Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

24.10.2005 19:36

Reimari kirjoitti:Itellä on vielä kesäsuuttimet kiinni, mutta viime talvena oli 52/195 ja hyvin pelasi. Neulan oli sama kuin kesälläkin, mutta sokka vaan alimmassa pykälässä keskimmäisen sijaan.

Muistatko mikä neula ol tyypiltään?

24.10.2005 21:02

En muista, mutta pakko kait sen on olla joko R1468D tai R1469D. Kattelen sitten kun vaihdan suuttimet.

25.10.2005 15:34

Tilasin kun ei suoraan liikkeestä lötynyt NOZE-neulan tohon piikkiin.
NOZF ää vastaava pitäisi olla vakiona ainakin 125 enduroissa, mutta katotaan nyt onko liian rikas.
195 suutin on tulossa samalla.

26.10.2005 13:39

Pitäiskö takaiskarin jousen irrotus onnistua kotikonstein? Haluisin maalata pelkän jousen.

26.10.2005 13:59

No koita saatko jousen esijännityksen kokonaan poistettua säätämällä esijännityksen minimiin. Jos et niin tarvit puristimet joilla puristaa jousta kasaan. Sitten käännät aluslaatan irti.

26.10.2005 14:18

Esim kiristysliinakin käy,vedät jouset kasaan niiden kanssa vaikka ruuvipenkkiä vasten...

26.10.2005 16:06

Pelkkä jousihan lähtee helposti. "Mutteri" jolla esijännitys säädetään, sen kyljestä pultti auki jolloin se on säädettävissä, sitten mutteri vaan pyörittämällä veke. Sen jälkeen lähtee muistaakseni tietyssä asennossa se ohut levy edestä ja sen jälkeen itse jousi vaimentimen ympäriltä.

26.10.2005 23:38

Ritari ässä kirjoitti: Sen jälkeen lähtee muistaakseni tietyssä asennossa se ohut levy edestä ja sen jälkeen itse jousi vaimentimen ympäriltä.


Tsori tää pitää ny vääntää rautalangasta! :D Siis siinähän on heti jousen alla ohut levy, vähän niinkun iso prikka. Liikkuu vapaasti mihin suuntaan vaan, mutta sen alla on sellanen musta isompi "rengas". Pitäiskö tätä mustaa systeemiä nyt siis pystyä käsin pyörittämään johonki suuntaan? Kun ei vaan liiku! Jos yrittää siitä pyörittää, niin koko iskarin alapää ja männänvarsi vaan pyörii, mutta musta osa siis ei.

27.10.2005 0:17

Nyt en kyllä saa mieleeni että mikä musta osa on kyseessä. Nykyisestä kotkasta en oo iskaria/jousta vielä irrottanutkaan joten eroa voi olla edelliseen. EXC:ssä kuitenkin otin jousen pois yläkautta.

27.10.2005 12:26

Niissä iskareissa mitä meitsi on ruuvaillu, on jousen alla jossain välissä sellainen "prikka" jonka sisähalkaisija on suunnilleen sen kiiltävän varren ulkohalkaisijan kokoinen. Yhdellä sivulla tätä prikkaa on sitten aukko, josta yllättäen mahtuu juuri se varsi läpi, eli jos jousessa ei ole esijännitystä, niin tämän palan voi vetää iskarista suoraan sivulle jonka jälkeen jousi pääsee "tippumaan" iskarin päältä pois.

28.10.2005 19:10

Jees homma selkis ja oli ihan simppeli, kusi vaan kun ratkaseva palikka oli sen verran jumissa. Ja tajusin vasta myöhemmin crc:llä avittaa.

Mutta onkos kukaan maalannu jousta? Pulverimaalauksen luulis kestävän mutta onkos kukaan kokeillu ihan vaan marketin metallimaalia? Minkälaisin tuloksin?

4.12.2005 22:25

Millä säädöillä ajatte talvella?
mulla oli kesällä:
190 pääsuutin
55 tyhjäk.
NOZ C neula, klipsi 3. pykälä ylhäältä
1 1/2 kierrosta ilmaruuvi auki
(ja luisti 55)

Pelas aina täydellisesti.

talvelle meinasin alle -10C keleille:
195, 55, NOZ C, 4.s pykälä, 1 kierros (,ja 55 luisti).

Pitäis kokeilla noiya, mutta en oo ehtiny. Meneekö ihan mehtään noi mun veikkaukset sopivista säädöistä?

4.12.2005 23:54

'Talvisäädöt' omassa mopossa, 193 suutin, prikka keskimmäisessä kolossa ja noz g neula. Ilmaruuvia sitte sen mukaa mitä tarvii tyhjistä säätää. Hyvin on pärjäilly noilla, kun ei yli -7'c pakkasilla o paljon tullu ajeltua. Jäällä toki vois olla hyvä, jos olis vähän jotai suojaa syylärille yms., mutta ihan hyvin menee ilmankin, kun ei kilometriä huudattele suuntaansa meneen =)

5.12.2005 11:52

Ohjauslaakereita tässä oon vaihellu, ja alempilaakeri on jämähtäny kiinni ohjausakseliin, sisäkooli on enää kiinni akselissa ja aika tukevasti. Vinkkejä miten lähtis? Lämpöä oon antanu ja heikoi tuloksin. Kooli on suhtu ohut vielä niin vaikea lyödä kunnolla siihen.

5.12.2005 12:15

Skotti kirjoitti:Mutta onkos kukaan maalannu jousta? Pulverimaalauksen luulis kestävän mutta onkos kukaan kokeillu ihan vaan marketin metallimaalia? Minkälaisin tuloksin?


Akryyli 2k automaali ainakin pysyy joustoaineen kanssa, halpis metalliväri ei oikeen taida pysyä.