Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

7.10.2004 21:49

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:37, muokattu yhteensä 1 kerran

7.10.2004 22:45

Palis kirjoitti:Sirkku kyllä puhuu aivan täyttä palturia. Itellä on tuon ikänen endurokäytössä ja viimeinen tulppa on mennyt toissa talvena. itelläkin söi niitä ennen kun sähköt olivat rikki ja antoivat väärät iskut. Männän kestoikä on täysin sama kuin muissa piikkisissä vinguttimissa.



Sirkku selkeesti sanoi, että pyörä oli liian yliviritetty sen aikaseen tekniikantasoon. (lukemisenymmärtäminenonpopeiksje?)

11.10.2004 13:46

SMK kirjoitti:Ai jaa Palis? Juu, varmaan täyttä palturia, ehkä mä sit vaan kuvittelin tulppaa aina kuolleeks, mä vaan luulin et se olis kun ei tullu kipinää...mut sähän teidät paremmin!
Ehkä kumminkin kannattais hiukan miettiä ennen kuin tommosta heittää, vaikkapa niitä säätöjä. Niissäkin voi kuule olla eroja, tuo meillä ollut YZ oli penkissä säädetty kaasari, ostettu A-kuskilta, ja keuli muuten miten lystäs (liikaa) kun piti narun kireellä. Ehkäpä juuri siksi se ei kestänyt avata kaasua pienillä kierroksilla.
Mutta, mähän puhun vaan potaskaa ja sä tiedät kun ajat sillä ENSKAA!

Mitä järkeä siinä sitten on? et puhut tekstissä missään tapauksessa siitä että tuo sinun kappaleesi olisi yliviritetty älytön tykki ja sen takia syö tulppia. Onneks sä oot niin yliviisas yli-ihminen, heh. Ja juu, kyllä se tulppa kestää siinä missä muissakin, kunhan ei vain ole taas sirkun meganopee älytön häppä pyörä millä pääsee täysiä. Sirkku, tarkenna noita kommentteja että ne koskevat jotain tiettyä tapausta.
No asiaan takaisin. Jos se on vakiopuristuksilla ja muutenkin vakio niin kyllä se tulppa kestä siinä missä muissakin ja mäntä vähintään saman. Ainoa todella huono ja heikosti tehty kohta omastamielestäni on pakoaukon säädin... se on herkkä violle.

11.10.2004 19:43

Hmmmm.

Onko noista ajoista tullut mitään muutoksia -92 tultaessa.
Tuli vaan äsken moinen ostettua.

11.10.2004 21:04

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:37, muokattu yhteensä 1 kerran

12.10.2004 16:45

En nyt tiedä oliko mun pyörä(-91 125 YZ) paljonkaan erilainen mitä SMK:n pari vuotta vanhempi, mutta kuitenkin, minulla oli kyseinen pyörä vuoden ajan eikä kertaakaan hajonnut tulppa.

Ja Väiski: käsittääkseni 91 ja 92 yz:tat ovat samanlaisia paitsi että keulan muovit ovat vähän eri näköisiä. Minulla ei ainakaan ollut oman pyöräni kanssa mitään vikaa tuon vuoden aikana, joten sait luultavasti ihan hyvän pyörän.

pakosäädin

20.10.2004 15:26

Mitä ongelmia teillä on ollut Yammun pakoaukon säätimen kanssa ,siis mistä jumittaa, mitä pitää vaihtaa , miten pyörä käyttäytyy vian ollessa päällä? Eikö kierrä ,eikö väännä?

itsellä 125(w) enska -90 rek.

21.10.2004 16:10

Stube kirjoitti:Onko toi jampin yz 80 luotettava ja muutenkin hyvä crossi?


On kestäny ainakin mulla hyvin mutta minulla ja kahdella veljelläni olleista yamahoista (siis yht.3kpl) (YZ 80) on kahdessa esiintynyt linkun laakereissa väljyyttä eli ne ovat olleet kuluneet ja takaosaa ylöspäin nostaessa ne ovat lonksuneet mutta ne on vaihdettu eikä sen jälkeen ole enää lonksunut. sitä pystyy ennalta ehkäisemään tekemään laakereihin nipan josta voi "työntää" sisälle vaseliinia. tätä en tosin suosittele jos ajat pyörällä kisaa aktiivisesti sillion se ei välttämättä kestä. Jos olet kiinnostunut pyörästä niin osta pois minulla on vielä yksi myymättä.. ;)

Ja on hyvinkin luotettava.

21.10.2004 18:35

No se laakerien väljeminen nyt ei ole mikään vika, vaan ne on ihan kulutusosia jotka pitää vaihtaa aina silloin tällöin ja vaikka niitä kuinka rasvais ei ne ikuisuuksia kestä, mut kestoikä pitenee huomattavasti kun pari kertaa vuodessa ottaa auki, puhdistaa ja tunkee uuta vaseliiniä. Myöskin kun pistää uusia laakereita (tai uusissa pyörissä) kannattaa ne laakerit täyttää vaseliinillä, kun monesti ovat ihan vajaita niin kestävät pidempään.

21.10.2004 19:29

Ja mikäs ihme siinä pettää, jos ajaa kilpaa nippojen kanssa? Budjettiko?

21.10.2004 23:41

Ohan se nippojen hinta 0,3e/kpl aika kova. Ja vaseliinitkin maksaa rasvaisesti.

22.10.2004 17:40

wert kirjoitti:Ja mikäs ihme siinä pettää, jos ajaa kilpaa nippojen kanssa? Budjettiko?


Minulla ei ole oma kohtaista kokemusta tuosta mutta niin olen kuullut että ne eivät kestä niin hyvin ja saattavat hajota. (näin minulle sanottiin asiantuntevassa liikkeessä) en sitten tiedä... :S

22.10.2004 18:23

Siis öö, mikä siinä nyt hajoaa? Ne nipat vai? Vai katkeeko siinä linkut ja takahaarukka?

Mitenkäs se nipan kesto on erilaista harrastajalla ja kilpailijalla? Samaa metallia ne mun mielestä on.

22.10.2004 20:16

siis jos itse poraat siihen reiän sille nipalle eikä sitä ole tehtaalla siihen laitettu, missä he ovat tehneet siitä kevyemmän mutta eivät ole ajatelleet että sen pitäisi kestää myös silloin kun siinä on se helvetin nippa niin se ei ole niin kesästävä kuin jos siinä ei ole nippaa.... tai jotai sinnepäin. :paha:

Voi jumalauta sinun kanssasi wert sähän saat joka ainuasta asiasta riidan. Ihan sama mitä toinen sanoo niin sinä intät vastaan viimestä päivää. hyvä on jos sinun mielestä kestää niin perkl vieköö osta se 80 YZ (vaikka et sillä mitään teekään) ja pistä siihen se nippa ja aja sillä sit täyzii. jos lahoo niin voit tulla tänne selittää "niin mutku"...... jos pysyy kasassa niin voit tulla jatkamaan tänne tota "mutta minä olin oikeassa" se on ihan helvetin sama mitä mieltä sinä tai joku muu kaikki tietävä on asiasta. jokaisella on oma pyörä ja tekee sille mitä huvittaa. itse en pistäisi siihen sitä nippaa jos tosissani kisaa ajaisin mutta se on jokaisen oma asia. Nih

EDIT: Osta muuten aivot niin tajuat. eli se laakeri voi "katketa" eli rapsahtaa poikki kahteen osaan sen nipan takia. Yksi kisakuski kokeili sitä mutta laakeri oli haljennut kahtia kesken kisan ja matka oli loppunut siihen paikkaan. (no ei nyt ihan sentilleen oli se ajanut siitä siihen radan reunalle vielä)

22.10.2004 20:53

No okei. Oot oikeessa. Kaikki männöö paskaksi, kun laitat nipat. Voitit.

Hihi :--D