Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

20.10.2005 15:56

liian iso mäntä kuiteskii.

E: Pörneri sen sanoki jo :D

20.10.2005 17:36

SMK;-) kirjoitti:Ja kaasarin säädöt on mitkä?
Voi olla rikkaalla, voi olla että pa-säädin on väärin säädetty, oliko pytyssä naarmuja?


Kaasarin säädöt on seuraavat, jos oikein muistan:

-195 pääsuutin
-48 tyhjäkäynti
-ilma 1,5 auki
-neula g ja kolmas lovi

En tiedä oliko pytyssä naarmuja kun vaihdatimme sen liikkeessä.. Mäntä näyttää ainakin ihan ehjältä ja hyvältä, about 4000km silläkin ajettiin :S tosin jonkunäköstä pientä naarmunalkua männän kummallakin puolella on, tosin jos pytyssä olisi ollut naarmu eiköhän olisivat sanoneet, kun tuolla liikkeessä käyty ja ostettu sieltä vaikka mitä kuiteskin aikas monta kertaa tämän kesän aikana..

Niin ja jos he pistivät sinne liika ison männän, niin mitähän minä sitten voisin tehä? Enpä varmaa paljoti mittää, ja vähän veikkaanpi että tuskinpa pistivät liika isoa mäntää, alakierrokset/vääntö kuitenkin tuntuu olevan hieman parempi..

-ProX- millä pystyn tarkistamaan sitten että toimiiko pa-säädin oikein? Uskoisin jopa melkeen että puhdistivat sen samalla..



e. Jos sitä koittas ajaa sisään semmoiset viitisenkymmentä-100kilometriä.

Tulipa tuossa mieleen että käynnistysongelmat on aika suuret, eli vanhalla ja uudella männällä samat ongelmat, saa potkia käyntiin niin himona, ja sitten vaikka kone on lämmin, se ei lähde käyntiin.. Tosin tämäkin vaihtelevaa, eli välillä lähtee ihan hyvin ja välillä ei..

20.10.2005 17:44

Hyvänä käynnistys kikkana voi pitää sitä että kallistaa pyörää aika paljon, sen jälkeen käynnistää. Mulla toimii varsinki sillon jos pyörä on seissyt viikontallissa. Kallistus sitten kunnon polkasu niin yleensä lähtee ekalla käyntiin vaikka oliski seissy kauan tallissa. =)

20.10.2005 17:48

Sanoit vaihtaneesi öljyt, paljos oikeen pistit sinne tilalle ja kai otit vanhat pois?

20.10.2005 18:33

Oretna kirjoitti:Sanoit vaihtaneesi öljyt, paljos oikeen pistit sinne tilalle ja kai otit vanhat pois?


Juu, ohjekirjan mukaan koneen kummallakin puolella on tyhjennysruuvit niinkuin olikin, no niistä otinkin öjlyt pois ja annoin jokusen aikaa lirua kunnes ei tullut enää tippaakaan pois, ennen sitä kävin lämmittämässä koneen, pistin sinne 7dl niinkuin liikkeessä neuvottiin laittamaan, öljy oli Motorexin 10W/30 2t+4t, jota kanssa suositeltiin..

20.10.2005 20:07

RxDriver kirjoitti:
Oretna kirjoitti:Sanoit vaihtaneesi öljyt, paljos oikeen pistit sinne tilalle ja kai otit vanhat pois?


Juu, ohjekirjan mukaan koneen kummallakin puolella on tyhjennysruuvit niinkuin olikin, no niistä otinkin öjlyt pois ja annoin jokusen aikaa lirua kunnes ei tullut enää tippaakaan pois, ennen sitä kävin lämmittämässä koneen, pistin sinne 7dl niinkuin liikkeessä neuvottiin laittamaan, öljy oli Motorexin 10W/30 2t+4t, jota kanssa suositeltiin..


Nyt sun täytyy ostaa uus KTM, mitäs menit viemään sen sinne liikkeeseen.
Itse laittamalla tulee yleensä kaikki oikein ja tietää mitä on tehnyt, jos joku mättää..

Ja kun väität, että ei enää kulje. VOi vain olla niin, että oot tottunut niihin tehoihin. Mun pitäis tulla testaa sitä, testasin sitä sillon kun se oli uusi.

20.10.2005 21:44

Tuus RxDriver näyttämään sitä pyörääs tähän naapurikuntaan. Sieltä ei hurauta kuin 10 minsaa, ni oot täällä. Katotaan sitä pyörää, jos siitä jotain kummallista löytys. En mä purkamaan ala, mut lähinnä se kiinnostaa, että onks siinä nyt ihan kaikki kotona.

20.10.2005 22:03

Veikkaan että uus mäntä on liian tiukka aluksi ja muutenkin kaasarin säädöt päin persettä (tottakai ne on jos noilla "katupyörillä" ajetaan helvetin rikkaalla).

20.10.2005 23:25

Juha.N kirjoitti:Veikkaan että uus mäntä on liian tiukka aluksi ja muutenkin kaasarin säädöt päin persettä (tottakai ne on jos noilla "katupyörillä" ajetaan helvetin rikkaalla).


Niinno Leif Holm anto nuo säädöt silloin mulle kun sain ton pyörän, ja se tais sen männän siihen vaihtaakkin,, en sitten tiedä onko nuo krossi- vai katusäädöt.. välityksetki on aika pitkät, 14/42, mutta saatana tuntuu kiihtyvän ku joku vitun kuriton aprilia rx..No mä ajelen sitä vähän "sisään" ja katon mitä se sitten sanoo :S



e. btw "tWinTurbo" voi mennä sinne katupuolelle puhumaan tuuninki virivirityksistä ja kuinka 155c ruma paskakasa keulii ja burnaa niin hirveesti.. (ei herneitä).. ja vaikka niihin tehoihin tottuukin tarkoittaako se sitä että se ei nostaisi tassua ja kiihtyisi niinkui krossin kuuluisi? koska oikeesti toi tuntuu niin lussulta ku lähtee kiihdyttämään..

21.10.2005 3:54

nyt tiedän Koitappa laittaa vähän löysemmälle pytyn sivussa olevia pa-säätimen ruuveja. Koska kaverilla on ollut sama vika eli ei ottanut kierroksia,tehopiikkiä kun sillä oli ne ruuvit liian kireällä se on vissiin joku pa-säätimen säätö homma Siinä se vika on uskokaa huvikseen. laita vaikka yv:tä Saba^_^:lle se osaa selittää paremmin tuosta.

21.10.2005 10:04

RxDriver kirjoitti:
Juha.N kirjoitti:Veikkaan että uus mäntä on liian tiukka aluksi ja muutenkin kaasarin säädöt päin persettä (tottakai ne on jos noilla "katupyörillä" ajetaan helvetin rikkaalla).


Niinno Leif Holm anto nuo säädöt silloin mulle kun sain ton pyörän, ja se tais sen männän siihen vaihtaakkin,, en sitten tiedä onko nuo krossi- vai katusäädöt.. välityksetki on aika pitkät, 14/42, mutta saatana tuntuu kiihtyvän ku joku vitun kuriton aprilia rx..No mä ajelen sitä vähän "sisään" ja katon mitä se sitten sanoo :S



e. btw "tWinTurbo" voi mennä sinne katupuolelle puhumaan tuuninki virivirityksistä ja kuinka 155c ruma paskakasa keulii ja burnaa niin hirveesti.. (ei herneitä).. ja vaikka niihin tehoihin tottuukin tarkoittaako se sitä että se ei nostaisi tassua ja kiihtyisi niinkui krossin kuuluisi? koska oikeesti toi tuntuu niin lussulta ku lähtee kiihdyttämään..


tietääkseni sinäkin olet melkonen katumomo ;)

21.10.2005 10:15

Ensinnäkin, jos se mäntä olisi sinne liian suuri, niin ne koneen lämmöt nousisivat luokkaa puoli minuutti käytöllä yli. Että enpä usko tohon.
Sun pääsuuttimesikin on 10 numeroo liian suuri, kun avaset kaasun se saa niin paljon liikaa bensaa ettei varmaan keuli kunnolla.
Sitten vielä päälle tollaset yliylipitkät välitykset niin miten sen muka saisi keulimaan kaasusta? Ei mitenkään!
Mitä tohon käynnistymiseen tulee niin kylmänä tuo kalistus on ihan hyvä kikka, lämpösenä noilla säädöillä voi kampikammio olla täynnä bensaa...kaasu täysin auki aina kun potkaset lämpösenä, pese putsari ja laita uus tulppa, ellei pelaa niin opettele rivakampi potku.

21.10.2005 12:43

RxDriver kirjoitti:Niinno Leif Holm anto nuo säädöt silloin mulle kun sain ton pyörän, ja se tais sen männän siihen vaihtaakkin,, en sitten tiedä onko nuo krossi- vai katusäädöt.. välityksetki on aika pitkät, 14/42, mutta saatana tuntuu kiihtyvän ku joku vitun kuriton aprilia rx..No mä ajelen sitä vähän "sisään" ja katon mitä se sitten sanoo :S


Ja ne samat +20 kelin säädöthän pelaa moitteetta näissä vähän plussan hyvällä puolella olevissa... Laita nyt siihen vehkeesees sopivat välitykset ja laihalle niin saat tavoittees täyttymään, eli pyörän keulimaan kaasusta.

21.10.2005 14:02

SMK;-) kirjoitti:Ensinnäkin, jos se mäntä olisi sinne liian suuri, niin ne koneen lämmöt nousisivat luokkaa puoli minuutti käytöllä yli. Että enpä usko tohon.
Sun pääsuuttimesikin on 10 numeroo liian suuri, kun avaset kaasun se saa niin paljon liikaa bensaa ettei varmaan keuli kunnolla.
Sitten vielä päälle tollaset yliylipitkät välitykset niin miten sen muka saisi keulimaan kaasusta? Ei mitenkään!
Mitä tohon käynnistymiseen tulee niin kylmänä tuo kalistus on ihan hyvä kikka, lämpösenä noilla säädöillä voi kampikammio olla täynnä bensaa...kaasu täysin auki aina kun potkaset lämpösenä, pese putsari ja laita uus tulppa, ellei pelaa niin opettele rivakampi potku.



No mitäpä nyt välityksistä kertoisin.. huoh.. niin ne välitykset on ollu mulla aina samat, ja sillon kun sain ton (14/42 välit sillonkin) sain tuon pyörän kolmosella keulimaan kun ponnistin ja nyt ei onnaa ees kakkosella :S


(uus tulppa on ja puhdas putsari, koitanpa seuraavan kerran kun pyörän potkasen mitenkä tuo kallistaminen toimii)

(en ala vaihtamaan pääsuutinta koska en enää aja tuolla montaa viikkoa, ajaisin kyllä mieluusti talven piikkirenkailla, mutta 3 pyörään ne on jo aikas kalliit)



Henkka17 täytyypi kattoa tuota..

21.10.2005 14:08

Opettele keulimaan?