Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: KTM EXC 125

8.3.2012 0:06

Ne on just ne pikkuset ''tarkistus''luukut siinä sylinterin molemmin puolin, vasemmasta lähtee se letku ja oikealla muuten saman näköinen luukku ilman letkua. Ja ne voi avata huoletta.

''Loosen the retainer bolt located at 4 o’clock on the governor housing of the right side case(10 mm bolt).''
=
Eli kun katsot konetta oikealta ja katot sitä säätöruuvia, niin siihen tulee edestä alaviistosta(eli toisin sanottuna kello 4:stä) yks pultti jossa on se 10mm kanta.
Se pitää löysyttää vähän ennenkuin alat säätämään ja kun oot saanu säädettyä pa-säätimen haluamaasi kohtaan niin kiristät sen pienen pultin lopuksi.

Saatto olla huonosti selitetty mutta mutta... :P

Re: KTM EXC 125

11.3.2012 20:25

Noniiii, kai joku nyt on vetäny putkensa ruttuu ja katteet halki ja männänvaihtoki olis edessä?
http://www.motot.net/talli/osat/id28514/

Re: KTM EXC 125

12.3.2012 20:41

Noniin mikä helvetti tota kotaria nyt vaivaa. Alko jo syksyllä pienenä pätkimisellä 1 vaihteella. Pääsuuttimen pienentäminen auttoi, mutta sillon kävi selvästi laihalla ylhäältä joten vaihoin takas isomman. Sitten hajos alapään neulalaakeri ja hajotti männän ja kanteen jotain jälkeä. No tein koneremontin jossa uusin: uus kampiakseli, kaikki tiivisteet, kaikki stefat, hokki kytkinpuolen stefan alle ja mäntä.
Tämän jälkeen ei oo oikeen toiminu kunnolla vaan on tehot hukassa ja pätkii 1 vaihteella ja pätkäsee 1-2 ja 2-3 vaihossa. Huiput on 110 14/50 väleillä... Tyhjäkäynnillä kun kierrättää niin pätkii myös. Mutta isommilla vaihteilla ajaessa ei pätki ollenkaan ja tuntuu kun piikki lähtee mutta ei vaan kulje. Ilmanputsari putsattu, kokeiltu uudella tulpalla. Säädöt on 178 ps (kokeiltu myös 175 ja 180) 50tk (kokeiltu 48tk), NOZE neula 4 lovessa, 0,75 ilmaruuvi.

Re: KTM EXC 125

18.3.2012 23:58

http://www.motot.net/talli/osat/id34970/ siel ois halvalla pojille oransseja rattaita! 42 ja 50 piikkisiä!

Re: KTM EXC 125

20.3.2012 0:23

Kellään ylimääräisenä kunnossa olevaa V-force 3? Olis kiinnostusta.

Re: KTM EXC 125

25.3.2012 9:51

myynnissä 2012 mallin uudet endurovanteet! KTS ILMOITUKSET!!

Re: KTM EXC 125

30.3.2012 12:35

Ostakeeostakee:
- tt-putki 40€
- käsisuojat 10€
- etukatteet, nrokilpi 30€
- neljä sylinterin alapahvia, pa-säätimen tiiviste 10€

http://www.motot.net/talli/osat/id28514/

suuttimiakin löytyy aika laaja skaala: http://www.motot.net/talli/osat/id21909/

Re: KTM EXC 125

30.3.2012 14:36

Kertokaapa sivuja jossa myydään jägermeister tarrasarjoja vuoden -06 kotkaan. 24mx.fi sivulla olis nätti sarja mutta onko kellää kokemusta niistä, että passaako paikoilleen kun kuva on ainaki uudemmasta pyörästä. Niin ja jos on kokemusta, että meneekö polisport katteisiin hyvin.

tuossa vielä linkki: http://www.24mx.fi/motocross/p%7C772/ta ... tarrat/k5/

Re: KTM EXC 125

30.3.2012 16:13

Juuri tuolta! ja lainaten sivustoa: ''Tämä on esimerkkikuva joka saattaa poiketa alkuperäisestä.''

Kyllä ne sopii vaikka kuva on väärä. Itekki tilannu joskus tuolta crossiin tarrat ja oli väärä kuva, mutta silti oikea tuote.

Re: KTM EXC 125

3.4.2012 23:08

Ostin tossa pari viikkoa sitten kottaraisen ja nytte on tullu kilometrei jo mittariin suhteellisen paljon kylmästä kelistä huolimatta. Mutta tässä pari päivää ilmeni ongelma, kotari toimi aluksi kuin unelma mutta yhtä äkkiä se alkoi pätkimään korkeilla kierroksilla.

ei pätki paikallan, ei pätki pienellä kaasu kädellä
mutta kun menee vahingossa antamaan täysikaasua niin pyörä "sammuu"
ihan niin kuin ei saisi kipinää, mutta ei sammu vaan palaa tyhjä käynnille

Voisiko vika olla sähköissä? pako aukon säädin? kaasarin säädöt(ei ole muutettu oston jälkeen)?

Re: KTM EXC 125

4.4.2012 10:41

jerruu kirjoitti:Ostin tossa pari viikkoa sitten kottaraisen ja nytte on tullu kilometrei jo mittariin suhteellisen paljon kylmästä kelistä huolimatta. Mutta tässä pari päivää ilmeni ongelma, kotari toimi aluksi kuin unelma mutta yhtä äkkiä se alkoi pätkimään korkeilla kierroksilla.

ei pätki paikallan, ei pätki pienellä kaasu kädellä
mutta kun menee vahingossa antamaan täysikaasua niin pyörä "sammuu"
ihan niin kuin ei saisi kipinää, mutta ei sammu vaan palaa tyhjä käynnille

Voisiko vika olla sähköissä? pako aukon säädin? kaasarin säädöt(ei ole muutettu oston jälkeen)?
vaikuttas et tukehtuu pääsuuttimella, ookko kattonu mitkä suuttimet sielä on ? häviääkö jäähdytin -nestettä syyläristä ?

Re: KTM EXC 125

4.4.2012 23:08

Katoppa onko suutin lähteny irti. Mulla teki just tollai ku oli suutin lähteny irti

Re: KTM EXC 125

7.4.2012 2:50

Noniin voiko vika olla enään muolla kuin CDI tai kampiakseli. Eli ongelmana on siis ettei kulje mihinkään (ottaa piikkiä mutta tehot ehkä max. 20hp jää varmaan 65SX kiihytyksessä) ja vika alkoi koneremontin jälkeen jossa tuli wisecon kampiakseli, jossa on täytetty ne kolot jotka on vakiokampiakselissa täynnä. vakio ja Wiseco
Tutkittu/ tehty seuraavat asiat
Pakoaukon säädin toimii ja avaa kaikki laipat täysin auki.
Kaasari ja ilmansuodatin puhdistettu ja kaasarissa kokeiltu 172,175,178 ja 180 suuttimia joista 172 tuntu olevan eniten potkua, mutta kierrokset alko jo leijumaan.
Puritukset on kylmänä epäsopivalla mittarilla (kierteet puolet tulpan kierteistä) 10bar/145psi. (eli pitäis olla kunnossa ja mäntähän on uus ja sylinterissä ei oo jälkeä)
Kannessa on pieniä jälkiä alapään neulalaakerista, mutta ne ei kyllä taida haitata noin paljoa. (savuttaa kyllä jonkun verran koko ajan mutta savu on 2t harmaata)
Kytkinpuolen stefa ja o-rengas ja holkki on uusia originaali osia.
Läpät on vanhemman mallin (ei V-forcet) Koska V-forcet oli pask*t ja uusillakin läpillä raottaa kun rungo on menny kieroon....
Staattori mitattu ja on ok. Sytytyspuola, johto, tulpan hattu ja tulppa on uusia.

Re: KTM EXC 125

7.4.2012 21:57

MSJD kirjoitti:Noniin voiko vika olla enään muolla kuin CDI tai kampiakseli. Eli ongelmana on siis ettei kulje mihinkään (ottaa piikkiä mutta tehot ehkä max. 20hp jää varmaan 65SX kiihytyksessä) ja vika alkoi koneremontin jälkeen jossa tuli wisecon kampiakseli, jossa on täytetty ne kolot jotka on vakiokampiakselissa täynnä. vakio ja Wiseco
Tutkittu/ tehty seuraavat asiat
Pakoaukon säädin toimii ja avaa kaikki laipat täysin auki.
Kaasari ja ilmansuodatin puhdistettu ja kaasarissa kokeiltu 172,175,178 ja 180 suuttimia joista 172 tuntu olevan eniten potkua, mutta kierrokset alko jo leijumaan.
Puritukset on kylmänä epäsopivalla mittarilla (kierteet puolet tulpan kierteistä) 10bar/145psi. (eli pitäis olla kunnossa ja mäntähän on uus ja sylinterissä ei oo jälkeä)
Kannessa on pieniä jälkiä alapään neulalaakerista, mutta ne ei kyllä taida haitata noin paljoa. (savuttaa kyllä jonkun verran koko ajan mutta savu on 2t harmaata)
Kytkinpuolen stefa ja o-rengas ja holkki on uusia originaali osia.
Läpät on vanhemman mallin (ei V-forcet) Koska V-forcet oli pask*t ja uusillakin läpillä raottaa kun rungo on menny kieroon....
Staattori mitattu ja on ok. Sytytyspuola, johto, tulpan hattu ja tulppa on uusia.


Tuskin ainakaan kampurassa vika on. Tuo wisecon kampura on vain SX-mallinen kevyempi versio. Oletko tarkastanut että äänenvaimentimen reikäputki on ehjä?

Re: KTM EXC 125

8.4.2012 0:11

Kävin juuri tarkastamassa ja valolla näki puoleenväliin ja siihen saakka oli ehjä ja sitten tungin letkun läpi ja hyvin tuli toiselta puolelta ulos, että mikään ei ottanut vastaan.
Ja toi wisecon kampura on täytetty muovilla pienemmän kampikammion tilavuuden saamiseksi. Ja tosiaan vika tuli koneremontin jälkeen jossa ainut muutos entiseen oli kampiakseli.