Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

23.9.2008 13:37

Tuo rekisteriin saaminen kannattaa tiedustella ennen pyörän ostoa katsastuskonttorilta JA maahantuojalta.

Muistelisin että piikissä verot on luokkaa ~1000€, koska veron määrä lasketaan tässä tapauksessa uuden pyörän mukaisesti.

23.9.2008 21:19

osta joku 00-03 niin ei tarvitse maksaa uudenpyörän veroa

24.9.2008 9:50

DeLeTeD kirjoitti:osta joku 00-03 niin ei tarvitse maksaa uudenpyörän veroa


Tarvii, jollei se ole ollut ennen kilvissä.

24.9.2008 14:55

ite vasta soittelin tullille ja kyselin tota mun kotarin kilpiin laittoa niin jotenki ne höpis että jos on vähän vanhempi pyörä niin ei tuu koko veroa, ja sit katoin jostaki tullin sivuilta ku vasta oli tuotu -00 250 exc suomeen ja rekisteröity niin vero siinä oli 370e tjsp

24.9.2008 16:24

Se tuontipyörä on ollut jossain toisessa maassa rekisterissä.

28.9.2008 2:57

Eipä tuu vanhempiin uuden pyörän veroja, taino se riippuu niin monesta asiasta.
Ei oo ihan yksiselitteinen asia, riippuu niin monesta asiasta :roll:

28.9.2008 7:26

Jos pyörä on ollut punakilpisenä niin niistä voidaan määrittää ikä jonka mukaan lasketaan verot, tai tullaustodistuksesta jos sellainen on..

16.10.2008 17:16

Mulla on ollut punakilpinen vuodesta '00 asti.

Miten tuo takarenkaan laakerin lukkosokka/pala oikeen toimii ja irroitetaan? Meni just toiseltapuolelta laakeri paskaks ja ei tuu tuo levyjarrun puoleinen laakeri edes vittu 5kg lekalla ulos.. http://www.ktmworld.com/oem_part_images%5C00503100.gif elikkä kuvassa tuo osanumero #5

Siellä ilmeisesti tuo lukkopala mutta miten se otetaan irti ja pitääkö se ottaa jos haluaa laakerit vaihtaa vai tuleeko se voimalla ulos sieltä? ja missä tuo on edes kiinni vai onko tuo vaan siellä välissä? Tilasin tuon koko laakerisetin niin mulla on nuo kaikki tapit & holkit ja sokkakin ja pölysuojat, kun mene vanhasta tuo keskitappi poikki

16.10.2008 17:20

Elä ny ainakaa hakkaa sitä. Siel on lukkoseekeri, tarttet seekeripihdit sen irrottamiseen. Onnistuu kyllä ihan tavallisillakin pihdeillä. Sen lukkoseekerin päissä on pienet reijät, sinne tunge pihdit ja puristat seekeriä yhteen, ja samalla kiskot sitä poispäin laakeripesästä.

16.10.2008 17:31

Joop mutta siltä puolelta mistä on laakeri jo irti niin on tuo laakeri välissä ennen tota lukkoseekeriä, toisella puolella on tuo tappi ja en oikein keksi miten sen tapin sais muka pois sieltä ku se on laakerissa kiinni ja ei oo mitään semmosta ulosvetäjää jolla sais ton tapin pois eli tappi kuvassa #7

16.10.2008 17:41

tappi #7 on se holkki jos en nyt ihan väärin lue tota. se pitäs melkein itestään irrota sieltä.

16.10.2008 17:49

Joo hittokun ei oo älyn lahjat menny tasan niitä jaettassa kun en vaan voinu ymmärtää että se on pölysuoja tuos toiselpuolel... sen vaan väänsin irti ja tuon #7 tapin sai taiteltua aika rennosti irti ja seekeripiheillä tuo sokka pois ja laakeri tuli heleposti irti... kiitoksia :D

16.10.2008 18:29

:lol: jeps

20.10.2008 15:53

Anteeks et tuun tänne hyppimään eikä varsinaisesti edes liity 125 exc:hen mutta kirjotampa silti..

ELi ku tota oma dt:täni myymäs ni joku tarjos vaihdos 250 cc kotkan exc:tä mutta on vuosimallia 90 eli kannattaako edes noin vanhaa miettiä vai onko täys paska ? :D Ilmotuksen mukaan kyllä osia vaihdettu jne..

JA minkäs arvosia suunnillee tollaset härvelit vois olla ja ostaako kukaan noin vanhoja vaikka onki kilvissä.. eli lähinnä rahallisesti oisko arvokkaampi ku oma dt :D

20.10.2008 16:42

Dorqstain kirjoitti:Anteeks et tuun tänne hyppimään eikä varsinaisesti edes liity 125 exc:hen mutta kirjotampa silti..

ELi ku tota oma dt:täni myymäs ni joku tarjos vaihdos 250 cc kotkan exc:tä mutta on vuosimallia 90 eli kannattaako edes noin vanhaa miettiä vai onko täys paska ? :D Ilmotuksen mukaan kyllä osia vaihdettu jne..

JA minkäs arvosia suunnillee tollaset härvelit vois olla ja ostaako kukaan noin vanhoja vaikka onki kilvissä.. eli lähinnä rahallisesti oisko arvokkaampi ku oma dt :D
Jos et mikään keräilijä nii älä vaihda ja itse asiassa se ei ole exc vaan gs jos -90.Taitaa olla vielä motoplatin vika eikun virtavehkeillä