Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

8.12.2010 0:59

Pyydän anteeksi offtopicia mutta on kyllä tällä hetkellä yks mototin surkuhupaisin topic tämä :lol:

9.12.2010 2:05

Tämä kaveri väitti kivenkovaa että A1 kortilla saa ajaa Yz mikä on 21kw papereissa.

http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/1036179

Eli oonko ymmärtäny jotain väärin, A1 kortillahan saa ajaa enintään 11kw/125cc...

Kumpi on oikeassa ?

9.12.2010 9:21

Ai tää on se "-00" rekisteröity yz.. Just semmonen laiton viritys mitä moni arveli. Onnee vaan tonki ostajalle.

A1 kortti oikeuttaa ajamaan max 11kW ja 125cc pyörää ja ne tehot pitää lukea siinä rek. otteessa. Eli niitä vanhoja ( 80-luvun ja vanhempia) piikkejä, joiden rekisteriotteessa ei tehoja ole ilmoitettu, ei nykyisellä kevarikortilla saa ajaa.

9.12.2010 22:36

^^

Minun käsittääkseni kaikki kisa enskat jotka ovat rekisterissä ovat LAITTOMIA?

Samalla tavallahan ne kermapersekotaritkin ovat laittomia niiden papereissa lukee vain 11kw !
Eihän ne konttorilla sano mitään jos menet sinne 21kw papereissa ja teet omistajan vaihdoksen vai olenko väärässä? minusta ainut kuka siitä numerosta siinä paperissa on kiinnostunut on paskalakit ja niitähän pääsee aina karkuun! siinä oli minun mielipiteeni asiasta!

9.12.2010 23:06

xQ kirjoitti:Epäilen hyvin vahvasti et esim yz:taa on kaupasta kilvellisenä myyty!
ja ne kilvelliset on oikeesti vanhoja jtn 90 vaan tässä oli puhe 00 pyörästä!
ainahan joku tietty keksii jonku dt:n runkonumeron napauttaa yzin kylkee tms. ja sehän sitte on aivan umpilaiton laitos..


mitähä te ny pauhaatte lukekaany vittu se ilmoitus kunnolla pyörä ei ole -00 vaan pyörään ON LAITETTU 2000 vm OSAT!!

ja se joka väittää että ei yamaha yz:tia oo kilvis niin puhuu kyllä aika moista soopaa

ja olen pyörän omistaja!

ja mitkä vitun Dt.ten numerot lyöty. pitää olla kyllä aika tyhmä jos ei osaa lukea rekisteri otteesta mikä pyörä on kyseessä ja soittakaapas ny vaikka konttorille!!

sitä paitsi suomessa on 12kpl yamha yz:tia kilvissä!! senkin tiedon saa konttorilta!

9.12.2010 23:20

Oretna kirjoitti:Muistaakseni joitain 90-luvun alkupään vehkeitä on ollut oikeasti rekisteröitynä. Myöhemmät vehkeet ovat aika pitkälle käsittääkseni olleet näiden vanhojen reksiteröityjen pyörien runkoon rakennettuja vehkeitä, rekisteritiedot ovat niistä tai joistain muista pyöristä. Rekisteröintiin kun tarvii sen tyyppihyväksynnän, jotai ei ole Suomessa tehty yz:n moneen aikaan. Eli osa täysin laittomia viritelmiä ja jotkut vähän vähemmän. Kannattaa olla tarkkana mihin soppaan kätensä tunkee ja miettiä jopa seuraamuksia jos joskus sattuu aiheuttamaan jotain. Parhaimmassa tapauksessa sitä on aika vanha ennen ku harrastuksen laskuista on päässy eroon..



semmoisia yz:tia jotka eivät ole olleet koskaan kilvissä ei ole saanut enää 2000 luvun jälkeen enää kilpiin koska laki pykälät muuttunut ja luulis enska harrastajien tämän tietävän (luultavasti moni yrittänyt laittaa punakilpisiä pyöriään kilpiin kun on vaihdettu uudenpaan/isompaan), mutta semmoiset jotka ovat kilvitetty kun tuotu maahan ovat vielä ihan täysin laillisia.

SOITTAKAA VAIKKA SINNE KONTTORILLE. ja pyörän kasauksesta muutoksista on oma topickki täälä motot netistä. eli sieltä löytyy kaikki tiedot mitä pyörälle oon tehnyt, eli en kyllä oo mitää huijannu kaikki löytyy topikista joten jotka ei pyörän tekoa oo surannut taikka tiedä kyseistä pyörää niin voi mun mielestä tänne tarvi mitää sontaa kirjotella!

viewtopic.php?f=93&t=78454&st=0&sk=t&sd=a&start=105

9.12.2010 23:28

Vaikka joskus nuoremmille valitetaan tietämättömyydestä, mutta eipä mototin vanhuksetkaan ihan ajantasalla aina ole!

9.12.2010 23:28

Aivan mutta ilmoituksessakin lukee että kaikki muu on vaihdettu -00 tai uudempaan paitsi runko. Moottoripyörissäkin on tietty muutosprosentti ja voisin veikata että menee rosentit yli niin että heilahtaa tossa mopossa. :lol: että laiton peli jokatapauksessa.

9.12.2010 23:33

Koitas ny vetää henkeä.. sit luet keskustelua vähän pidemmälle, huomannet, että aikasemmin puhe on ollut vain kilvellisestä -00 yz:sta. Sellasta ei taida Suomesta löytyä, vaikka joku jostain vanhasta ruoskastaan yrittää niin uskotella. Suomessa rekisteröidyt ajoneuvot myydään niiden käyttöönoton mukaan, ei, ehkä joku -05, takalokarin mukaan. Jos siihen vaihdetaan tarpeeks osia, niin kyse ei ole enään alkuperäisestä ajoneuvosta, vaan jostain omasta tilkkutäkistä, joka pitäis rekisteröidä uudelleen.

9.12.2010 23:39

SMK) kirjoitti:Jätä nt se vitun umpilaiton pyörä ostamatta, mitä se myyjä mainostaa et parempi alavääntö kuin temmissä niin kertoo jo ettei se tiedä koneen hyvinvoinnista mitään. Lisäks puhuu paskaa jo ilmotuksessa, vois suorana tehdä petosyrityksestä rikosilmotuksen. Meinaan on yks vaihtoehto mitä voit olla ostamassa ja jos meet sitä konttorilel näyttään saadakses sen 11kW niin sen pyörä tie päättyy siihen paikkaan, yhtään laillista ei kivissä ole eikä tule.


ja onko SMK:lla ikinä ollut tm:ää?

temmi on tunnettu huonosta alaväännöistä!(tm pyörät 2004 vuoteen asti huonoja ala väännöltään)

itsellä ollut 2kpl temmejä.
mitenkähän itse olesaanut sitten pyörän nimiini????!!!!!
ja niinku olisi ensimmäinen pyörä johka on vaihdettu uudemmasta pyörästä osia. jokaseen vähän vanhempaan pyörään on otettu jostain muusta uudemmasta pyörästä osia.
EI SE NYT NIIN SAATANAN VAKAVAA OLE! moni konttorin äijä varmaan edes tiedä miltä pyörä on ikinä näyttänyt.ja jos haluaa välttämättä 11kw seksi niin eimuutaku penkittämään ja paperit konttorille niin laittavat numerot paperille.

ONKO VÄHÄ LIIAN SUURI JUTTU TEHTY YHDESTÄ PYÖRÄSTÄ!
kyselkääpä nyt vaikka muilta valkokilpi yz:tan omistajilta ja tällä hetkelläkin projekti puolella on 3 yz:valkokilpi projektia että hei ottakaany silmät käteen ;)
Viimeksi muokannut toni* päivämäärä 10.12.2010 0:51, muokattu yhteensä 1 kerran

9.12.2010 23:42

Oretna kirjoitti:Koitas ny vetää henkeä.. sit luet keskustelua vähän pidemmälle, huomannet, että aikasemmin puhe on ollut vain kilvellisestä -00 yz:sta. Sellasta ei taida Suomesta löytyä, vaikka joku jostain vanhasta ruoskastaan yrittää niin uskotella. Suomessa rekisteröidyt ajoneuvot myydään niiden käyttöönoton mukaan, ei, ehkä joku -05, takalokarin mukaan. Jos siihen vaihdetaan tarpeeks osia, niin kyse ei ole enään alkuperäisestä ajoneuvosta, vaan jostain omasta tilkkutäkistä, joka pitäis rekisteröidä uudelleen.


en ole ikinä pyörää ole myynytkään -00 vuotisena kuka niin väittää? lukekaa se ilmoitus.(ootkahan sä nyt varmasti lukenut sen ilmoituksen)
ja onhan melkee kaikki vaihtanu uusia koneita jos on kone pamahtanut ja tullut halvemmaksi ostaa uusi kone. niin se on ihan sama asia

9.12.2010 23:50

En löydä pyörääs nettimostost jos laitan vuosimalliks vaikka 88-90.. mut oon mä sen lukenu, vaikka vähä hymyilyttiki =D

9.12.2010 23:55

Täällähän on taas mototin ääripää vauhdissa kun tunnu asioista tietävän mitään mutta silti sitä niin pitää jauhaa.. On toki tehojensa puolesta pyörä laiton, siinä se. Samalla tavalla ne muutkin kisaenskat on tehojensa puolesta laittomia ja kuten myös varmasti suurin osa 2-t "katulaiska" peleistäkin, entäs sitten? Joku jostain muutosprosentista höpis, kertokoot henkilö itse ihmeessä kuka helvetti moiseen takertuu? Samalla tavallahan niihin yyber kotareihin niitä katesarjoja ja tankkeja vaihdetaan erinäköisiin. Kilvellisiä yz:oja on siis se kourallinen suomessa millä oikeasti saa ajaa kadulla, kuten on myös kilvellisiä honda cr jokunen kappale. Ei vaan tunnu osalla menevän sinne pääkoppaan näinkin simppeli asia..

10.12.2010 0:29

laazeri kirjoitti:Täällähän on taas mototin ääripää vauhdissa kun tunnu asioista tietävän mitään mutta silti sitä niin pitää jauhaa.. On toki tehojensa puolesta pyörä laiton, siinä se. Samalla tavalla ne muutkin kisaenskat on tehojensa puolesta laittomia ja kuten myös varmasti suurin osa 2-t "katulaiska" peleistäkin, entäs sitten? Joku jostain muutosprosentista höpis, kertokoot henkilö itse ihmeessä kuka helvetti moiseen takertuu? Samalla tavallahan niihin yyber kotareihin niitä katesarjoja ja tankkeja vaihdetaan erinäköisiin. Kilvellisiä yz:oja on siis se kourallinen suomessa millä oikeasti saa ajaa kadulla, kuten on myös kilvellisiä honda cr jokunen kappale. Ei vaan tunnu osalla menevän sinne pääkoppaan näinkin simppeli asia..

kiitos!

10.12.2010 0:32

Oretna kirjoitti:En löydä pyörääs nettimostost jos laitan vuosimalliks vaikka 88-90.. mut oon mä sen lukenu, vaikka vähä hymyilyttiki =D

kivaku hymyilyttää seny olis kauhiaa jos rupes itkettää! ;)