Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: KTM EXC 125

10.1.2014 8:39

Rikzaah kirjoitti:Mistä saa halvimmalla kotariin männän?


Mitakan mäntäsarja ebay:stä taitaa olla edullisin. Tuon männän kestävyydestä ei kyllä ole mitään takuita...Itse en ole uskaltanut kokeilla.

Wössnerin mäntäsarja on hieman kalliimpi, mutta on laadultaan vastaava, kuin alkuperäinen Vertex. Itselläni on ainoastaan positiivisia kokemuksia Wössneristä.

Re: KTM EXC 125

11.1.2014 2:59

Tuleeko jenkeistä tilatessa ALV ja tulllimaksu? :nolo:

Re: KTM EXC 125

11.1.2014 11:30

Rikzaah kirjoitti:Tuleeko jenkeistä tilatessa ALV ja tulllimaksu? :nolo:


Nuo laittamani linkit ovat brittiläisen firman ilmoituksia, eli hintoihin lisätään vain toimituskulut, jotka näkyy shipping kohdassa. Jenkeistä tilatessa hinnan päälle tulee tulli ja alv.

Re: KTM EXC 125

11.1.2014 14:03

Olen tässä miettinyt solujen hommaamista, niin minkäs kokoisia pitäisi kattella? Enskarenkaina olen käyttänyt Metzelerin 120/90-18 ja 90/90-21 kokoisia renkaita. Piikkirenkaat ovat kokoa 110/100-18 ja 80/100-21. Eli minkäs kokoista moussea voisi lähteä tilaamaan, ja käykö samat mousset sekä kesä- että piikkirenkaisiin?

Re: KTM EXC 125

11.1.2014 19:01

Juupeli6 kirjoitti:Olen tässä miettinyt solujen hommaamista, niin minkäs kokoisia pitäisi kattella? Enskarenkaina olen käyttänyt Metzelerin 120/90-18 ja 90/90-21 kokoisia renkaita. Piikkirenkaat ovat kokoa 110/100-18 ja 80/100-21. Eli minkäs kokoista moussea voisi lähteä tilaamaan, ja käykö samat mousset sekä kesä- että piikkirenkaisiin?

Suosittelisin vaihtamaan tuon metzelerin 140 leveseen (6days extrmeme), ja käytä siinä 140 leveetä solua. Tämä ei tuu menemään ilman väkivaltaa tohon 110 piikkirenkaaseen, mutta ostat jatkossa sitten vähintään sen 120 leveen piikkirenkaan.

Omasta mielestä kannattaa aina ostaa 140 leveitä soluja ja niiden kanssa 140 leveitä enskarenkaita. Jos crossirenkailla halut esim. vain treenata niin kaupasta löytyy aika isolla ilmatilalla olevia renkaita 120 leveydelläkin, joihin saat ton 140 solun menemään. Solut kutistuu/löysenee ajanmyötä, joten sen mukaan voi yrittää improvisoida, ja sekottaa eri kokoja keskenään. Lisäks vanhat solut kannattaa säästää, jotta voit leikellä niistä lisäsuikaileita. Näillä suikaleilla voit sitten hifistellä ja "ylikäyttää" löysiä soluja tunkemalla niitä renkaan reunoille.

Eturenkaat ei ole tarkkoja koon puolesta, ja soluilla voi ajaa talvisinkin.

Re: KTM EXC 125

12.1.2014 19:17

Guuna#243 kirjoitti:
Juupeli6 kirjoitti:Olen tässä miettinyt solujen hommaamista, niin minkäs kokoisia pitäisi kattella? Enskarenkaina olen käyttänyt Metzelerin 120/90-18 ja 90/90-21 kokoisia renkaita. Piikkirenkaat ovat kokoa 110/100-18 ja 80/100-21. Eli minkäs kokoista moussea voisi lähteä tilaamaan, ja käykö samat mousset sekä kesä- että piikkirenkaisiin?

Suosittelisin vaihtamaan tuon metzelerin 140 leveseen (6days extrmeme), ja käytä siinä 140 leveetä solua. Tämä ei tuu menemään ilman väkivaltaa tohon 110 piikkirenkaaseen, mutta ostat jatkossa sitten vähintään sen 120 leveen piikkirenkaan.

Omasta mielestä kannattaa aina ostaa 140 leveitä soluja ja niiden kanssa 140 leveitä enskarenkaita. Jos crossirenkailla halut esim. vain treenata niin kaupasta löytyy aika isolla ilmatilalla olevia renkaita 120 leveydelläkin, joihin saat ton 140 solun menemään. Solut kutistuu/löysenee ajanmyötä, joten sen mukaan voi yrittää improvisoida, ja sekottaa eri kokoja keskenään. Lisäks vanhat solut kannattaa säästää, jotta voit leikellä niistä lisäsuikaileita. Näillä suikaleilla voit sitten hifistellä ja "ylikäyttää" löysiä soluja tunkemalla niitä renkaan reunoille.

Eturenkaat ei ole tarkkoja koon puolesta, ja soluilla voi ajaa talvisinkin.


Kiitos vastauksesta!

Kysyisin vielä, että mitä parempaa siinä 140 kokoisessa solussa on? Kun se on kulunut niin voiko sen "käyttää uudelleen" pienemmän renkaan kanssa?

Re: KTM EXC 125

13.1.2014 0:32

popo kirjoitti:
Kuinka paljon ohjauslaakeria uskaltaa kiristää, onko tossa joku riski että laakeri hajoo tms. Helpottu ajo aika merkittävästi kun vähän kiristeli.


Ota keulasta pumput irti ja ylempi t-pala. Sitten rupeat alemmasta t-palasta kääntelemään edestakaisin ja samalla kiristämään pienin liikkein. Sittenkun tunnet "pykäliä" käännättäessä niin ihan himpun verran löysäät. Näin saa ainakin passelin, mutta vaati vähän vaivannäköö.

Re: KTM EXC 125

13.1.2014 21:02

Juupeli:

Suurin syy siihen, että itse ajan 140 leveillä soluilla on se, että omasta mielestä parhaimmat sääntökumit on 140 leveitä, joten niihin luonnollisesti yhtä iso solu.

Toinen maalaisjärjellä ajateltava juttu on juurikin se, että isosta solusta saat aina pienemmän, mutta pienemmästä et saa isompaa. Näin ollen isompi on aina "monikäyttöisempi".

Re: KTM EXC 125

15.1.2014 20:36

Kuinka järkevää olisi maksaa 2002 EXC:stä 2000-2500e? Siistissä kunnossa, 0h sitten konerempattu, juuri vaihdettu ketjut, rattaat ja jarrupalat.

Eikös 2002 mallissa ole sama moottori kuin vaikka 2014 mallissa?

Re: KTM EXC 125

15.1.2014 20:57

Jaa-a, varmaan riippuu että missä kunnossa muu pyöräkin on.. Iskarit yms? Ja kannattaa vaikka katsoa tietopankista, että mitä on muuttunut. Eroa on ainakin se, että 02 ei ole v-forcea ja kaasari on tietääkseni eri? Mutta täytyy sanoa että en ainakaan itse lähtis maksamaan 12 vuotta vanhasta pyörästä ainakaan 2500e.. :)

Re: KTM EXC 125

15.1.2014 22:00

Kolmiovoileipä kirjoitti:Jaa-a, varmaan riippuu että missä kunnossa muu pyöräkin on.. Iskarit yms? Ja kannattaa vaikka katsoa tietopankista, että mitä on muuttunut. Eroa on ainakin se, että 02 ei ole v-forcea ja kaasari on tietääkseni eri? Mutta täytyy sanoa että en ainakaan itse lähtis maksamaan 12 vuotta vanhasta pyörästä ainakaan 2500e.. :)

Tää menee varmaan johonki keulimiseen ja kuminpolttoon eli se on se kilpi mikä siinä maksaa.

Re: KTM EXC 125

15.1.2014 22:07

:lol: Totta, mutta kannattaa mielummin kysellä sitten tuolla kevaripuolella jos semmoseen käyttöön on menossa.

Re: KTM EXC 125

16.1.2014 18:51

Lähinnä katuajoon ja satunnaiseen enskailuun tulossa :) Ilmeisesti ihan hyvässä kunnossa kaikki paikat. Olen samaa mieltä että ei houkuta noin vanhasta pärrästä 2500e maksaa.

Re: KTM EXC 125

28.1.2014 17:10

Olisi KTM sx 125 01-10 alkuperänen kampura joutilaana jos jotain kiinnostaa.. Ilmoitus löytyy tuola myyntipuolelta.

Re: KTM EXC 125

2.2.2014 1:04

Ostamassa fmf fatty putkea. Pitääkö säätää kaasari uudestaan kun vaihan tehtaan tt putkesta fmf fatty putkeen?

Off topic: pitääkö vaihtaa kaasarin säätöjä talvella ajeluun jos kesällä on ollut säädöissä?