Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

29.6.2006 12:09

kop-O-nen kirjoitti:Jaahas. Tulin eilenillalla kotio ja pyörä toimi ihan normaalisti. Tänään kun ajattelin lähteä ajelemaan ni vaihdepoljin kyllä liikkuu normaalisti mutta mitään ei tapahdu.. Ykkönen siis päällä, poljin liikkuu ylöspäin normaalisti ja siinäkohti missä vaihde normaalisti vaihtuu kuuluu naksahdus mutta vaihde ei vaihdu.. Onko kellään käyny samaa/arvauksia mikä vois olla vialla..? Pyörällä ajettu 30h ja vaihteistoöljyt vaihdettu 8-10h välein. Öljy Motulin 2T Transoilia ja kun tänään tarkistin niin sitä on ihan oikea määräkin. Noilla laatikossa olevilla öljyillä on nyt ajettu joku 9h.
Kävin kadulla ajamassa vähänmatkaa ja koitin lämmitellä öljyjä mutta ei silti vaihteet vaihdu. Laatikosta ei myöskään mielestäni kuulunut mitään ylimääräisiä ääniä.

Voisko olla että ois vaihde akselista vai mikä lie katkennu tai irronnu palautin jousi tai joku vastaava... ei voi tietää, mutta arvasinpa ny ainakin :)

29.6.2006 12:28

kop-O-nen kirjoitti:Jaahas. Tulin eilenillalla kotio ja pyörä toimi ihan normaalisti. Tänään kun ajattelin lähteä ajelemaan ni vaihdepoljin kyllä liikkuu normaalisti mutta mitään ei tapahdu.. Ykkönen siis päällä, poljin liikkuu ylöspäin normaalisti ja siinäkohti missä vaihde normaalisti vaihtuu kuuluu naksahdus mutta vaihde ei vaihdu.. Onko kellään käyny samaa/arvauksia mikä vois olla vialla..?


itte veikkaisin sitä vaihteensiirtäjän vipulaakeria, joka sielä liikahtaa kun vaihdetta vaihtaa. se on siinä kytkinkruunun takana. räjäytyskuvista kun katot niin sen osan nimi on locating lever cpl.
mulla oli se melkein irronnut vanhasta pyörästä tossa talvella, niin vaihteet ei toiminu kunnolla ja oli pari välivapaata liikaa

29.6.2006 12:41

Joo.. Luuletteko tosiaan että vika vois olla laakerissa, sitä vaan kun se liikkuu se poljin ihan normaalisti eikä oo mitenkään jäykkä tms. ja palautuukin niinkun kuuluukin. Tämä osa-alue tätä pyörää on mulle se heikoin koska oon enemmän hääränny variaattorilla toimivien vehkeitten kanssa (Skootteri, moottorikelkat) ni on tämä vaihdelaatikon ja sen osien toiminta vähän hämärän peitossa vielä. Mitä mieltä ootte, voisko tota vaatia takuuseen kun pyörä on nyt ollu ajossa n.3 viikkoa, ja oon vaihtanu vaihteistoöljyt ajallaan jne. eikä oo ajettu kisaa..?

EDIT: Kyselin tutulta kisakuskilta niin se arvaili että voisi olla myös se vaihteensiirtäjän sokka poikki/irti..

29.6.2006 20:17

Jos ostit liikkeestä uutena, soita ja kysy voivatko katsoa ilman veloitusta, jos ei niin kone vaan auki ei siinä mikään muu auta.

29.6.2006 22:39

Ei siellä mitään laakeria ole, mutta siinä siirtäjärummun lukitsinvivussa on laakeri. Se on voinut hajota. Mikäli nyt muistan oikein, että se sun vika oli ettei vaihteet vaihdu.

29.6.2006 23:05

SMK;-) kirjoitti:Ei siellä mitään laakeria ole, mutta siinä siirtäjärummun lukitsinvivussa on laakeri. Se on voinut hajota. Mikäli nyt muistan oikein, että se sun vika oli ettei vaihteet vaihdu.


juuri tätä samaa laakeria/vipua tarkotin..

29.6.2006 23:53

eikös kotkiin kuitenkin anneta se puolenvuoden takuu?? että sen puolesta ainakin vois mennä takuusen...

30.6.2006 0:25

Joopajoo. Soitin liikeeseen tänään ni "Joo, meidän huoltomies lähtee huomenna lomille ja tulee kuukauden päästä takasin, ole sitten yhteydessä."
Kaikissa hultopaikoissa täällä Kuopiossa vähintään 3 viikon jonot. Huomenna pitää alkaa soittelemaan muilta paikkakunnilta mestoja läpi ja kärrätä se sit sinne.. Ei malta olla kuukautta ajamatta eikä myöskään alkaa ite rikkomaan kun ei ole tiloja, välineitä eikä tietoa aiheesta... :F

30.6.2006 2:18

kop-O-nen kirjoitti:Joopajoo. Soitin liikeeseen tänään ni "Joo, meidän huoltomies lähtee huomenna lomille ja tulee kuukauden päästä takasin, ole sitten yhteydessä."
Kaikissa hultopaikoissa täällä Kuopiossa vähintään 3 viikon jonot. Huomenna pitää alkaa soittelemaan muilta paikkakunnilta mestoja läpi ja kärrätä se sit sinne.. Ei malta olla kuukautta ajamatta eikä myöskään alkaa ite rikkomaan kun ei ole tiloja, välineitä eikä tietoa aiheesta... :F


Ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kysy mitä mieltä hän on tilanteesta.

30.6.2006 18:10

Ei täällä kellään sattuis olee valkokilpistä kotaria josta haluais luopua?

Alkaa mulle pikkuhiljaa riittää kun ei kukaan yksinkertaisesti vie ajamaan kawalla. Sillä pääsis itse radalle, eikä tarvis joka ikinen päivä pettyä kun kaikki sanoo et "ei nyt ehdi, katotaan sit huomenna" tai sitten "no jos viikonloppuna veis ajaa" paitsi että...kaikilla krapula.

30.6.2006 18:12

Tuttu tunne.............................

30.6.2006 18:22

Just ton takii mä hommasinkin valkokilpisen :D

30.6.2006 19:06

Minkä paksuset akselit noissa 05/06 piikkisissä on ku yks kaveri kattelee jotain üüber vanteita saksasta?

30.6.2006 19:18

takana 22 tai 20. edessä 26

30.6.2006 19:30

Paappis kirjoitti:Ei täällä kellään sattuis olee valkokilpistä kotaria josta haluais luopua?

Alkaa mulle pikkuhiljaa riittää kun ei kukaan yksinkertaisesti vie ajamaan kawalla. Sillä pääsis itse radalle, eikä tarvis joka ikinen päivä pettyä kun kaikki sanoo et "ei nyt ehdi, katotaan sit huomenna" tai sitten "no jos viikonloppuna veis ajaa" paitsi että...kaikilla krapula.


Ajetaan itte sinne radalle :D