Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

6.1.2007 15:55

Jättää kaikki tyhmät lätinät pois "tätä ei tarvii korjata" jne. Ainakin itse olen niin monta 16v. sällin jäljiltä paskaläjää nähnyt, että tuosta tulee ensimmäisenä mieleen "aha"..."ja seuraava...". eli ne on just niitä ajetaan niin kauan kun liikkuu ja se "mäntä vaihdettu" tuon kanssa herättää vaan vanhan muiston mieleen kun tyyppi oli vaihtanu käytetyn tilalle vähempi käytetyn.

6.1.2007 15:57

Aika tyly :D. Tää nyt ei vaan oo sellanen pyörä ja mäntä on tosiaanki vaihettu ja osista löytyy kuitti.

6.1.2007 16:08

En itsekkään varmaan kirjoittaisi jokaista pikku juttua ilmoitukseen, mutta silti olen männän lisäksi vaihtanut öljyjä usein ja putsari pidetty kunnossa, kone pesty ja paikat rasvailtu sekä välyksiä tarkisteltu.

Tämän takia kaverit pitää mun pyörää puhtauden, siisteyden ja toimivuuden esikuvana ;)

KTM Exc 125

7.1.2007 1:49

No kertokaa nyt että sopiiko Ktm tollaseen 60km matka ajoon ja mettässä pyörimiseen? entä paljonko on keskivertokulutus maantieajossa ja leikkaako tollanen kiinni vähän pidemmässä ajossa kiinni??

7.1.2007 2:58

Piikki puolelle kysymään ;)

Mutta sopii sopii, tosin tohon 60km ajoon on parempiakin pyöriä..

7.1.2007 10:36

Se on sanottu jo aika moneen kertaan, että sen kanssa pitää olla maantieajossa tarkkana jos sen säätää metsään, mutta jos sen säätää tielle niin ei siinä sen erityisempää vaaraa ole kuin muissakaan. Sitten se vaan ai enää metsässä toimi.
Mutta ei se sitä varoittamatta tee, jos alkaa kilistää tai nykiä, niin käsiryypylle tai kytkin pohjaan ja pientä kaasuttelua. Voi olla et tarvii tehdä esim. 500m välein, riippuu niistä säädöistä ja nopeudesta.
Ja kulutus on suunnilleen tuplat vs. katuendurot.
Eli jos ajat pääosin kadulla ja haluat joskus ottaa tuntumaa enduroonkin, niin osta katuenska. Paljon vähemmän harmia, enemmän mukavuutta, järkevämpi ratkaisu.

KTM Exc 125

7.1.2007 13:15

no minkälaiset säädöt olis hyvät tollaseen katuajoon?
suutinta tms.??

Re: KTM Exc 125

7.1.2007 13:18

[turtlewax] kirjoitti:no minkälaiset säädöt olis hyvät tollaseen katuajoon?
suutinta tms.??


Hommaa vaan eka se pyörä ennenku alat pidemmälle suunnittelee. Edelleen katuajoon on järkevämpiäkin vaihtoehtoja, mutta loppujen lopukshan päätös on sun..

7.1.2007 20:00

Tuolta KTM sivuilta löytyy ohjekirja 125 EXC ja siellä lopussa on suutintaulukko. Paljon isompia ei voi laittaa alkaa tulppia menemään. Pitää kumminkin olla kelille sopivat suuttimet.
Tärkeää on kuinka sillä kadulla ajaa eli pitää käyttää vaihtelevia kierroksia ja kaikkein tärkeintä on että sillä ei saa käyttää pitkää moottorijarrua. Silloin ei kone saa ollenkaan voitelua. (Koskee kaikkia 2-T pyöriä)

Mutta jos haluaa katupyörän kannattaa ostaa katuenduro. Mutta katuendurolla taas ei kannata mennä mettään. Ei kestä.

Tässä vielä linkki ohjekirjan lataukseen.
http://www.ktmnordic.fi/35.6.html?detailview=4&cHash=dcbf8829e1[/url]

7.1.2007 21:53

osta potari vaan kyllä se kestää :)

13.1.2007 14:09

Ilmotelkaa jos jollain ylimmääräset 84-250 taka- ja 4.4 etujouset! Voin myös vaihtaa 88-250 ja 4.6 jousiin

19.3.2007 14:49

paljonko tollases 450cc ktm:ssä on yleensä potkua? (enduro)

19.3.2007 16:09

rrracing kirjoitti:paljonko tollases 450cc ktm:ssä on yleensä potkua? (enduro)

vähän päälle 40kW. Onko se huipputeho nyt kaikkein tärkein asia?

19.3.2007 16:46

No tietty o! Voi kavereille kehuskella että on nelipuakki tallis jos on yli n3lkyt kilowattii!!!!11

19.3.2007 16:55

Mitäs eroo on noilla ktm GS ja EGS ja EXC :llä?