Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

18.12.2005 19:00

tomu kirjoitti:Ei keltään löytys 01 125cc jammuun sopivaa pyttyä?

Suitzalla näyttäis olevan.

18.12.2005 19:02

Joo, kerkesinkin jo soittamaan sille.
Parin viikon sisään mopo nippuun ja drallallaa, rampille.

18.12.2005 19:09

ei ei ku raahaan sut spooriin.

18.12.2005 22:10

voi kikkeli. Nyt ei oo jammulla kaikki kondiksessa.. Kylmät ilmat tekee temppujaan: Sillon kun tuli pikkupakkaset, niin kiersin ilmaruuvia vahän yli varttikiekan kiinni. Eli siis rikkaammalle. Suutinta en vaihtanu ku kiinni on nro.450, eli 20 numeroo isompi ku vakio.. Käynnistin mopon sillon kun pakkasta oli pyöreesti 5 astetta, ja wörkki ihan hienosti. no, kun tänään olin ajamaan menosa, niin lähti 3 potkulla käymään, mutta booas, ja sammu het. kattoin tulpan ja litimärkähän se on. Mutta miten voi olla mahdollista, että ku se booaa, niin saa liikaa bensaa? oon putsarin puhistanu ja kokeillu ilmaruuvia kohas joka on ns. standardi.. mikähän mättää? tulppa paskana?

E: oon ajanu tolla 450 suuttimella kesällä ja on käyny aavistuksen rikkaalla, mutta toimi todella hyvin silloin.

18.12.2005 22:16

Tiikerikakku kirjoitti:tulppa paskana?

Kannattaa varmaan tarkistaa?

18.12.2005 22:18

tai siis kipinän se kyl antaa mut en tiä sit onko se tarpeeks kova.. pitää huomenna ostaa uus :S

19.12.2005 20:25

Naputa kärkiväliä pienemmäks. Kai sä lämmitit sen koneen hyvin? Kaikki ku bensa ei pala ihan kylmäs konees. Ja sit se toinen syyläri o hyvä peittää, mulla kävi ainakin ihan liian kylmänä, jos sitä ei ollu peitettynä.

19.12.2005 20:39

sehän siinä oliski, jos sais niin kaua pidettyy käynnis et lämpiäis. :S kun lähtee käyntii ku kello, mut muutaman kaasun pumppauksen jälkee jaa Booooo ja sammuu.
tulppa märkä. ku sen kuivaa, niin lähtee käyntii ja tekeepi saman jutun. mutta, vein sen liikkeeseen kun vittuunnuin. ja sit tuli kaupat tehtyä 400¤ piikkikumeista :S

19.12.2005 20:47

Tiikerikakku kirjoitti:sehän siinä oliski, jos sais niin kaua pidettyy käynnis et lämpiäis. :S kun lähtee käyntii ku kello, mut muutaman kaasun pumppauksen jälkee jaa Booooo ja sammuu.
tulppa märkä. ku sen kuivaa, niin lähtee käyntii ja tekeepi saman jutun. mutta, vein sen liikkeeseen kun vittuunnuin. ja sit tuli kaupat tehtyä 400¤ piikkikumeista :S


no siähän oot kovasti ite yrittäny. noh mikäs siinä jos rahaa piisaa.

19.12.2005 21:17

SMK;-) kirjoitti:JOS sen ajan lehdissä noita on penkitetty, niin niitä selaamalla. Muuten ei mitenkään. Jos vaikka löydätkin jostain valmistajan imoittamat pollet, niin niilläkin voi pyyhkiä korkeintaan p****ttä. Mm. YZ125WR -94 luvattiin 38 pollea, -05 mitattu taisi olla ihan 34, mietippä siitä. Eikä ne tehot ole tosiaankaan laskeneet. Sitä paitsi, huipputeholla ei ole paskankaan väliä, jos yhdessä koneessa on 8-11 000rpm välillä min. 28hp + huiput 33hp ja toisessa min. 20hp + huiput 35hp niin se ensimmäinen kulkee takuulla paremmin!


Jep, sattu ny jo tää hieman vanhempi viesti silmää. Tuota nuo tehoilmotukset tosiaan kusee verrattuna mitattuihin arvoihi. No esim. Biken testeissä taitaa 125cc takapyörätehot pyörii enintää siinä jossai 30hp:n tuntumas, siis nyky crosseis. Ja valmistajat ilmottelee tehoiks jotai 40+, mut eihä nuo oo toki takapyörätehoja, eikä taija olla ees kampiakselitehoja, vaa jotai teoreettisia tehoja männänpäältä tai jotai. Jos ny viel oikee muistan ni menikös se suunnillee sillei et kampiakselilta kytkimelle tulee tehohäviöö noin 3% ja kampiakselilta takarenkaalle noin 13%. Ja jos noita lukuja hieman laskee yhtee ni mistä tulee 40+hp???

Ja sori jos ny oon ihan väärässä, mut jos joku enemmä tietää näist jutuist ni kertokaa!?

19.12.2005 21:18

no, sä et tiedä kuinka monta tuntia mä oon siellä tallissa sitä ratkonu. oon kokeillu uuella tulpalla, säätäny kaasaria, pessy putsaria, kuivannu tulppaa, eikä oikein himottas alkaa kaasaria aukoon kun just on se ollu auki. Ja tätä harrastusta on turha harrastaa jos ei oo rahaa. Sitäpaitti saan ne siihen renkaitten hintaan sen säädön.
E: mopopoika, oo hiljaa.

19.12.2005 21:27

Tiikerikakku kirjoitti:E: mopopoika, oo hiljaa.


WANHA!

19.12.2005 21:28

noo anteeeeks.

19.12.2005 21:45

En alkais puhumaa mopopojista mitää. wnb.

19.12.2005 22:16

Taitaa jollai olla hieman ison egonsa kaa onkkelmii, jos ei mopopoikien neuvot kelpaa....