Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

6.9.2010 7:10

Ei sillä mittauksella nää mistä kohti johto on poikki jos on. kyllä tähän mennessä ainakin olen ihan silmillä sen katsonut

Mittauksella todetaan johdon eheys. Samalla jos mittaa liittimeltä niin näkee onko liitokset täysin kunnossa. Huono kosketus heikentää virran kulkua. (enemmän jos kulkis virtaa niin alkais muovit sulamaan)

9.9.2010 17:58

mistäs sais valostaattorin 06 250 yz? mieluiten suomesta..

9.9.2010 19:10

nieminen-racing kirjoitti:mistäs sais valostaattorin 06 250 yz? mieluiten suomesta..


MC Scatterilta saa varastosta hintaat 227€

16.9.2010 18:09

Mun 426f yz jammu tekee seuraavaa: Jos käännäyttää tyhjäkäynniltä heti kaasun pohjaan niin kone "kuolee" eli meinaa sammua mutta vähän rauhallisemalla käännäytyksellä parkasee normaalisti. myöskin ajossa isolla vaihteella kone kuolee nopeilla kaasun käännäytyksillä kun taas ajoittaisella kaasutuksella kiertää hyvin... Vika vai ominaisuus? Kiihytyspumppu on kunnossa ja kaasari on puhas.. käyntiin lähtee tosi hyvin. Vinkkejä?

16.9.2010 18:34

Oletko koittanut säätää bensaruuvista paksummalle? Vois ainakin helpottaa tota vaivaa.

16.9.2010 18:57

Tarkotatko nyt että seosta pitäs rikastaa??

16.9.2010 20:03

Toi on perusmerkki siitä että kone käy laihalla.

16.9.2010 20:19

Osaako joku kertoa montako kierrosta seosruuvi pitäs olla auki??

17.9.2010 7:30

En jaksa etsiä, niin kysytään vaikka täällä. Eli pyörä Yamaha Yz450F '08. Ajettu n. 40h. Tarkoitus olisi vaihtaa mäntä ja nokkaketju(ilmeisesti joillain on ollut probleemaa alkuperäisen ketjun kanssa?) kannattaako vaihtaa myös kiristin samalla? Mitä merkkiä olette käyttäneet, Prox vai Wiseco?
Millä tuntimäärillä olette kiertokankea ja kampiakselia vaihtaneet? Onko pyörässä muuta, mitä kannattaisi noilla tunneilla tehdä/vaihtaa?

17.9.2010 9:31

PJK kirjoitti:En jaksa etsiä, niin kysytään vaikka täällä. Eli pyörä Yamaha Yz450F '08. Ajettu n. 40h. Tarkoitus olisi vaihtaa mäntä ja nokkaketju(ilmeisesti joillain on ollut probleemaa alkuperäisen ketjun kanssa?) kannattaako vaihtaa myös kiristin samalla? Mitä merkkiä olette käyttäneet, Prox vai Wiseco?
Millä tuntimäärillä olette kiertokankea ja kampiakselia vaihtaneet? Onko pyörässä muuta, mitä kannattaisi noilla tunneilla tehdä/vaihtaa?


Kyllä ehdottomasti kannattaa vaihtaa kiristäjä.Se on jakopään yks tärkeimmistä osista.
Alkuperäinen mäntä,niin ei tarvii arpoa.100h kampiakseli on ainakin hyvä tarkastaa.

17.9.2010 10:45

hähyilijä kirjoitti:kone kuolee nopeilla kaasun käännäytyksillä kun taas ajoittaisella kaasutuksella kiertää hyvin... Vika vai ominaisuus?


On osaksi ominaisuus, mutta voi olla myös vikaa (onko kone joskus toiminut eri lailla). Seos ei ole ainakaan hirveästi pielessä (jos seosruuvi on jotain muuta kuin 1-3 kierrosta auki silloin kun kone toimii parhaiten, on jo syytä vaihtaa tyhjäkäyntisuutinta, perusasetus 1,5-2 kiekkaa pohjasta).

Syyttäisin kiihdytyspumppua, eli ruuttaa joko väärään aikaan(ruuttauksen pitäisi juuri ja juuri missata sliidi) tai liian vähän.

17.9.2010 18:58

se kiristäjä miksikää mee etenkää nuilla tunneilla.
wisecon korkeapuristeisella mukilla vastaa aika herkkään kaasuun : )

17.9.2010 22:05

Anssi_L kirjoitti:
hähyilijä kirjoitti:kone kuolee nopeilla kaasun käännäytyksillä kun taas ajoittaisella kaasutuksella kiertää hyvin... Vika vai ominaisuus?


On osaksi ominaisuus, mutta voi olla myös vikaa (onko kone joskus toiminut eri lailla). Seos ei ole ainakaan hirveästi pielessä (jos seosruuvi on jotain muuta kuin 1-3 kierrosta auki silloin kun kone toimii parhaiten, on jo syytä vaihtaa tyhjäkäyntisuutinta, perusasetus 1,5-2 kiekkaa pohjasta).

Syyttäisin kiihdytyspumppua, eli ruuttaa joko väärään aikaan(ruuttauksen pitäisi juuri ja juuri missata sliidi) tai liian vähän.


Joo kyllä kiihdytyspumppuhommalta vaikuttas, itellä teki tuota samaa. Myöskin 08 mutta 250. Kiihdytyspumpun suuttimen vaihdoin #70 -> #60, jonka jälkeen huomasin että kiihdytyspumppu ruikkaa päin seiniä, eli sitä suunnattiin ihan snadisti suutinviilalla, nyt menee se suihku oikeaan osotteeseen. Ei mitään ongelmaa enää, ei edes jos tyhjäkäynniltä vetää tupin nurin. En sitten osaa sanoa että kumpi noista kikoista ois vaikuttanu enemmän mutta toimii loistavasti noinkin.

18.9.2010 8:45

Nyt tuli vähän probleemia aloittelevalla motocrossaajalla.
Nyt jo kolmas tulppa palanut.
Ensimmäinen meni lavangossa, pyörä oli siinä ehtinyt lämmetä vähän aikaa ja kun lähdin kone sammui(tulppa meni).
Toinenkin meni lavangossa, mutta olin jo ehtinyt ajaa siinä väliradalla ensimmäisen pöydän kunnes taas pröötpröööt.
Kolmas meni aika oudosti, tämä tapahtui kun olin ajanut isolla radalla jo kauan, tulin aidan lähelle lepäämään ehkä noin 30 sekunniksi tai 1 minuutiksi ja sitten kun lähdin, heti ensimmäisessä mutkassa taas sammui.

Mikäs tässä on nyt vikana, Tsekattu yamahan sivuilta että on sama tulppa, tosin kun pyörän ostin käytettynä siinä oli astetta kuumempi tulppa, onkohan tämä se syy?
Toinen syy voi olla vähän epätodennäköinen, mutta heti kun rupesin ajamaan V-Powerilla(3% 2töljyy) niin rupesi tulpat hajoilemaan.

18.9.2010 9:30

Et sanonut mikä se tulpan lämpöarvo oli, mutta kokeile sitä lämpimämpää. V-Powerin kanssa en oo omassa pyörässä huomannut mitään eroa.