Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

27.5.2010 23:16

timpax41 kirjoitti:
Janii_kk kirjoitti:Ostin tuollasen Yamaha Wr 250cc. Kone rempan jälkeen ajettu n10tuntia. Mitä tulppaa tuossa kannattaa käyttää, nyt oli paikoillaan ngk br9e. Mistä kannattaa lähteä säätämään kun 1 ja 2vaihteella ei toimi keskikaasulla hyvin, rupeaa booaamaan vaan. Kiitoksia vaan jos joku viitsii vastata, ei ole näiden crossien kans tullu kovin paljoa pelattua. Viime kesänä oli 900 cbr, mutta sitä ei tarvinut pahemmin säädellä onneksi :)

br8e tulppa,vaihdat bensat uuteen(jos yli 4kk vanhat),tarkista yamaha centeriltä std.suuttimien koot(pää ja tyhjäkäynti suutin,neulan std.lovi),ilmanputsarin kunto/puhtaus...noista aloitat


Ok. Tulpan kävin jos ostamassa. Aamusta sitten vaan kokeilemaan ja katsomaan ne suuttimet. Kiitos neuvosta!

1.6.2010 22:47

Minkäs kokoinen kaasari on yz 250 vm.92?

1.6.2010 23:16

kAhvikuppi kirjoitti:Minkäs kokoinen kaasari on yz 250 vm.92?

38 mikuni(muistaakseni)

3.6.2010 0:05

Terve

Mistä saisi hommattua 1989vm 250cc yz valopuolan? Ostin tällaisen pyörän vasta äskettäin, senverran ehdittiin tänään tutkimaan, että valopuolasta tulee erittäin heikosti virtaa = etuvalo jaksaa just ja just näyttää pientä elonmerkkiä. Onko mahdollista että johdot olis tuolla vauhtipyörän alla jotenkin huonosti? Vai onko tuomiona yleensä uuden hankkiminen? Kokemuksia vastaavista tilanteista kellään?

Ps. Mikäli joltakulta löytyy 91-92vm jäähdyttäjän katteet ylimääräisenä, niin olen kiinnostunut ostamaan. YV:llä tavoittaa.

3.6.2010 19:56

Osaako joku sanoa mikä voisi olla vialla (yz125 -05) kun tuo vipu tai vastaava johon kytkinvaijerin nippa tulee kiinni koneessa (magneeton kopan sisällä), liikkuu kädellä liikuttamalla (ei kuitenkaan täysin sulavasti) eikä palaudu itsestään suuntaan eikä toiseen. Ongelma huomattiin kun kesken ajon kytkinkahva muuttui täysin löysäksi.

3.6.2010 22:05

malaco kirjoitti:Osaako joku sanoa mikä voisi olla vialla (yz125 -05) kun tuo vipu tai vastaava johon kytkinvaijerin nippa tulee kiinni koneessa (magneeton kopan sisällä), liikkuu kädellä liikuttamalla (ei kuitenkaan täysin sulavasti) eikä palaudu itsestään suuntaan eikä toiseen. Ongelma huomattiin kun kesken ajon kytkinkahva muuttui täysin löysäksi.



Itsellä saman vuotisessa yamahassa aivan samaa ongelmaa ollut jo pitkään. Kun sen vivun ottaa pois, näkee että sen vivun päässä oleva levy on vääntynyt. Sen levyn suoristamalla se toimii hetken mutta tekee samat temput uudestaan, koska kun se vipu on mennyt "yli", sen tapin päästä lohkeaa pala tai kulma pyöristyy . Uuden osan ostamalla saa kuntoon. Kyseinen osa maksaa muistaakseni n.60€

4.6.2010 11:56

Morjens.
250cc yz vm 91. Seuraavanlainen ongelma:
Alkaa röpeltämään ja kastelee tulpan jos hetkenkään ajaa köröttely vauhtia. Toimii hyvin jos vetää narutiukalla kokoajan. Säädöt näin persetuntumalla tuntuvat olevan kohdallaan, vetää hyvin eikä röpise paitsi jos hetkenkään ajaa pienillä kierroksilla. Lisäksi tuossa huomasin että jos rullaa kaasu ylhäällä niin taas alkaa röpötys. Tulppa Br9es, pitäsikö kokeilla kasia? Pienempi tyhmäkäynti suutin?

4.6.2010 22:32

HaRtsa88 kirjoitti:Morjens.
250cc yz vm 91. Seuraavanlainen ongelma:
Alkaa röpeltämään ja kastelee tulpan jos hetkenkään ajaa köröttely vauhtia. Toimii hyvin jos vetää narutiukalla kokoajan. Säädöt näin persetuntumalla tuntuvat olevan kohdallaan, vetää hyvin eikä röpise paitsi jos hetkenkään ajaa pienillä kierroksilla. Lisäksi tuossa huomasin että jos rullaa kaasu ylhäällä niin taas alkaa röpötys. Tulppa Br9es, pitäsikö kokeilla kasia? Pienempi tyhmäkäynti suutin?

Juu,mulla honda teki samaa ja vaihdoin 8 tulpan ja laskin neulaa yhden loven.Ja kyllä se tyhjäkäynti suutin kannattaa kattoa.Muistin mukaan tyhjäk.suutin 45 ja pääsuutin 370 Yamahassa,ainakin 93 mallissa.

6.6.2010 15:16

läppis kirjoitti:
malaco kirjoitti:Osaako joku sanoa mikä voisi olla vialla (yz125 -05) kun tuo vipu tai vastaava johon kytkinvaijerin nippa tulee kiinni koneessa (magneeton kopan sisällä), liikkuu kädellä liikuttamalla (ei kuitenkaan täysin sulavasti) eikä palaudu itsestään suuntaan eikä toiseen. Ongelma huomattiin kun kesken ajon kytkinkahva muuttui täysin löysäksi.



Itsellä saman vuotisessa yamahassa aivan samaa ongelmaa ollut jo pitkään. Kun sen vivun ottaa pois, näkee että sen vivun päässä oleva levy on vääntynyt. Sen levyn suoristamalla se toimii hetken mutta tekee samat temput uudestaan, koska kun se vipu on mennyt "yli", sen tapin päästä lohkeaa pala tai kulma pyöristyy . Uuden osan ostamalla saa kuntoon. Kyseinen osa maksaa muistaakseni n.60€
Varmistan vielä: eli noita edellämainittuja toimenpiteitä kuten levyn suoristamista ja kyseisen osan vaihtamista varten täytyy olla koneesta lohkot auki?

6.6.2010 16:53

malaco kirjoitti:
läppis kirjoitti:
malaco kirjoitti:Osaako joku sanoa mikä voisi olla vialla (yz125 -05) kun tuo vipu tai vastaava johon kytkinvaijerin nippa tulee kiinni koneessa (magneeton kopan sisällä), liikkuu kädellä liikuttamalla (ei kuitenkaan täysin sulavasti) eikä palaudu itsestään suuntaan eikä toiseen. Ongelma huomattiin kun kesken ajon kytkinkahva muuttui täysin löysäksi.



Itsellä saman vuotisessa yamahassa aivan samaa ongelmaa ollut jo pitkään. Kun sen vivun ottaa pois, näkee että sen vivun päässä oleva levy on vääntynyt. Sen levyn suoristamalla se toimii hetken mutta tekee samat temput uudestaan, koska kun se vipu on mennyt "yli", sen tapin päästä lohkeaa pala tai kulma pyöristyy . Uuden osan ostamalla saa kuntoon. Kyseinen osa maksaa muistaakseni n.60€
Varmistan vielä: eli noita edellämainittuja toimenpiteitä kuten levyn suoristamista ja kyseisen osan vaihtamista varten täytyy olla koneesta lohkot auki?


ei tarvise olla muuta auki kuin vauhtipyörä ja pohjalevy

6.6.2010 20:21

läppis kirjoitti:ei tarvise olla muuta auki kuin vauhtipyörä ja pohjalevy
Mikä pohjalevy? Pystytkö kuvaamaan tarkemmin mitä tarvitsee avata?

6.6.2010 20:49

Olen tehny läppiksen kanssa ton homman niin voin selittää, Otat magneetonkopan pois, sitten avaat magneeton(vauhtipyörän) mutterin, ja vedät ulosvetäjällä vauhtipyöränpois.
Ja vauhtipyörän alapuolella on se levy(pohjalevy) jossa on staattori yms kiinni, irroitat sen(taitaa olla 4kpl pultteja millä kiinni)

Ja sitten irroitat sen kytkimenakselin (lähtee vetämällä)

Ps muista irrottaa kytkinvaijeri:)

6.6.2010 20:56

Neula kirjoitti:Olen tehny läppiksen kanssa ton homman niin voin selittää, Otat magneetonkopan pois, sitten avaat magneeton(vauhtipyörän) mutterin, ja vedät ulosvetäjällä vauhtipyöränpois.
Ja vauhtipyörän alapuolella on se levy(pohjalevy) jossa on staattori yms kiinni, irroitat sen(taitaa olla 4kpl pultteja millä kiinni)

Ja sitten irroitat sen kytkimenakselin (lähtee vetämällä)

Ps muista irrottaa kytkinvaijeri:)
Okei kiitos

10.6.2010 19:54

itelläni on 1983 vuosmallia oleva yz 125 ja tarvitsisin alkuperäsiä katteita siihen mutta ei löydy mistään !
Jos joku vaan löytää jostai purkaamolta tai jonkun kaupan (ulkomaatkin käy) niin ilmottakoot minulle !

10.6.2010 22:19

Pikaisella googlettamisella löytyi tällainen sivu http://www.vmxunlimited.com/shop/yamaha ... -86-3.html