Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

28.5.2007 22:27

201262:lle:
Otappas Stormin kuvasto käteen. Sieltä löytyy kaikki muoviosat tohon piikkiseen -91 yammuun ketjunlaaharia luukunottamatta, mutta runkosuojat löytyy myös. Kyseessä UFO:n muovit.

28.5.2007 23:31

Hei, täällä oli jossain vaiheessa puhetta yammun äänistä. Nyt tarttis löytää piikkiseen -01vm pyörään äänenvaimennin, joka soveltuu enduroon. Mielellään Suomesta/muusta EU maasta...

29.5.2007 16:26

siinä yks vaihtoehto

30.5.2007 16:37

maanantaina purin pyörää ja mäntä menee vaihtoon, on toki jo aikakin kun 40h ajeltu, eikä pelkkää köröttelyä! :)
mäntä on vähä kulahtaneen näkönen, mutta sylinteri on ihan kuin uusi, hoonauksen jäljetki näkyvis viä :)

uutta tulossa, mäntä ja muuta kivaa :)

1.6.2007 8:03

Sy-linteri kirjoitti:Paljonkos pitäis laittaa etuiskareihin öljyä?
Kyseessä Yamaha Yz 80 -92 vuosimallia, eli teleskooppikeulalla...


Toistan itseäni, sori :D

4.6.2007 20:21

Kävin tuossa katsomassa vm-84 125 yz:taa. Onko tuo yz:n kone miten kestävä? Siihen oli laitettu uusi mäntä ja kiertokanki+jotain muuta. Yksi mielestäni outo juttu oli että vetoakseli on oikealla puolella pyörää. En ole ennen nähnyt että olisi veto oikealla. Uudemmissahan se taitaa olla jo vasemmalla puolella?

5.6.2007 16:20

Mistäs päin kannattaisi alkaa hakea tommoseen Yamaha YZ 500cc vm.84 mäntää?
Olen kysellyt jo viidestä paikasta eikä tunnu löytyvän.
Tai sitten on ollu vaan paska tuuri.

5.6.2007 21:20

Rocky79 kirjoitti:Mistäs päin kannattaisi alkaa hakea tommoseen Yamaha YZ 500cc vm.84 mäntää?
Olen kysellyt jo viidestä paikasta eikä tunnu löytyvän.
Tai sitten on ollu vaan paska tuuri.
Mulla on tuossa pöydällä uusi Wiseco,ihan merkkiliikkestä ,ja se on muuten YZ490,voisi löytyä helpommin.

6.6.2007 6:32

201262 kirjoitti:
Rocky79 kirjoitti:Mistäs päin kannattaisi alkaa hakea tommoseen Yamaha YZ 500cc vm.84 mäntää?
Olen kysellyt jo viidestä paikasta eikä tunnu löytyvän.
Tai sitten on ollu vaan paska tuuri.
Mulla on tuossa pöydällä uusi Wiseco,ihan merkkiliikkestä ,ja se on muuten YZ490,voisi löytyä helpommin.

Niin sehän selittää miksi ei löytynyt.
Luulisi kyllä, että liikkeet tajuaisivat, mitä tarkoitin. Mutta mulla olis joku muistikuva, että edellinen omistaja puhui jostain 495 kuutiomäärästä? Vai mahtoko puhua paskaa ;)
Täytyy viellä tarkistaa se kuutiomäärä kun otan sen auki. Ja sitten vaan soittelemaan merkkiliikkeisiin.

kuinka paljon öljyä?

6.6.2007 21:56

elikkä pyörä on 125cc yamaha yz vm:97 miten paljon laitan öjyä moottoriin käytän castrollin mtx 1 litran purkki. eli kuinka paljon sinne sitä öljyä laitan kun puotan kaikki pois?? taikka kuinka monesti nuo öljyt pitää vaihtaa?? :)

6.6.2007 22:01

vaihda vaikka 7tunnin välein tai 10 ihan riippuu miten ajat!
meniköhän sinne 6,5dl vai 7dl.. eikös sitä lue siinä kytkinkotelos?

(tyhmä sanoa kytkinkotelo, kuulostaa ihan mopopojalta) :D

6.6.2007 22:07

jamperi kirjoitti:vaihda vaikka 7tunnin välein tai 10 ihan riippuu miten ajat!
meniköhän sinne 6,5dl vai 7dl.. eikös sitä lue siinä kytkinkotelos?

(tyhmä sanoa kytkinkotelo, kuulostaa ihan mopopojalta) :D


elikkä ensin puotan kaikki pois ja sitten laitan sen 7 desiä? eikö se ole se tyhjennys ruuvi alapuolella?

7.6.2007 12:51

Lohkoissa lukee, se tilavuus. 85cc YyZetassa se on 500ccm = 0,5l.

Ja ainaki kasivitosessa se poistoproppu on takajarrupedaalin alla semmoinen hieman muista ruuveista eroava pitkä mutteri. :D

7.6.2007 13:20

[[jugo]] kirjoitti:
jamperi kirjoitti:vaihda vaikka 7tunnin välein tai 10 ihan riippuu miten ajat!
meniköhän sinne 6,5dl vai 7dl.. eikös sitä lue siinä kytkinkotelos?

(tyhmä sanoa kytkinkotelo, kuulostaa ihan mopopojalta) :D


elikkä ensin puotan kaikki pois ja sitten laitan sen 7 desiä? eikö se ole se tyhjennys ruuvi alapuolella?


mun yammus(-01) niin on ainaki suoraa moottorin alapuolella muistaakseni 12mm tai 13mm pultti minkä irrottaa niin saa öljyt pois!

9.6.2007 19:06

tuli hankittua tänään YZ,vuosimallista ei tietoa..? renkaat 21edessä,18takana. nestejäähdytteinen kone,mikä vois olla vuosimalli? itse veikkaan jotain -85,kun on valko-punainen ja levyt edessä,takana rummut. ainut ongelma on,että siitä puuttuu pytty ja mäntä. eli oisko jollain myydä mun YZ:aan pyttyä,mäntää ym. hilppeitä?? pistäkää vaikkaa yv:tä jos löytyy osia..
Viimeksi muokannut Mikco päivämäärä 9.6.2007 19:35, muokattu yhteensä 1 kerran