Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

yz450f sylinterin kansi

25.7.2010 15:51

hau, olisiko kellään ylimääräistä kantta 06-mallin isoon jammuun(sama kansi kai muissakin vuosimalleissa?)? , myös imupuolen nokka-akselille olisi tarvetta.

25.7.2010 18:31

mistä on porukka hommaillu virtapäitä joissa ois valokäämit?? ois 06 250yziin tarkotus hommata ;)

25.7.2010 19:18

nieminen-racing kirjoitti:mistä on porukka hommaillu virtapäitä joissa ois valokäämit?? ois 06 250yziin tarkotus hommata ;)

http://www.electrexworld.co.uk/st4438l-lighting-and-ignition-stator-6844-0.html

26.7.2010 16:29

Mistähän löytäis 1996 125 yztaan takajarrusatulan liukutapit ja sen suojakumit? olisin tosi kiittollinen jos joku tietäisi. Soitin yamaha centteriin ja sielä väitti että niitä ei saa erikseen? joutuu ostaa koko satulan :itku: ei viitsis yhden rikkonaisen suojakumin takia ostaa koko satulaa.

26.7.2010 17:02

Ally^^ kirjoitti:
Ally^^ kirjoitti:Mikähän ois vikana kun ostin tommosen yamaha yz 80 vm 84 kun yläkierroksilla röpöttää eikä ota tehopiikkiä ollenkaan? Viikaa sytytyksessä vai kaasarissa? ite vähän miettiny että oisko se vika tuol kaasarissa?

Eli suutinta oon nyt vaihtanu tuloksetta eli röpötys jatkuu. Kattelin vähän magneettoo niin käämit aika huonossa hapessa ja nyt ettiny käytettyjä käämejä niin oon löytänyt vm 1988 yzetan käämit elikkä pitäis tietää käykö nuo tohon mun pyörään jos joku asiantuntia tietäis kun en haluais turhaan ostaa?? :roll:

kokeiles huvikseen että otat putsarin irti..mulla teki samaa ja otin putsauttimen irti ni johan lähti kierroksia ottaan ;) hommasin sit sellasen vapaavirtaus suodattimen ja toimii hyvin..

mitenhän lie!!

26.7.2010 17:09

auttakaa tyhmää!!eli kasasin tollasen yamaha yz 80 :sen ja on uusi mäntä,männänrengas ja kannentiiviste.no kumminkin ei lähde polkasemalla käyntii ja joutuu jonku verran työntämäänki että lähtee mut sitten ku lähtee nii tehot on tallella ja pyörä toimii hyvin..mietin sellasta että onko kannella väliä miten päin se on siinä paikoillaan?? :P tällä hetkellä kansi on niin että syyläristä tuleva letku on kaasuttimeen puolella ku taas se kansi sopii toisinkin päin :D ja merkkejä ei ole ite kannessa miten päin se laitetaan paikoilleen..

26.7.2010 19:16

Miten hyvin saa osia YZ125:een vm 89?

26.7.2010 21:32

miten yz 250cc on muuttunu vuosien saatossa? onko kone pysyny esim vuodesta 89 samana? että osia löytyy? entä runko onko pysyny samanlaisena? jos on niin mihin vuosimalliin asti? :seko:

27.7.2010 17:16

PzQ^ kirjoitti:Mistähän löytäis 1996 125 yztaan takajarrusatulan liukutapit ja sen suojakumit? olisin tosi kiittollinen jos joku tietäisi. Soitin yamaha centteriin ja sielä väitti että niitä ei saa erikseen? joutuu ostaa koko satulan :itku: ei viitsis yhden rikkonaisen suojakumin takia ostaa koko satulaa.


Vastaten itse itselleni, Duell.fi :stahan ne

27.7.2010 18:58

Tere...
Kyselinki tossa joku kuukaus sitte yamaha yz 250 vuoden 2004 pyörästä mikä osa mahtaa puuttua pytyn etupuolelta.

Tässä kuitenkin kuva mistä osa puuttuu:

http://www.dirtrider.com/tech/141_0412_ ... to_16.html

Ja tuo kyseinen osa on mitä tarkoitan niin tuossa pakoaukon yläpuolella oleva tulppa joka on kiinni tuollaisella lukitusruuvilla.

Ajon aikana tippui tuo tulppa ja sieltä alkoi tulla öljyä.

Mikä tuo tulppa on ja mikä sen merkitys on?
Ja mistä tuollaisen uuden saa ostettua?

27.7.2010 19:56

Se on manuaalisen puolipuristimen vivun reikä. Jos se ei ole käytössä, niin tulppa pitää öljyt koneen sisällä.

Ovelasti se Jammun alkuperäinen tulppa ei edes ole tuolla ruuvilla lukittu vaan pysyy paikallaan lähinnä pyhällä hengellä. Yamahalta sellaisen muovilätkän saa eikä varmaan montaa euroa maksa. Jostain siihen saa myös parempia tulppia, jotka saa ruuvilla lukittua:

http://www.thefind.com/instruments/info ... ssion-plug

Varo vääntämästä ruuvia liian kireälle, itse taisin aikoinaan -03 YZ450F:stä korkata siitä jengat. Tuosta pyörästä tulppa lensi pihalle ja korvasin sen puolipuristimen vivun akselilla (pistin rälläkällä vivun poikki, noissa vanhoissa Jammuissa tulivat nuo puolipuristinkilkkeet mukana kun pyörän osti kaupasta).

31.7.2010 18:47

Kuva
Kuva
Osaako kukaan sanoa minkä vuoden 125 yz on? selviääkö jostain runkonumerosta? missähän sijaitsee?
ihmetyttää vain kun jostain kohista lähtenyt maalia rungosta niin alta löytyy liila väri.

31.7.2010 19:12

Pienen googlailun jälkeen veikkaan 1995. Runkonumerosta selviää.

31.7.2010 22:58

Anssi_L kirjoitti:Pienen googlailun jälkeen veikkaan 1995. Runkonumerosta selviää.


öö missäs tälläsessä sijaitsee runkonumero? pitäis kytkin ostaa siihen ja nyt kun tuntuu et 1996: sessa on eri kuin esim.1997, en sit tiedä onko 1995 ja 1996 vuoden mallissa eri? ja minulle kerrottuna tuo on 1996. ja jos runkonumero löytyy mistä tiedän minkä vuotinen on?
Viimeksi muokannut PzQ^ päivämäärä 31.7.2010 23:04, muokattu yhteensä 1 kerran

31.7.2010 23:02

Luultavasti "head tube"n (se josta ohjausakseli menee läpi) oikealla puolella. Voi olla vähän peitossa jos on lutrattu kunnolla maalia päälle.