä voi laittaaa tuorevoiteluun, pakkasella ei tule letkuista läpi.

13.4.2010 0:29

Painu jätkä hevon vitun kuuseen, jospa kertosit oikeen nimes niin voitais ilmiantaa sut paikallispoliisille niistä rossipyöräkaturäppäilystäis

15.4.2010 21:50

Hyvä idea, jospa pyydät kaikilta tän foorumin mopo- ja piikkipojiltakin nimet niin saat ilmottaa nekin saman tien laittomista pyöristään poliisille. :lol:

Edit. Asiaan, mitä suosittelette 250 kotarin tankkiin laitettavaks? Kun ajattelin alkaa BelRayn H1R:ää käyttään kun sitä sais töiden kautta sopivasti, mut onko sillä merkittävää eroo esim. BelRayn Si-7:n tai Castrolin TTS:n? Vai onko jotain ylivoimasesti noita parempaa samassa hintaluokassa pyörivää öljyä?

16.4.2010 8:26

mihko kirjoitti:Hyvä idea, jospa pyydät kaikilta tän foorumin mopo- ja piikkipojiltakin nimet niin saat ilmottaa nekin saman tien laittomista pyöristään poliisille. :lol:


Ja kommentistas päätellen sulta meni täysin ohi mistä tässä oli kyse. No eihän kaikki voi tajuta!

16.4.2010 8:54

mihko kirjoitti:Edit. Asiaan, mitä suosittelette 250 kotarin tankkiin laitettavaks? Kun ajattelin alkaa BelRayn H1R:ää käyttään kun sitä sais töiden kautta sopivasti, mut onko sillä merkittävää eroo esim. BelRayn Si-7:n tai Castrolin TTS:n? Vai onko jotain ylivoimasesti noita parempaa samassa hintaluokassa pyörivää öljyä?

H1R ainakin itellä ennen muinoin "tukki" konetta. Pintasella ajellessa sai jonkin verran polkea, että alko puhtaasti laulamaan. TTS toimi paremmin mitä H1R. Parhaiten pintasella ajelussa pysy kone herkkänä valvolinen 2t synpowerilla. Ja sitä valvolineä oonkin sit käyttäny, hyvin pelittää ja ihan ok muutenkin.

17.4.2010 23:02

Tota Valvolinea en tuossa kommentissas pysty ihan ymmärtämään, siitä kun ei ole itsellä kuin huonoa kokemusta ihan temmissä, mutta H1R vs. TTS juu. Eli isot 2T trialit on varmaan kaikkein herkimpiä karstottuun, mm. netti pullollaan valokuvia alkukäyristä, jotka on karstottunu jopa 1/3 umpeen! Ja niiden kuskit vannoo TTS:n nimeen. No ei se H1R juuri huonompaa ole, sillä mulla oli piikkinen trial, eikä voi sanoo et olisin koskaan käyttäny yli viittä hummaa, ei karstottunu putki yhtään. 40h ajoo, H1R:llä. Ainoo huono puoli siinä oli, että savutti todella näkyvästi vs. TTS. Että jos sillä perusteella laittaa järjestykseen, niin TTS voi olla ensin, mut rako H1R:ään on häviävän pieni, sit tulee muut kauempana. Epäilisin että sulla oli säädöt viimestä hienosäätöö vailla siinä pintakaasulla.
Noissa trialeissa käytetään muuten yleisesti pieniä lorttoja ja niillä seos on paljon helpompi saada kohilleen kuin näissä rossien ylisuurissa Mikuneiss aja Keihineissä - isoihin lorttoihin ei taas tahdo saada edes sopivia neuloja.

18.4.2010 20:45

Trialeista en tiedä enkä jaksa etes alkaa sotkemaan niitä tähän, kun käyttö on eri ja tarkoitus eri mitä enskassa.

Juu tyhjäkäynniltä kävi ihan tarkotuksella paksulla, kun silloin tiellä piti kanssa hieman ajaa niin oli mukavampi ajettava, kun kävi vähän röpöttämällä ja tasakaasulla tarvinnu pelätä männän sieluelämän puolesta.

Itellä valvoline toiminu hyvin. TTS:ään verrattuna ihan yhtä pätevä, mutta kuten sanoin niin ei "tukkinu" konetta pintasella ajaessa niin pahasti mitä H1R tai TTS.

18.4.2010 21:09

Joo no voisin kokeilla purkillisen tota h1r:ää.. TTS:ää tosiaan nyt bensan seassa ja toimii kyllä ihan hyvin. En oo ees kattonu missä säädöissä toi kaasari on, ehkä vähän rikkaalla käy kun talviajossa ennen ollu, muttei kyllä mitenkään häiritsevästi ainakaan.

Ja pitäähän sitä nyt aina pienet voimasauhut päästää kun kunnolla kenkii :D

18.4.2010 21:54

Eihän perus 2t öljyt mene ajan myöta purkissa seisoessa huonoksi? Tallissa olis noin 2v vanhaa öljyä (ei mitään jäteöljyä vaan hyvää tavaraa) jotka vois käyttää pois ennen kuin ostaa uutta. Eli ei tapahdu tuollaista vanhenemista kuin bensassa?

18.4.2010 22:26

Mitäs piikki tykkää 2t bikestä? vai pitääkö vaan sitä motulia/castrolia.

18.4.2010 23:26

Ite oon käyttäny 2t bikee useemman purkin eikä valittamista. Nyt ajoin muutaman tankin Valvolinen Motorcycle 2T öljyllä ja ihan ok kamaa tuntuis olevan sekin.

22.4.2010 0:17

SMK) kirjoitti:Painu jätkä hevon vitun kuuseen, jospa kertosit oikeen nimes niin voitais ilmiantaa sut paikallispoliisille niistä rossipyöräkaturäppäilystäis


Onko tä sulle oikeesti näin iso pala, et kerran sanoin et olen ehkä joskus poikennut rosseillani myös vähän yleisen liikenteen puolelle? Vaikka olisinkin tyhmäillyt joskus monttuvehkeilläni liikenteessä, se ei tarkoita etten tietäisi vaikka näistä öljyistä ja yritän parhaani mukaan asiallisesti ja kohteliaasti vastata, mut sit tullaan haistattelemaan vitut.

Oikea nimi Juuso, lempinimi Laajis.

22.4.2010 16:17

HoNNddA kirjoitti:Onko tä sulle oikeesti näin iso pala, et kerran sanoin et olen ehkä joskus poikennut rosseillani myös vähän yleisen liikenteen puolelle? Vaikka olisinkin tyhmäillyt joskus monttuvehkeilläni liikenteessä, se ei tarkoita etten tietäisi vaikka näistä öljyistä ja yritän parhaani mukaan asiallisesti ja kohteliaasti vastata, mut sit tullaan haistattelemaan vitut.

Oikea nimi Juuso, lempinimi Laajis.

You didn't caught the point. :s