Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

10.12.2010 14:16

En nyt malta lopettaa, mutta kysyn ihan yleisestä mielenkiinnosta.. Toi toni*:n yz on siis rekisteröity -89 ja papereissa lukee tehojen kohdalla 22kW? Jos näin on siis, niin meinaako toni* ihan oikeesti, että tuon saa muutoskatsastettua nykyisen asetuksen mukaiseksi kevytmoottoripyöräksi (eli max. se 11kW) kohtuullisella vaivalla? Mä nimittäin aikoinaan muutin mun DT:n (vanha ku mikä) asetuksen mukaiseksi. Siinä ei rek.otteessa ollu merkattuina tehoja, joten en ois sillä saannut ajaa. Siihen piti laittaa kuristukset ja penkittää se, sit niiden paprujen ja pyörän kanssa katsastukseen. Muistelisin, että katsastuksessa ei oltu kiinnostuneita niinkään kuristuksista vaan siitä, et se pyörä on tosiaan se mitä rekisteritiedoissa lukee. Onhan tietenkin viranomaisten menettelytavoissa eroja ja aikaakin mun casesta on, mutta jos nyt en ihan ole tippunut kärryiltä, niin meininki ei ainakaan ole helpottunut? En tiedä, mutta epäilisin suuresti, että ko. pyörän katsastus sujuisi ongelmitta, nimenomaan suurten muutosten takia. Vai epäilenkö omiani?

10.12.2010 14:30

noniin soitin tänään ammulla vielä varmistaakseni että saako kyseisellä pyörällä ajaa A1 kortilla ja sanoivat että sajaa ajaa ja katsastus konttori oli A-katsatus Seinäjoki-Joupin katsastus asema

ETTÄ ei tarvitte ruveta rajoittamaan

10.12.2010 14:34

Muistaakseni ainakin jonkun kilvellisen yz papereissa luki tehoissa jotain 20+kw mutta toisella puolella luki että pyörää saa ajaa a1-kortilla. Ei nyt tule mieleen kenenkä pyörä mahto olla mutta mototissa ainakin vanha omistaja on ollut ja projektitopikkikin kyseisestä pyörästä on ollut.

10.12.2010 14:41

Oretna kirjoitti:En nyt malta lopettaa, mutta kysyn ihan yleisestä mielenkiinnosta.. Toi toni*:n yz on siis rekisteröity -89 ja papereissa lukee tehojen kohdalla 22kW? Jos näin on siis, niin meinaako toni* ihan oikeesti, että tuon saa muutoskatsastettua nykyisen asetuksen mukaiseksi kevytmoottoripyöräksi (eli max. se 11kW) kohtuullisella vaivalla? Mä nimittäin aikoinaan muutin mun DT:n (vanha ku mikä) asetuksen mukaiseksi. Siinä ei rek.otteessa ollu merkattuina tehoja, joten en ois sillä saannut ajaa. Siihen piti laittaa kuristukset ja penkittää se, sit niiden paprujen ja pyörän kanssa katsastukseen. Muistelisin, että katsastuksessa ei oltu kiinnostuneita niinkään kuristuksista vaan siitä, et se pyörä on tosiaan se mitä rekisteritiedoissa lukee. Onhan tietenkin viranomaisten menettelytavoissa eroja ja aikaakin mun casesta on, mutta jos nyt en ihan ole tippunut kärryiltä, niin meininki ei ainakaan ole helpottunut? En tiedä, mutta epäilisin suuresti, että ko. pyörän katsastus sujuisi ongelmitta, nimenomaan suurten muutosten takia. Vai epäilenkö omiani?


sitä varte sun pitiki penkittää koska ei ollut minkään laisia tehoja mainittu ja sulla oli vanhan mallin rekisteriote.sekä sulla luki ajoneuvoluokassa moottoripyörä/muu ?

10.12.2010 14:51

laazeri kirjoitti:Muistaakseni ainakin jonkun kilvellisen yz papereissa luki tehoissa jotain 20+kw mutta toisella puolella luki että pyörää saa ajaa a1-kortilla. Ei nyt tule mieleen kenenkä pyörä mahto olla mutta mototissa ainakin vanha omistaja on ollut ja projektitopikkikin kyseisestä pyörästä on ollut.

se oli joko oskuwaa tai Gross@r molemmilla oli pyörät kanssa projekti puolella ja niilläkin sai ajaa A1 kortilla

10.12.2010 19:44

.
Viimeksi muokannut asd1232 päivämäärä 13.5.2011 22:01, muokattu yhteensä 1 kerran

10.12.2010 21:19

villi veikkaus et smk tietää enemmän temmeist ku sä :lol:

11.12.2010 0:07

nieminen-racing kirjoitti:villi veikkaus et smk tietää enemmän temmeist ku sä :lol:


Pientä varotuksen sanaa; Pidetääs tämä topic ihan aiheessa. Seuraavista 2 "perseilyistä" tulee jäähyä, ja sitä seuraavalle banaani. Mennään jauhamaan vaikka turhaan keskusteluun näistä ja puhutaan siitä Jampista.

11.12.2010 14:59

.
Viimeksi muokannut asd1232 päivämäärä 13.5.2011 22:01, muokattu yhteensä 2 kertaa

Yamaha yz250f vm:2005

11.12.2010 20:57

Moro !

Olisko kenelläkään tietoo mikä pyörässä vikana kun antaa kaasua niin "pamahtaa" pikkusen ja sammuu.
Suuttimia vaiheltu ja kohoa säädetty,putsailtu yms. eikä tunnu mikään auttavan. Pyörä siis Yamaha yz250f vm:2005.

11.12.2010 22:36

[quote="kopteri"]Moro !

Olisko kenelläkään tietoo mikä pyörässä vikana kun antaa kaasua niin "pamahtaa" pikkusen ja sammuu.
Suuttimia vaiheltu ja kohoa säädetty,putsailtu yms. eikä tunnu mikään auttavan. Pyörä siis Yamaha yz250f vm:2005.[/quote
missä vaiheessa se pamahtaa? minkä kokosia suuttimia?ja minkälainen pamahus se on?

11.12.2010 23:43

Paljonko toisi lisää tälläseen vehkeeseen, Yamaha yz 125 2000 vuosimallia niin hgs tehoputkisto ja Vforce3 läpät?

12.12.2010 0:56

ei ne paljoo lisää tuo mutta muuttaa sitä vieläkin korkeemmalta laulavaksi.. kannattaa miettiä myös cdi poksin vaihtoa ja kannen muutuksia..

12.12.2010 12:13

missä vaiheessa se pamahtaa? minkä kokosia suuttimia?ja minkälainen pamahus se on?[/quote]

Heti kun antaa kaasua niin ennen kuin sammuu kuuluu semmonen ääni hankala selittää. Pääsuuttimia 182,185 ja 190. En usko että suuttimista johtuu, koska toiminut aikasemmin niinku pitääkin. Pikku hiljaa alkanut menemään tuommoseksi.

12.12.2010 12:15

Putsasitko kiihdytyspumpun? Ota ainakin pohja auki ja tsekkaa että kalvo on ok. Jos kaasari on kädessä ja vielä bensaa sisällä voit samalla katsoa imupuolelta päin (ettei mene bensaa silmään) että kiihdytyspumppu ruuttaa kunnolla kun käännät rullasta kaasun auki.