Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Viestiketju on lukittu

9.9.2007 0:56

_made_ kirjoitti:Saako muuten niitä alkuperäis mäntiä
tilattua netistä ?
linkki olis kiva.


kannattaa ihan kysellä semmosesta liikkeestä joka myy osia jammuun, ne yleensä saa hommattua alkuperäsiä mäntiä.. Esim kesmotorsjokiniemi sieltä ainakin saa

9.9.2007 10:48

_made_ kirjoitti:Saako muuten niitä alkuperäis mäntiä
tilattua netistä ?
linkki olis kiva.


motocross-x.com

oem.thumpertalk.com (nimestä huolimatta löytyy myös 2t-osat)

9.9.2007 16:50

Elikkäs ei tuo yz puhu mitn. Kipinä on hyvä ja useita tulppia kokeiltu, bensaa saa, mut ei vaan käy -> tulppa kastuu

Kaasarissa vikaa vai sytkässä?

Täytyy vielä kokeilla antaa sille huikkaa ja kahtoo palaako... Kun ehtii

9.9.2007 17:00

pelzi-88 kirjoitti:Elikkäs ei tuo yz puhu mitn. Kipinä on hyvä ja useita tulppia kokeiltu, bensaa saa, mut ei vaan käy -> tulppa kastuu

Kaasarissa vikaa vai sytkässä?

Täytyy vielä kokeilla antaa sille huikkaa ja kahtoo palaako... Kun ehtii


saa liikaa ainetta.kokeilisin neulaa alemmaks tai pienempää suutinti.

9.9.2007 19:36

tuo kävi joo mieles, mut aika jännästi ku se on ennen lähteny 2. tai 3. käyntiin. Tai sit on ilmanputsaris jöötiä et ei saa tarpeeks ilmaa.. Kun ois aikaa tutkia sitä joskus

14.9.2007 9:08

Itellä oli vähän aikaa sitten samanlaisessa YZ:ssa vautipyörän kiila leikkautunu kahtia.. joten ajoitus oli muuttunut "hieman" päin peetä.

14.9.2007 11:42

Jäähyttimet neuvosin mäntää vaihettaessa irrottaan tieltä pois.. ainakaan -04 ei oikeen sylkkä nouse jos ei irrota.. Ja kantta ei kannata turhaan availla. sitte ku on pytty pois nii jos se palotila on karstanen nii sitte
avata kansi ja putsata ja vaihtaa tiivisteet..
mut sillon se kansi pitää irrottaa kasaus vaiheessa ku hankala sitä on aukasta jos pytinki on kädessä.
prox ja wiseco ainaki on hyviä mäntiä.. proxin saa kaupasta ulos vähä tinkaamalla alle 90e ja wiseco reilu 100e

15.9.2007 9:59

xQ kirjoitti:Jäähyttimet neuvosin mäntää vaihettaessa irrottaan tieltä pois.. ainakaan -04 ei oikeen sylkkä nouse jos ei irrota.. Ja kantta ei kannata turhaan availla. sitte ku on pytty pois nii jos se palotila on karstanen nii sitte
avata kansi ja putsata ja vaihtaa tiivisteet..
mut sillon se kansi pitää irrottaa kasaus vaiheessa ku hankala sitä on aukasta jos pytinki on kädessä.
prox ja wiseco ainaki on hyviä mäntiä.. proxin saa kaupasta ulos vähä tinkaamalla alle 90e ja wiseco reilu 100e


On se järkevintä ottaa kansi heti irti ja sitten pytty, ja onkos ne mukama niin edessä ne syylärit ettei saa irti ilman että irrottaa jäähyttimet?

15.9.2007 10:02

Jani Virta. montako yamaha yz -01 tai -04 koska mulla oli -01 niin siinä ainakin oli lähes pakko ottaa jos ei väkisin halunnu runnoa syyläreitä paskaksi. ja uudemmissa yz:ssä on vielä voimakkaammin sylinteri etukenossa joten veikkaan että ON pahasti syylärit edessä.

15.9.2007 10:21

Ihan omasta kokemuksesta kehottaisin kyllä avaamaan sen kannen ja vaihtamaan tiivisteen aina silloin tällöin. O-renkaat ainakin joka toinen mäntä ja muut ainakin joka 3-5 mäntä. Tulee nimittäin aikas kallista jos tiiviste pettää ja pukkaa vetet männän päälle.

Ja jos kannen irroittaminen pytty irrallaan on vaikeeta niin ei kannata alkaa sitä pyttyä irroittamaankaan. Mulla ei ole vielä ollut kuin yksi vehje mistä tarvii sylläri irroittaa saadakseen pytyn irti ja sekin vaan sen takia, että joku oli mennyt laittamaan siihen ylipitkät vaarnaruuvit, eikä pytty päässyt kallistumaan yhtään taakse ennen kuin osui syyläriin. Puolikkaissa ongelman voisi olettaa tulevan yelisemmin vastaan.

16.9.2007 3:10

Eipä se mulla ainakaan sanonu mitää ku kerran meni kannen tiiviste... On ne syylärit pakko irrottaa uudemmissa yamahoissa..

16.9.2007 10:23

xQ kirjoitti:Eipä se mulla ainakaan sanonu mitää ku kerran meni kannen tiiviste... On ne syylärit pakko irrottaa uudemmissa yamahoissa..


Jep, mulla ainakin piti irrottaa.

16.9.2007 19:14

Mistäs mahtaa löytyä tohon jarrukahvaan se pieni välipala joka tulee kahvan ja sen itse jarruhässäkän väliin?Sitähän ei tietääkseni tule tuon jarrukahvan mukana. http://www.motocross-x.com/?p=productsMore&iProduct=2591
Tossa näkyy se välipala, mutta toi on joku perkeleen kallis kahva.

Edit: Kattelin, että noi normi jarrukahvat mitä tuolla motocross-x:ssä myydään, on vähän erilaisia ku toi jammun alkuperänen, niin toi tarvikekahva ei vissiin tarvitsekkaan sitä välikappaletta... vai olenko väärässä?

17.9.2007 16:46

Mistä saisi Yamaha YZ50 sylinterisarjan?

Talveksi pitäisi saada vähän projektia.

17.9.2007 16:56

jamperi kirjoitti:Jani Virta. montako yamaha yz -01 tai -04 koska mulla oli -01 niin siinä ainakin oli lähes pakko ottaa jos ei väkisin halunnu runnoa syyläreitä paskaksi. ja uudemmissa yz:ssä on vielä voimakkaammin sylinteri etukenossa joten veikkaan että ON pahasti syylärit edessä.
'

No ohhoh, oletpa isopahapoika, eihän sitä täydy heti rähistä ku vastaa/kysäsee, kokemuksia vaan tm 89 motista ja rm 91.
Viestiketju on lukittu