Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Männät

22.6.2011 20:23

Auttakaa miestä mäessä, yamaha DT200WR (3xp) vm.93 pyörään pitäisi löytää mäntä. Yamaha kauppiaalta tilattu orkkis mäntä ei ole saapunut vaikka tilauksesta 1.5kk. Mistä kannattaa kysellä? Ulkomaan nettikauppoja?

Re: Männät

22.6.2011 21:43

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YAMAHA-W ... 1535wt_925

Re: Männät

24.6.2011 16:13

kozi kirjoitti:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YAMAHA-WR200-WISECO-PISTON-KIT-STD-BORE-WR-200-92-98-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem43a79cacd8QQitemZ290574871768QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories#ht_1535wt_925


Wisecoa saa suomesta esim: http://www.tokimoto.fi/shop/product_search.php Mutta taitaa olla tarkoitettu putkitettuun sylinteriin, kun on tarjolla muitakin kokoja. Onkohan miten vaarallista käyttää pinnoitetussa sylinterissä putkitettuun tarkoitettua mäntää? Ja wisecon tarkkaa kokoa ei taida tietää mistään kun sitä ei ole ilmoitettu edes wisecon sivuilla.

Re: Männät

4.8.2011 20:30

Onko kokemuksia Bud Racingin männistä? Eivät näytä kestävän kuin viitisen tuntia, KX85:ssa, muut ko. Pyörän männät kahdella renkaalla, Bud Racing yhdellä...?

Re: Männät

13.5.2012 18:57

Jos putkitan piikkisen kotarin sylkän, vaikuttaako se siihen millasta mäntää voi laittaa sisään? Käykö ihan normi vertexin valu?

Männät

13.5.2012 23:50

Melkein kuvittelisin että putket ovat nykyään samalla kamalla pinnoitettuja kuin valmiiksi pinnoitetut pytytkin. Muutenkin ero olisi kai lähinnä siinä mitä matskua männänrenkaiden tulee olla.

Re: Männät

15.5.2012 12:16

Ihmettelin tässä kun mulla on sylinterissä merkintä A ja mäntänä siellä liikku C Toinen mäntä menossa koko pyörässä. Eikö siellä "kuuluisi" olla A:n mäntä paikallaan. Tosin moitteetta toimii ja puristuksia on vähintäänkin riittävästi. Männälläkin ajettu nyt 36.7h tarkalleen. Ajattelin vaihtaa sen 45h kohdalla.

Kysymys siis on että tilaanko C koon männän?

Re: Männät

15.5.2012 14:29

fmx016 kirjoitti:Ihmettelin tässä kun mulla on sylinterissä merkintä A ja mäntänä siellä liikku C Toinen mäntä menossa koko pyörässä. Eikö siellä "kuuluisi" olla A:n mäntä paikallaan. Tosin moitteetta toimii ja puristuksia on vähintäänkin riittävästi. Männälläkin ajettu nyt 36.7h tarkalleen. Ajattelin vaihtaa sen 45h kohdalla.

Kysymys siis on että tilaanko C koon männän?


Mittaa sylinteri. Mistä tiedät mikä siellä nyt on, onko sulla nyt sylinteri irti vai kertoiko edellinen omistaja?

Re: Männät

15.5.2012 14:42

zeizei125 kirjoitti:
fmx016 kirjoitti:Ihmettelin tässä kun mulla on sylinterissä merkintä A ja mäntänä siellä liikku C Toinen mäntä menossa koko pyörässä. Eikö siellä "kuuluisi" olla A:n mäntä paikallaan. Tosin moitteetta toimii ja puristuksia on vähintäänkin riittävästi. Männälläkin ajettu nyt 36.7h tarkalleen. Ajattelin vaihtaa sen 45h kohdalla.

Kysymys siis on että tilaanko C koon männän?


Mittaa sylinteri. Mistä tiedät mikä siellä nyt on, onko sulla nyt sylinteri irti vai kertoiko edellinen omistaja?


Sehän se tässä oliki tärkeintä että mistä tiedän mikä mäntä siellä on!!

Luultavasti edellinen omistaja on mitannut sylinterin ja nähnyt parhaaksi laittaa sinne tuon männän.
Nopeasti se väljyys ilmeisesti siellä sitten kasvaa.

Re: Männät

26.5.2012 23:39

Millaista mäntää porukka on käyttänyt Kawasaki KXF250 vm.2010? Olen kuullut juttua, että vakio männät ovat haljenneet, jote olisikohan esim. Vertex parempi tästä syystä?

Re: Männät

16.6.2012 14:01

paljoko pitäis olla honda cr 125 -03 männän välys. jos sylinteri 54mm niin onko joku 53,95 ok?
ajo on urkuauki radalla ajoa. :lol:

Re: Männät

16.6.2012 16:53

McInen kirjoitti:Millaista mäntää porukka on käyttänyt Kawasaki KXF250 vm.2010? Olen kuullut juttua, että vakio männät ovat haljenneet, jote olisikohan esim. Vertex parempi tästä syystä?

Vertex ja Prox ovat toimineet ainakin hyvin!

Re: Männät

17.6.2012 20:30

Olen kuullut juttua männän halkeamisesta nelipätkä kawoissa, ja että pikkunelareissa taas helmat tippuvat. En kyllä tiedä yhtään minkä ikäisistä laitteista on ollut kyse...

Itse vaihdoin pikkukawaan 70h kohdalla Proxin. Vakiona siellä oli Art, eikä se päällepäin huonolta näyttänyt, mutta mistäs sitäkään tietää milloin se olisi lauennut.

Nelipätkässä taas oli ollut viimeiset 50h korkeapuristeinen Wiseco, joka oli kulunut oudosti toiselta kyljeltä helmojen normaalin kuluman lisäksi. Eli siis sieltä puolelta mistä tappi työnnetään sisään.
Kanki on suora, joten männäntapin poraus ollut pielessä? Aikaisemmissa männissä ei kyseistä ilmiötä ollut havaittavissa.

Je:n ja Wisecon työnjälki on ehdottomasti parasta vrt. Athena(=wössner), prox ja vertex, mutta käytännössä tuolla ei taida olla juurikaan merkitystä :D

huskyyn mäntää

19.6.2012 21:08

Tuli ostettua tuollainen -95 wr husky ja eipä tuota kerennyt ilosta nauttia kuin pari päivää kun...

...ensimmäisen kaatumisen seurauksena tuli ihan alkukäyrän alkuun isohko ruttu jota en sitten harmikseni huomannut ja lähdin pärrällä jatkaan ajelua ja kohtahan se sitten otti ja leipasi kiinni!

Kävikö tässä nyt niin että tuli vähän liikaa vastapainetta koneeseen???
Kun oli wisecon mäntä, (ajettu n.5-6h), sulanut pakoaukon puolelta muodottomaksi!
Onneksi sylinteriin ei kuitenkaan tullut minkäänlaisia jälkiä.

Mutta... mistähän tuohon saisi nuita kyseisiä mäntiä suoraa suomen maalta?

Männässä lukemat: 699M06700 3153F
En itse löytänyt kun Wössnerin mäntiä ja niistä vain kokoja 66.94 ja 66.95mm. :(

Re: Männät

19.6.2012 22:48

http://www.snellmanstore.fi/productfi/m ... 26913.html