Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

10.3.2007 19:16

teemunummijarvi kirjoitti:miks vältte lisit noita crosseja taka jarru taitaa olla aika helppo korjata siihen toi seen on tehty täydellinen kone remontti mitä muuta huonoo nois on



ei millään pahalla mut itte en ainakaan ostais noin vanhaa pyörää enää. jos meinaat ajaa oikeesti nii hyvällä tuurilla uudempi tulee jopa halvemmaksi kun onhan toi takajarru helpo korjata mutta se tuskin on ainoo osa joka hajoaa jos käy paljon ajelemassa.itte oon huomannut että jotkut sanoo tehneensä juuri täyd.konerempan mutta todellisuudessa siitä on aikaa esim, 2vuotta

Re: parempi

10.3.2007 20:46

teemunummijarvi kirjoitti:http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=436073


http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=427637

kumpi noista oliss parempi mietin jos vaikka ostaisin jomman kumman[/b][/url][/list][/code]
[/u][/i][/quote]87-92 aivan samoja mopoja,ostin pojalle viime keväänä -92 650 eur,uudet ketjut,rattaat ja siistimpi kuin kumpikaan noista,mutta mikä keula on tuossa jälkimmäisessä mopossa?

10.3.2007 21:01

teemunummijarvi kirjoitti:miks vältte lisit noita crosseja taka jarru taitaa olla aika helppo korjata siihen toi seen on tehty täydellinen kone remontti mitä muuta huonoo nois on
semmonen juttu mun mieltä ainakin painas jos kaveri ei viitsi korjata jarruja nii miten yleis huollot?ilmanputsari ym.

10.3.2007 22:23

201262 onko crossi toiminu hyvin

10.3.2007 23:11

Itse olisin saanut tuosta hyvin huolletusta& laitetusta 80cc -92 Yz:stani varmaankin sen 900-1000e käteistä. 850¤ meni että heilahti, ei paljon tarvinnut sen ~40v ukon miettiä(ei edes yrittänyt tingata), kun katto pyörän läpi. Itsellä ei ollut mitään vikaa, 50-60h aikana. Tosin tiesin jo pyörän historiasta ja käytöstä, kun tunsin myyjän. En olisi koskaan mennyt ostamaan, tuntemattomalta. Harvassa hyvät yksilöt. Enkä kadu yhtään, että 1,5v sen omistin, hyviä hetkiä pelkästään liittyi siihen aikaan. Potkua oli mukavasti, tietenkin alle tehoalueen veto oli suhtkoht heikkoa. Kuitenkin 125cc Rm -97, 250cc -80 luvun Ktm Gs, uudet ja vanhat kassarit tuli jätettyä sillä. Keulasta ei saanut hyvää millään, 65-70kg kuskille aivan liian hepponen. Takaiskari puolestaan pelasi yllättävänkin hyvin metsässä&montulla. Ex Yz:ssani oli siis kansi tehty uusiksi/ palotila avarrettu ja muotoiltu uudelleen, Kaasutin säädetty kohdilleen, aukot viimeistelty, kanavat viimeistelty&puhallettu. Omaa massaahan laitteella on vaivaiset 61kg kuivana. Ilmoitettu teho 27,4hp. Ei sillä, itsekin maksoin kyseisestä pelistä kiitettävän summan, joka ei sinänsä harmita. Koska muuten ei olisi talliini tullut, kun sängellä ja peltopätkillä oli harjottelupyöränä muutamalla 250cc kuskilla.

Ja eihän niissä vanhemmissa(90-luku) ole mitään heikkoa kestävyydessä uusiin, jos vaan pidetty ja huollettu kunnolla. Tosin susimalleja on olemassa, joissa on heikkoja kohtia tekniikassa. Esim. vanhat rm:ät. Mutta kun enemmän vuosia takana, niin tietenkin on voitu ajaa enemmän. Omistushistoria on tärkeä tietää, nimittäin vanhemmissa kun ehtinyt olla monenlaista poropeukaloa omistajana. Täydelliset dokumentit huolloista & ajoista ovat tärkeät.

Itse kyllä omistanut sekä uusia että vanhempia pyöriä, niin sinänsä jonkinlaista kokemusta löytyy. Ja esimerkiksi olin eri tyytyväinen tuohon ex Yz:aani, kuin esimerkiksi piikkiseen uutena ostamaani hussen katusmotoon. Seuraavaksi pyöräksi näillä näkymin käytetty 250cc, tosin -00 Kawa kiikarissa, kun jonkinlaisia ajoominaisuuksiakin haen siitä. Enkä kyllä itsekään sokkona tuntemattomalta mene vähänkään vanhempaa Motocross tai enduro pyörää ostamaan, sen voin myöntää.

Olen pahoillani tarinastani(kiinnosti), mutta oli vaan jostain syystä pakko päteä :D

10.3.2007 23:53

teemunummijarvi kirjoitti:201262 onko crossi toiminu hyvin
pelaa kun buick,tosin niin pelaa myös kummipojan kx80-89,vaikka ei ole teddykarvalla verhoiltua satulaa niin kuin eräillä...p.s sm racing mulla oli tommosta karvaa -65 Dodge Dartissa takaikkunalla ämyrien ympärillä joskus...79-...

11.3.2007 1:06

No ainakin mä olen täysin kyllästynyt korjaan takajarrupoljinta, koska se on aina seuraavalla ajokerralla solmuss aja sitö tarvii joka kolmannella...niilläkin sen löytää silloin kun tarvii, silloin sen päälle astutaan jo. Joten en sillä perusteella kauheesti vielä tuomitsis...vaikka tänään olis tietty ollut kiva se jarru ilman karahkaa sielä välissä kun ei ollu sivuttaispitoo eturenkaalla pahemmin.

11.3.2007 1:42

Sii hä, väitätkö sä et takajarru o lähes turha?

Jos jonkun vanhan pyörän ostaa, ni kyl se sen verta täytyy käydä läpi, et siin ei oo mitää älyttömiä virityksiä tai joku paikka hajalla, jos se myyjä ei oo viittiny sitä korjata kunnolla, ni se luultavasti on nii kallis tai hankala korjattava, ettei sitä itekkää kannata rupee korjaa.

16.3.2007 23:50

Mikä ihme on vikana, kun ei YZ lähe polkasemalla käyntiin? Tulppa on vaihdettu, konetta käytetty auki ja mäntä yms. hyvässä kunnossa. Puristukset melko heikot, poljin ottaa vasta aika lopussa ja jalkatappi tulee vastaan...Eli pyörä siis YZ 80cc joku 85-92, vuosimallia ei tiedetä...

17.3.2007 0:11

onko kenelläkään minkäänlaisia kokemuksia 125 yz 2007-mallista?

17.3.2007 0:37

Oretna, kuinka usein muka etujarrun teho ei riitä nostamaan takapyörää vaikka ilmaan? Mietis ny, miten se jarrutus voi olla takajarrulla yhtä tehokas tai mihin sitä silloin tarvitaan. No tiedän tiedän, jossain krossiradalla voi olla semmosta jarrupatikkoo et etujarrulla ei pysty jarruttaan hyvä jos ollenkaan, mut ei enskassa.
Ja mun jarrutuksia on sentään kaikilla leireilläkin vaan kehuttu tehokkaiks, poislukine Kytönen, joka väitti (näkemättä edes missä jarrupuolen jalkani on), että jarrutan vaan takajarrulla ;-) ;-) ;-) Analyysin perusteena taisikin olla se, että jarrutin liian aikaisin, ottaen vauhdin pois jo ENNEN jarrupatteja.

17.3.2007 14:58

Eihän se takajarru pelkästään vauhdin hidastamiseen ole,esim.spoorissa sillä saa vakautettua menoa vähän niinkuin autopuolella vasemman jalan jarrutuksella.Nää huippu kaverit laahaa jarrua kokoajan

18.3.2007 17:34

No mä en ole vielä keksinyt miten ja millä hetkellä jossain patikossa sitä tarttis käyttää. Oon saanu aikaan a) en mitään b) takakorkeita. Se siitä. Eikä ne kaikki huiputkaan sitä laahaa, SM 6 sakkiin mahtuu miekkonen, joka ajaa koko kauden orkkis paloilla...

18.3.2007 18:01

SMK;-) kirjoitti:Eikä ne kaikki huiputkaan sitä laahaa, SM 6 sakkiin mahtuu miekkonen, joka ajaa koko kauden orkkis paloilla...


...ja ehkä siitä johtuukin että se on top 6 eikä esim. top 3. ;)

E: Miten takajarrulla saa takakorkeita? On siinä pattia tai ei, tarpeeks vauhtia ni sitä takajarruakin tarvii.

18.3.2007 18:25

ei ehkä tää keskustelu tänne kuulu,mut esim.Suomisen Janne käyttää jarrua nii agressiivisesti että se joutuu käyttämään sellasia levyjäkin missä ei ole reikiä ollenkaan muuten ei kestä palat yhtään.Kaverin vauhtia tuskin epäilee spoorissa kukaan?Tietenkin on erilaisia ajotyylejä,mutta kyllä kovassa vauhdissa se vakauttaa menoa.Levyjä kannattaa vaihtaa kanssa tarpeeksi usein nii kyllä orkkispaloillakin pärjää,ne hankkii hintansa takaisin aika äkkiä