Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

13.7.2007 22:31

Ei suoraan

13.7.2007 22:36

Kotard kirjoitti:Ei suoraan


Millasia toimenpiteitä pitää tehdä?

13.7.2007 22:47

Vaihtaa uus takahäkki, ilmanputsarikoppa ja tankki...

20.7.2007 2:09

Kuinkas usein tulppa pitää suunnilleen vaihtaa? Montako tuntia yhdellä ajaa keskimäärin? Kun katselin noita hintoja niin motocross-x:ssä 17¤ maksaa tulppa.

Kun olen tod. näk. tällaisen pyörän ostettuna piakkoin niin mietin vaan että mitenkä paljon kulutusosiin menee rahaa. Tottunut noihin mopojen hintoihin että tulpan saa viidellä eurolla. ;)

20.7.2007 2:10

AlluMan kirjoitti:Kuinkas usein tulppa pitää suunnilleen vaihtaa? Montako tuntia yhdellä ajaa keskimäärin? Kun katselin noita hintoja niin motocross-x:ssä 17¤ maksaa tulppa.

Kun olen tod. näk. tällaisen pyörän ostettuna piakkoin niin mietin vaan että mitenkä paljon kulutusosiin menee rahaa. Tottunut noihin mopojen hintoihin että tulpan saa viidellä eurolla. ;)


oikealla tulpalla ajaa vaikka 100 tuntia...

ja käy näihin piikkisiinkin harraste ajossa aivan hyvin ne 5¤ tulpat

20.7.2007 2:21

Mitäs jos arvon mopomies lakkaisi jauhamasta paskaa ja aiheuttamasta muille 300-700e remontteja??? Tuki jo turpasi, jooko?!

Etuvastuksettomat mopotulpat voi hyvin, jopa todennäköisesti, käräyttäää satojen eurojen CDi:n, jotka on suunniteltu etuvastukselliselle tulpalle.

Tuon 100h saat myös tunkee vaikka pyllyyn, 46h tulpalla ja keskielektrodi oli jo kulunut selvästi, mäntä sentään kesti 86h ennen kuin oli mistään kohdin kiillottunu. ENSKASSA! Tämä tietty on räikein esimerkki omalla 200+ h kokemuksella SAMASTA koneesta, mutta selvääkin selvempää on, että ainoastaan joku täystaukki alkaa ehdotella 100h ajamista yhdellä tulpalla! Eihän se mitään, jos vaikka elektrodi putoo männän päälle, jos on joku kiinnileikannu mopon raato, joka vedetään traktorilla aina käyntiin...

20.7.2007 2:32

SMK;-) kirjoitti:Tuon 100h saat myös tunkee vaikka pyllyyn, 46h tulpalla ja keskielektrodi oli jo kulunut selvästi, mäntä sentään kesti 86h ennen kuin oli mistään kohdin kiillottunu. ENSKASSA! Tämä tietty on räikein esimerkki omalla 200+ h kokemuksella SAMASTA koneesta, mutta selvääkin selvempää on, että ainoastaan joku täystaukki alkaa ehdotella 100h ajamista yhdellä tulpalla!


Mutta ajelee varmaan semmoisen 20h samalla tulpalla ettei tarvitse ihan joka ajon jälkeen vaihtaa? Paitsi tietenkin jos menee muuten hajalle. Kyllähän sitä sen 17¤ maksaa mieluummin tasasin väliajoin kuin sitten sen useamman sataa euroa. ;)

20.7.2007 2:47

heheheee smk miten selität sen että nämä tyypit täälläpäin ajelee normi 3¤ tulpilla päivät pitkät ILMAN ongelmia... ei tietenkään mitään kisa ajoa...

20.7.2007 9:29

noen kirjoitti:heheheee smk miten selität sen että nämä tyypit täälläpäin ajelee normi 3¤ tulpilla päivät pitkät ILMAN ongelmia... ei tietenkään mitään kisa ajoa...


Mainitsemiasi tyyppejä asuu ympäri suomea, jotka laittaa iskareihin fairia ja ilmanputsariin vaarin traktorin öljyjä. Se ei tarkoita sitä, että toistenki kannattaa tehdä niin. Ainakaan ei kannata huudella ääneen tuollaisia neuvoja aloittelijoille tai yleensäkään kellekkään. Jos on noin tiukalla ¤urot niin parempi pysyä noissa mopoissa tai oikeastaan ostaa ps1 ja joku motocrosspeli niin pääsee kaikkein halvimmalla. Kumma juttu, että täällä aina löytyy "crossareita" jotka huutelevat omia näinä säästät rahaa juttuja. Oli kyse varusteista tai osista. Osta kumpparit ja hitsaa hevosenkenkä kärkeen niin ei tarvi ostaa kalliita ajosaappaita. Onko mahdollista vasaralla muotoilla pv:n sylinteri yz 85cc -07 sopivaksi?? Tällä foorumilla on paljon kavereita joilla on oikeasti helvetin hyvää tietoa sekä taitoa, ja ovat valmiita auttamaan meitä puuneniä kehittymään. Miks pitää mennä sotkeen asiallinen keskustelu jollain tee se itse paskalla.

Asiasta neljänteen: Itse käytän NGK:n tulppia, kappale hinta on noin 8-9¤. Vanhalla männällä tulppia meni tiheään, mut vaihtaa ku tulee tarvetta.

20.7.2007 11:07

Niinpä.

Allu, kyllä sillä ihan turvallisesti ajelee niin kauan kun siinä ei näy kulumaa. Useinmiten kyllä kelit muuttuu, ainakin jos ympärivuotisesti ajaa, niin että se tulppa menee vaikkapa kaasarin jäätymisen seurauksena jo ennen kun tunnit muuten tulisi täyteen.

Mutta jos sulal on sama tulpap kestäny vaikkapa 50h, niin kannattaa ainakin ottaa se irti, tutkia keskielektrodi (kärkiväli ja elektrodin muoto), sekä putsata se ja tutkia ettei keskielektrodin eriste ole halkeillut.

20.7.2007 11:58

Selvä homma, kiitoksia! :-)

21.8.2007 21:53

Kertokaa hiukan + ja - puolia -05 EXC:Stä jousitus lähinnä kiinnostaisi.

bensa

25.8.2007 13:56

paljonko ktm exc syö bensaa satasella ja kuinka iso tankki siinä on??

Re: bensa

25.8.2007 13:58

-Mikkihiiri- kirjoitti:paljonko ktm exc syö bensaa satasella ja kuinka iso tankki siinä on??


Turha kysyä että paljonko syö "satasella" koska enskapyörissä harvemmin käyttöä mitataan kilometreissä. Ja se riippuu hyvin monesta asiasta joten tuskin kukaan sitä osaa tarkalleen sanoa. Mutta kyllä se enemmän bensaa syö kun Derbis.

29.8.2007 21:59

Olisin nyt melko varmasti ostamassa kotaria ensi kesänä, ja haluaisin tietää että kuinka usein täytyy öljyjä vaihdella ja paljonko kyseiset öljyt maksavat? Onko kotarissa paljon huollettavaa säännöllisin väliajoin? Ja yleisesti kuinka paljo tämmöisen kilpaenduron pitäminen tulee maksamaan?