Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

YZ 125 syö tulppia...

24.4.2007 16:32

Elikkäs 2001 vuoden Yamaha YZ 125 syö vähän turhan usein tulppia. Mikähän siinä mahtaisi olla vikana? Tulppien lämpöarvot pitäisi olla kohdallaan. Olisiko vika mahdollisesti puolassa? Kiitos jos vastaatte... :)

Re: YZ 125 syö tulppia...

24.4.2007 16:48

_miikkuli_ kirjoitti:Elikkäs 2001 vuoden Yamaha YZ 125 syö vähän turhan usein tulppia. Mikähän siinä mahtaisi olla vikana? Tulppien lämpöarvot pitäisi olla kohdallaan. Olisiko vika mahdollisesti puolassa? Kiitos jos vastaatte... :)


Jos tulppa on musta ja märkä niin pienempää pää-, ja tyhjäkäyntisuutinta kehiin. Mulla ainakin auttoi se, kun vaihtoi "kisatulpat" ihan normaaleihin NGK:n tulppiin.

Yamaha Yz 250 F

25.4.2007 18:41

osaako joku valistaa millanen pyörä tuo yz250f vm 05 oikeen on, onko yleensäkin jammuissa jotain tyyppivikoja? varaosat on tuntuvan kalliit tohon nelariin, mikä mahtaa olla osien kestävyys? esim männällä.. olis sellasta ajatellut, meinas mennä maku noihin krosseihin ku tuli omistettua kasavikoja kx 125, mutta aattelin vielä koittaa jos jammut olis eripelei..

iskari

25.4.2007 19:07

kuinka isot tossa yz iskarissa on ne kiinnitysreiät ite iskarissa? entä kuinka pitkä koko iskari on?

Re: Yamaha Yz 250 F

25.4.2007 20:31

thexpsgograzy kirjoitti:osaako joku valistaa millanen pyörä tuo yz250f vm 05 oikeen on, onko yleensäkin jammuissa jotain tyyppivikoja? varaosat on tuntuvan kalliit tohon nelariin, mikä mahtaa olla osien kestävyys? esim männällä.. olis sellasta ajatellut, meinas mennä maku noihin krosseihin ku tuli omistettua kasavikoja kx 125, mutta aattelin vielä koittaa jos jammut olis eripelei..


kyllä mä ainaki oon tykänny jammusta, ei mitään valittamista tosissakaan!
varaosat taitaa olla suurinpiirtein yhtäkalliita nelareihin, että ei yamaha sillälailla paljo kastista erotu. tyyppivioista en tiä.. joku viisaampi saa jatkaa :)

2.5.2007 16:17

Oisko jollain tommosen 84cc yz jampun suorityskyvyistä hajuakaan? Vaikka 0-60 aika tms.. ja vm. on 2003

2.5.2007 16:21

Sawolaenen#13 kirjoitti:Oisko jollain tommosen 84cc yz jampun suorityskyvyistä hajuakaan? Vaikka 0-60 aika tms.. ja vm. on 2003


Mitä sä sillä tiedolla teet?

2.5.2007 17:30

En kyllä oikeestaan mitään :D :D

Tylsyyttäni kyselin... Entäs noita teknisiä tietoja tosta, kun omistajan käsikirja on vasta tilauksessa...?

Re: Yamaha Yz 250 F

2.5.2007 17:39

thexpsgograzy kirjoitti:osaako joku valistaa millanen pyörä tuo yz250f vm 05 oikeen on, onko yleensäkin jammuissa jotain tyyppivikoja? varaosat on tuntuvan kalliit tohon nelariin, mikä mahtaa olla osien kestävyys? esim männällä..


Ei sen erityisempia tyyppivikoja, mutta nokkaketju on aika heikkoa tekoa. Kannattaa vaihtaa max. 50 h. välein, itse aion 25h välein. Se maksaa jotain pari kybää. Jos päästää kulahtamaan, menee ratas kampuran päässä kaljuksi ja sitten saa vaihtaa koko akselin. -05:ssä vaihtaisin sen muutenkin ostohetkellä.

Mäntä, venat ja tilpehöörit kestävät 25-250h, riippuen miten annat hanaa ja paukutteletko rajoittajalle. Kaikki nuokin menisivät heti vaihtoon jos ostaisin käytetyn nelarin.

Öljynputsarin vaihdan varmaan jotain 8h välein ja öljyt 4h.

Tämä meikäläisen harrastekrossivauhdilla.

Re: Yamaha Yz 250 F

2.5.2007 18:36

Anssi_L kirjoitti:nokkaketju on aika heikkoa tekoa. Kannattaa vaihtaa max. 50 h. välein, itse aion 25h välein. Se maksaa jotain pari kybää.


Melkein 50¤...

2.5.2007 20:53

Sawolaenen#13 kirjoitti:Oisko jollain tommosen 84cc yz jampun suorityskyvyistä hajuakaan? Vaikka 0-60 aika tms.. ja vm. on 2003


0-90km/h ~5,75-6,5s. Siinä riittävän tarkasti sanottuna. Edellyttää pitävää alustaa ja hommansa osaavaa kuskia. Timmin pyörän lisäksi. Tuosta eteenpäin turha ilmoittaa, kun tuohon 90km/h tietämille loppuu todelliset huiput mx välityksillä / vakiovälityksillä.


Puissance: 28 cv din à 12000 tr/mn Couple: 1,7 mkg à 11000 tr/mn

Toi -01:sen tiedoista, mutta samat taitaa päteä 03:seenkin. Eli 28hp, ja vääntöä ~16,5Nm äkkiä päässä laskettuna. Kuivapainon pitäisi olla 66kg, niikuin pari vuotta uudemmissa.

Teho/paino(hp/kg): 28hp / 66kg

Mitäköhän teit tällä tiedolla, no selvitti vähän varmaankin?

3.5.2007 9:43

Kun olet noin innostunut leikkimään noilla VALMISTAJAN ILMOITTAMILLA höpötiedoilla, niin laskeppas mihin sen pitäisi kiihtyä...eikö täsmää? Hupsista keikkaa, olisko tiedoissa "vikaa"?

3.5.2007 14:49

Pitäis saada tarkemmat mittausvälineet, kun ei oo nopearefleksisiä kavereita, jotka saisivat normi sekuntikellon pysäytettyä oikeeseen aikaan jne..

Mistäs vois johtua, kun antaa jenkkaa tolle, niin sylkee öljyä putkesta, eikä se öljyn hinkkaaminen jarruista jne. ole mitään mahtavaa huvia?
Voisko tulpna lämpöarvo olla väärä? Nykyään Ngk b9es.

Re: Yamaha Yz 250 F

3.5.2007 15:09

a.c.e kirjoitti:
Anssi_L kirjoitti:nokkaketju on aika heikkoa tekoa. Kannattaa vaihtaa max. 50 h. välein, itse aion 25h välein. Se maksaa jotain pari kybää.


Melkein 50¤...


En jaksanut kaivaa onko -07:ssa sama, mutta -06 oem.thumpertalk.com:

94591-53114-00 cam chain $13.45

Taitais jäädä alle 50 e vaikka tilais pelkästään ton ja lennättäis Suomeen suihkuhävittäjällä.

On siinä jossain portaassa taas vähän katetta ketjulle. Täytyy nyt vielä kysyä Motocross-x:n hinta ennen kuin alkaa jenkeistä tilailemaan.

Re: Yamaha Yz 250 F

5.5.2007 21:30

jamperi kirjoitti:
thexpsgograzy kirjoitti:osaako joku valistaa millanen pyörä tuo yz250f vm 05 oikeen on, onko yleensäkin jammuissa jotain tyyppivikoja? varaosat on tuntuvan kalliit tohon nelariin, mikä mahtaa olla osien kestävyys? esim männällä.. olis sellasta ajatellut, meinas mennä maku noihin krosseihin ku tuli omistettua kasavikoja kx 125, mutta aattelin vielä koittaa jos jammut olis eripelei..


kyllä mä ainaki oon tykänny jammusta, ei mitään valittamista tosissakaan!
varaosat taitaa olla suurinpiirtein yhtäkalliita nelareihin, että ei yamaha sillälailla paljo kastista erotu. tyyppivioista en tiä.. joku viisaampi saa jatkaa :)


Mitäs tässä on tehtävissä kun tais himmeli leikata kiinni tänään...
Täydestä laukasta takapyörä jumiin ja hellurei.
Ei liiku poljin enään minnekkään eli jumissa taitaa olla.
Selviääkö männän vaihdolla vai tarvitaanko pirun paljon isompi pino euroja?
Eilen vaihdoin öljyt ja tänään oltiin siis tuoreilla rasvoilla liikenteessä,pelihän on siis 426f.
Mistä niitä osia halvemmalla mahtais saada?