Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: KTM SX 125

18.9.2012 21:04

_rieska_ kirjoitti:Onko -99 sx millainen peli ajaa, entäs onko jotain tyyppivikoja kun tuo lienee mallisarjan ensimmäinen vuosi? Kärsiikö lähteä radalle tuommosella "vanhuksella"?


Eipä noissa mitään suurempia tyyppivikoja ole. Moottori on pysynyt perusrakenteeltaan samanlaisena tähän päivään saakka, joten se kertoo jo paljon. Tuon pyörän heikoin lenkki on jousitus, joka ei ole samaa tasoa nykypäivän pyörien kanssa. Jos pyörä on pidetty hyvässä kunnossa, uskaltaa sillä ihan hyvin lähteä radalle harrastamaan.

Re: KTM SX 125

14.11.2012 0:41

Moi,

Olisi itselläni edessä piikkisen crossin osto ja eteen tuli 06 vuoden 125 sx. Lähinnä pohdiskelin että miten pyörä eroaa ajo ominaisuuksiltaa japsivehkeistä, kun taitaapi vähän painavempi olla tuo kottarainen? Mahtaako olla jotain tyyppivikoja näissä?

Kiitoksia jo etukäteen tiedoista!

Re: KTM SX 125

15.11.2012 0:30

jakke.k kirjoitti:Moi,

Olisi itselläni edessä piikkisen crossin osto ja eteen tuli 06 vuoden 125 sx. Lähinnä pohdiskelin että miten pyörä eroaa ajo ominaisuuksiltaa japsivehkeistä, kun taitaapi vähän painavempi olla tuo kottarainen? Mahtaako olla jotain tyyppivikoja näissä?

Kiitoksia jo etukäteen tiedoista!


ei kyllä ole sen painavampi kuin muutkaan piikit.
ominaisuuksissa on sen verran eroa että ajoasento on eri. vaikea selittää mutta japseissa ja eurooppalaisissa mopoissa on eri ajoasento. tai no eu pyöristä on kokemusta vain ktm, gasgas ja husky. japseja olen ajanut kaikkia.
moottorin puolesta voin sanoa sen että kotari vetää matalemmilla kiekoilla paremmin kuin muut (kawasakin piikkiä en ole testannut).
mun mielestä just tuo -06 malli on jotenkin korkea perästä (verrattuna vuotta tuoreempaan). tai siis kulkee keula alempana. mulla auttoi kun laitoin korkean penkin jolloin penkin kuoppa lähti pois. eli tankin vieressä oli pari senttiä enemmän penkkiä.
suuri virhe on madaltaa perää jolloin keulasta katoaa pito. eli linkuton perä vaatii sen 100-110mm sagia. yli tuon, keula kevenee liikaa.
tyyppivikoja ei lienee tässä mallissa. moottori esitelty vuonna 1999 joten lapsen taudit on pois. tänä päivänäkin ~ sama moottori.
kuusi vaihdetta niinkuin japseissa. ei mitään syytä sulkea vaihtoehdoista pois. ainut syy voi olla liian korkea hinta muihin verrattuina. mutta elä maksa liikaa. 3:lla ei saa alkaa hinta. se ois jo liikaa tuon ikäisestä. vuonna 2006 piikit sai noin 6000 euron hintaan uutena. suzuki halvimpana alle tuon.

ps. kotarissa nestekytkin, mutta piikeissä on kevyt kytkin vaikkakin ois vaijerivälitteinen. jos on jäykkä kytkin japsissa niin uusi vaijeri tilalle niin asia korjaantuu. ktm:ssä yksi etu on se ettei nestekytkintä tarvi säätää ajon aikana kuten muissa.

Re: KTM SX 125

3.1.2013 12:29

morjesta!meikällä olis sellanen onkelma kyseisen pyörän kans että kaasari tuluvii aivan helekutisti..käytin auki ja puhistin ja katoin että kohot ei jumita tai muutakaan mutta sama peli jatkuu...vinkkejä??? tänks jo etukäteen;)

Re: KTM SX 125

3.1.2013 16:34

jäkittäjä kirjoitti:morjesta!meikällä olis sellanen onkelma kyseisen pyörän kans että kaasari tuluvii aivan helekutisti..käytin auki ja puhistin ja katoin että kohot ei jumita tai muutakaan mutta sama peli jatkuu...vinkkejä??? tänks jo etukäteen;)


Mulla oli joskus pieni hiekanjyvänen siinä venttiilissä jota koho aukoo ja sulkee. Yleensä toimi hienosti, mutta välillä rupesi tulvimaan.

Re: KTM SX 125

23.1.2013 16:34

kaasari tulvii edelleen...jos ei tulvi niin lähtee hetkeksi käyntiin ja sammuuu...miten ootte sääjelly kohoo? vinkkejä tarviis..

Re: KTM SX 125

23.1.2013 17:01

jäkittäjä kirjoitti:kaasari tulvii edelleen...jos ei tulvi niin lähtee hetkeksi käyntiin ja sammuuu...miten ootte sääjelly kohoo? vinkkejä tarviis..


Toivottavasti tuosta on apua: http://www.youtube.com/watch?v=Kgog_Ng0-2Q

Re: KTM SX 125

27.3.2013 17:23

Kuinka usein SX:ssä pitäää vaihtaa mäntä. Oon kattelu 05 vuoden piikkiä ja siinä on männän vaihdosta n.45 tuntia kauankohan sillä vielä ajelis?

Re: KTM SX 125

27.3.2013 18:58

leka258 kirjoitti:Kuinka usein SX:ssä pitäää vaihtaa mäntä. Oon kattelu 05 vuoden piikkiä ja siinä on männän vaihdosta n.45 tuntia kauankohan sillä vielä ajelis?


Ite oon n.30h välein vaihtanu harrasteajossa. Ei oo ollu kyllä kuluneen näkönen mäntä mut parempi ottaa varman päälle.

Re: KTM SX 125

27.3.2013 20:46

leka258 kirjoitti:Kuinka usein SX:ssä pitäää vaihtaa mäntä. Oon kattelu 05 vuoden piikkiä ja siinä on männän vaihdosta n.45 tuntia kauankohan sillä vielä ajelis?


Mäntä vaihtoon heti...30h on hyvä vaihtoväli crossikäytössä.

Re: KTM SX 125

28.3.2013 21:51

Kannataisiko ostaa KTM SX 125 vm. 2005. Hinta 2200€
sis.
- piikkirenkaat
- tehoputki
- vakioputki

Re: KTM SX 125

28.3.2013 22:44

Ite myin ton mun entisen piikin viime syksynä samaan hintaan. Oli vuoden uudempi ja kans piikkirenkaat messiin. Riippuu tietenkin pyörän kunnosta, mutta itse en aivan noin paljoa maksaisi, ehkä 2k olisi kipuraja.

Re: KTM SX 125

28.3.2013 23:23

Rossiranne kirjoitti:Ite myin ton mun entisen piikin viime syksynä samaan hintaan. Oli vuoden uudempi ja kans piikkirenkaat messiin. Riippuu tietenkin pyörän kunnosta, mutta itse en aivan noin paljoa maksaisi, ehkä 2k olisi kipuraja.

Kannattaisko ostaa toi? nettimoto ID: 1471862

Re: KTM SX 125

29.3.2013 0:38

leka258 kirjoitti:Kannattaisko ostaa toi? nettimoto ID: 1471862


Se että myyjä väittää -05 pyörää -06 malliksi, ei herätä mitään hirveetä luottamusta..

Re: KTM SX 125

1.4.2013 16:24

auttakaahan vähän ku meinaa taas tuon per######## kotkan kanssa vastustaa..hyyty yks päivä jäälle,alkoi vain mooaamaan eikä lähteny enää käyntiin.raahasin pyörän talliin ja ajattelin että josko ois tuluppa palanu..kävin hakemassa uuen tulupan ja laitoin paikalleen ni ei luvannutkaan lähtee..tarkistin kipinän jonka jäläkeen laitoin tulupanreijästä pensaa eikä lähteny vieläkään...jotenka onko ideoita? Kaasariakin tarkistelin ja pensaa pitäisi saada...