Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

15.4.2008 18:25

Jos jatkan vielä tässä mielenkiintoisessa öljy-aiheessa.
Hei,

Mobil Delvac -sarjan öljyt on ensisijaisesti tarkoitettu raskaan kaluston dieselmoottoreihin, mutta olemme hyvin tietoisia siitä että niitä käytetään paljon myös moottoripyörien moottoreissa. Ilmeisestikin, jos puhumme yleisimmin käytetystä Mobil Delvac MX 15W-40 tuotteesta, tuo SAE 15W-40 viskositeettiluokka ja mineraaliperusöljy on moottorin voitelun ja erityisesti vaihteiston ja kytkimen toiminnan kannalta juuri oikea yhdistelmä. Itsekään en näe mitään erityistä estettä asialle. Delvac -sarjan öljyt täyttävät myös bensiinimoottoreiden vaatimuksia, joten luokitusten ja vaatimusten puolesta käyttö on täysin sallittua. Käyttäjien kokemukset ovat olleet ilmeisen hyviä, joten voimme myös itse suositella Mobil Delvac -öljyjen käyttöä, edellyttäen että moottorivalmistajan suorituskykyvaatimukset täyttyvät (Mobil Delvac MX 15W-40 - API SJ/ACEA A2).

Regards / Terveisin,

ARI MAALI
EAME Lubes Technical Help Desk,
ExxonMobil BSC Prague
Czech Republic


Joten ilman konkreettisia näyttöjä kys. öljyn haitoista 2t-laatikoissa en näe mitään syytä vaihtaa kalliimpiin öljyihin. Kaikki turhat spekulaatiot sen vaikutuksesta laakereihin ym. voi jättää näyttöjen puuttuessa toisarvoisiksi.

Jos se gearsaferi tuo Smk:lle mielenrauhan, niin käyttää sitten sitä ja on tyytyväinen.
Viimeksi muokannut TapuK päivämäärä 15.4.2008 20:11, muokattu yhteensä 1 kerran

15.4.2008 19:14

Pistäppäs YV:nä tämän henkilön meiliosoite, jotta voin kysyä myös kyseisen öljyn vaahtoutumattomuudesta ja paineenkestosta. Vois sitä kokeillakin jos sattuisi vielä joskus jollain V**** vajaatahtisella ajamaan, mutta ei noilla tiedoilla vielä.

Eihän siitä ole vuottakaan kun täällä joku porasi, ettei nelarin kone kestäny ku vähän yli tuhat kilsaa ja hyvää vaihteistoöljyä oli käytetty...et jos nyt ajaa 30h niin ei siinä tuhatta kilsaa vielä edes tuu ja monella ei tuu sitä vertaa todellista ajoaikaa VUODESSA.

15.4.2008 22:06

Jos mopossa on ollut alamitoitettu laatikko niin se on aina hajonnut ihan siitä riippumatta mitä öljyä askissa on ollut. Vielä ei ole tullut laatikkoa vastaan mikä on varsinaisesti kulunut loppuun.

15.4.2008 22:11

Ööh, taisit itsekin kommentoida siihen vaihteistoöljyn käyttämiseen moottorissa, etkö muista?

Kyllä mä oon nähny loppuun kuluneet rattaakin, mutta useemmin on tullu vastaan loppuun kuluneita laakereita. Esim. EXC200 laakerit oli 80h kohdalla jo ihan valmiit. Siis väljää oli todellakin niin, että akselien päistäkin tuntui, ihme että se oli vielä toiminut. Pistin vaan akselit sisään ja lohkot kiinni ihan kokeillakseni, kun ne oli niin huonot.

19.4.2008 15:09

Olis myynnis VHM kansi vaihdettavalla palotilalla.. täysi virheettömäs kunnos jos jotain kiinnostaa sopii 01-04vm 125cc yz.. tai jos etit kesäksi hyvää kuramopedia niin nettimoto id 596432

20.4.2008 18:06

mikä saa ihmisen myimään noin hyvin pidetyn pyörän pois? ;)

22.4.2008 16:06

Oisko kellää mitää hajuu mistä johtuu kun pyörä pätkii ihmeellisesti kun antaa lämää, ihan kun hetkellisest ei sais bensaa tai häviäis kipinä tai jotaa.. Se ei periaatteessa häiritse ajoa mut häiritsee kuitenkii.. :) Entinen omistaja on käyttäny kannen jossain madallettavana ja laittanu säädettävän syttyboxin.

22.4.2008 16:08

Oxtar kirjoitti:Oisko kellää mitää hajuu mistä johtuu kun pyörä pätkii ihmeellisesti kun antaa lämää, ihan kun hetkellisest ei sais bensaa tai häviäis kipinä tai jotaa.. Se ei periaatteessa häiritse ajoa mut häiritsee kuitenkii.. :) Entinen omistaja on käyttäny kannen jossain madallettavana ja laittanu säädettävän syttyboxin.


Kokeiles eka uudella tulpalla.

27.4.2008 23:08

Moi arvoisat crossin taitajat. Kyselisin että löytyiskö mahdollisesti suomenkielistä korjausopasta tms yz250f:n vm-05? Olen vasta alkaja nuissa huoltohommissa ja kovasti tekis mieli oppia tuusaamaan mutta kun ei ole mistä opetella.

Kiitos.

28.4.2008 15:48

Loilottaja kirjoitti:Moi arvoisat crossin taitajat. Kyselisin että löytyiskö mahdollisesti suomenkielistä korjausopasta tms yz250f:n vm-05? Olen vasta alkaja nuissa huoltohommissa ja kovasti tekis mieli oppia tuusaamaan mutta kun ei ole mistä opetella.

Kiitos.


Hommaat ko. pyörän manuaalin maahantuojalta. Siinä on jotain juttuja mitä kannattaa lueskella.

28.4.2008 16:28

Loilottaja kirjoitti:Moi arvoisat crossin taitajat. Kyselisin että löytyiskö mahdollisesti suomenkielistä korjausopasta tms yz250f:n vm-05? Olen vasta alkaja nuissa huoltohommissa ja kovasti tekis mieli oppia tuusaamaan mutta kun ei ole mistä opetella.

Kiitos.


Suomenkielistä ei tosiaan ilmaseksi taida löytyä, eli on mentävä liikkestä ostamaan. Englannin kielisiä manuaalejahan saa netistä ilmaseksi.

Jäähdytysneste

28.4.2008 21:21

mitä/minkälaista jäähdytysnestettä kannattaa käyttää?? (yamaha yz 80cc -97)

Re: Jäähdytysneste

28.4.2008 21:27

Friday kirjoitti:mitä/minkälaista jäähdytysnestettä kannattaa käyttää?? (yamaha yz 80cc -97)
vihreää

28.4.2008 21:52

Ja miksei yhtä hyvin sinistä tai punaista? Perusteluja kiitos.

28.4.2008 23:13

Pande kirjoitti:
Loilottaja kirjoitti:Moi arvoisat crossin taitajat. Kyselisin että löytyiskö mahdollisesti suomenkielistä korjausopasta tms yz250f:n vm-05? Olen vasta alkaja nuissa huoltohommissa ja kovasti tekis mieli oppia tuusaamaan mutta kun ei ole mistä opetella.

Kiitos.


Suomenkielistä ei tosiaan ilmaseksi taida löytyä, eli on mentävä liikkestä ostamaan. Englannin kielisiä manuaalejahan saa netistä ilmaseksi.


Jep. Kiitoksia tiedoista. Kysäisenpä maahantuojalta. Ilmaiseksi en tosiaan ole vaillakaan mutta jos ne ei olisi hirveän hintaisia...