Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

11.1.2010 16:44

Crossiöljyt eivät sekoitu kylmään bensaan kunnolla esim. Silkolenen Comp Premix on jo niin jäykkää että pitäisi sekoittaa lämpimään bensaan. Kelkkaöljyjä voi huolella lutrata pakkasessa.

17.1.2010 15:48

Kervine kirjoitti:Crossiöljyt eivät sekoitu kylmään bensaan kunnolla esim. Silkolenen Comp Premix on jo niin jäykkää että pitäisi sekoittaa lämpimään bensaan. Kelkkaöljyjä voi huolella lutrata pakkasessa.
Tjaa voipihan tuo olla Silcolinen kohdalla. Mulla ei ole omaa kokemusta ko öljystä. Jos tarkasti katselee niin kärkikuskit näyttäs käyttävän Panolin öljyä.Tiedä sitten käyttääkö ne oikeasti.

17.1.2010 19:58

motulin 800 offroad ei -15 pakkasessa meinaa tulla kovin mielellään ees purkista ulos. ite tein nii että kuumailmapuhaltimella lämmitin hissuksee joka puolelt koko purkkia nii et vähän notkistu, aattelin just et tuskin sekottuu kunnol jos on ihan siirappii. kai sihen ois ollu joku helpompiki vaihtoehto kyl... tai sit vaa käyttäs kylmemmäl jotai muuta öljyy...

18.1.2010 1:47

Kyllä se vaan on jopa osassa synteettisiä kelkkaöljyjä niin, että pakkasella ne on aika tatinaa sieltä purkista kaataa. Ei muuta kuin koittaa täriä sen määrän oikeaksi (mieluummin liikaa kuin liian vähän) ja sitten bensiksellä lorauttaa pienen määrän sinne kanisteriin lillun päälle, ravistelee kunnolla sekasin ja sit vasta täyttö mitattua öljymäärää vastaavaan määrän bensaa.
Tuoreöljyvoiteluun tarkoitetut öljyt on usein enemmän laimennettuja valmiiksi ja pysyvät mm. sillä paremmin juoksevina.

10.3.2010 20:18

Onko kellään kokemusta tästä?

"MOTUL SNOWPOWER 2T 1L

Synteettinen esteripohjainen kelkkaöljy. Vähän savuttava. Suojaa moottorin/pakoaukon säädintä. Helppo käynnistys, -45C. API TC, LOW SMOKE, JASO FC"


Ostin kyseistä tavaraa hätäpäissäni kun kelkkamiehet ovat sitä kehuneet, toimii myös enskassa?

Pyörä on TM300.

10.3.2010 20:19

Eiköhän se ihan hyvää tavaraa ole. Pakkasilla ois ollu parhaimmillaa.

12.3.2010 1:53

Ihan hyvää tavaraa, mutta temmin kytkin ei ole tolla ihan parhaimmillaan, ainoo miinus.

12.3.2010 2:25

Hmm... vaikuttaako bensan seassa käytettävä öljy muka jotenkin kytkimeen?

12.3.2010 10:20

AlluMan kirjoitti:Hmm... vaikuttaako bensan seassa käytettävä öljy muka jotenkin kytkimeen?
on lievästi sanottuna 2tahdissa nesteet sekasin jos on vaikutusta. :D

2-t öljyt

12.3.2010 11:41

SMK ja Alluman, mikä on mielestänne paras VAIHTEISTOöljy Temmiin? Teillä on kuitenkin kokemusta Temmistä niin osaatte antaa jonkinlaisen mielipiteen, se kytkin on tosiaan vähän ongelmallinen... Sori, offtopic

12.3.2010 12:06

Mulla parhaiten toiminut Castrol MTX mineraaliöljy ja Bel Rayn Gear Saver SAE80!

13.3.2010 22:46

-JaskaK kirjoitti:Onko kellään kokemusta tästä?

"MOTUL SNOWPOWER 2T 1L

Synteettinen esteripohjainen kelkkaöljy. Vähän savuttava. Suojaa moottorin/pakoaukon säädintä. Helppo käynnistys, -45C. API TC, LOW SMOKE, JASO FC"


Ostin kyseistä tavaraa hätäpäissäni kun kelkkamiehet ovat sitä kehuneet, toimii myös enskassa?

Pyörä on TM300.


SMK) kirjoitti:Ihan hyvää tavaraa, mutta temmin kytkin ei ole tolla ihan parhaimmillaan, ainoo miinus.


ei helvata,no ei oo ihme jos smk:lla ei kaikki pyörät oo aina pelittäny :eek:
ja smk tekee vielä "huoltotöitä" offroaddipyöriin rahaa vastaan :s
...kaikenlaista asentajaa sitä nykyään onpi näissäkin hommissa..... :eek:

14.3.2010 13:55

Jaahas sota on jälleen alkamassa..

14.3.2010 23:10

Hemmo on saanu pakkomielteen mua kohtaan, ei siitä sen enempää. Kirjotin noi googleen, en kattonu tarpeeks tarkkaan, eka linkki tuli purkkiin jota oon itsekin käyttäny, vaohteistoölyyn.
ZeiZeille ihan tiedoksi, meillä myydään ja käytetään BelRayn, Motorexin, Iponen ja Penzzoilin öljytuotteita, kustakin sitä mikä mihinkin laitteeseen ja kohteeseen parhaimmin sopii - Motul on tuttu ainoastaan omista vuosien takaisiat kertaluonteisista kokeiluista. Siispä googleen on turvautuminen, kyllä minä jokaisen purkin tunnistan josta joskus olen omiin laitteisiini jotain kaatanut, vaikkei nimi kelloja soittaisikaan.

Temmin kytkin toimii parhaimmin BelRayn Gear Saverillä ja 80W on sopiva yleisviskositeetti, kesällä suomioloissa ok ja talvellakin irrottaa hyvin jo lk. minuutin paikallaan käyttelyn jälkeen. Tolla kytkin toimii todella nätisti, tuntuman pysyy samana vaikka kone keittäis (ajossa keittäessä lohkot ja lootaöljy on jo varsin kuumaa).

15.3.2010 0:38

äläs ny,mulla ei ole mitään pakkomielteitä :D
en oikein ymmärrä mitä kirjoitit?mikä linkki tuli ekana?puhe oli snowpower 2-t öljystä!
etkö lukenut tekstiä tästä ketjusta ollenkaan,vai mitä oikein tarkoitat?
yllä kommentoit että kytkin ei ole parhaimmillaan snopowerilla.
etkö ole ennen kuullut/tiennyt että näitä ns.talvi 2-t öljyjä on talvella jotkut käyttänyt?
tarkoitan että eikö tuo nimi ollut entuudestaan tuttu?

kai kuitenkin tiedät että 2-t öljyä ei kannata vaihteiston puolelle laittaa?tulee kalliimaksi,ja kytkin voi ruveta käyttäytymään oudosti :|