Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

23.6.2010 0:32

jonthu kirjoitti:onkos tuollainen 2007-2009 yamaha yz 125 hyviä kyllä olen niistä tähän asti pelkkä hyvää kuullut mutta kysyn nyt vieläteiltä

jos olisin 125cc crossipyörää ostamassa niin jammu olisi ykkösvaihtoehto, vanhempikin(suunnilleen 97-mallista alkaen) hyväkuntoinen on viisas hankinta.

23.6.2010 8:15

mikulov kirjoitti:
jonthu kirjoitti:onkos tuollainen 2007-2009 yamaha yz 125 hyviä kyllä olen niistä tähän asti pelkkä hyvää kuullut mutta kysyn nyt vieläteiltä

jos olisin 125cc crossipyörää ostamassa niin jammu olisi ykkösvaihtoehto, vanhempikin(suunnilleen 97-mallista alkaen) hyväkuntoinen on viisas hankinta.


Vaikka hondalla ajankin,niin kyllä yamaha on tosi hyvä.Mulla oli 93yz ennen ja pirun hyvin pelas.
Se vaan,et se alkoi olla liian vanha ja kulahtanut,mut toimi kuitenkin.

23.6.2010 22:36

Mimmonen homma on vetää 250 YZ valot? 1996-2004 vm.

23.6.2010 23:08

http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf/955068 Onko mielestänne kallis?

23.6.2010 23:37

Onkos paljon teho eroa yz 125cc ja yzf 250cc:ssä?

24.6.2010 12:30

aqua68 kirjoitti:http://img821.imageshack.us/gal.php?g=kuva0090.jpg

mikähän on tämä reikä kaasarissa, siinä on m9(?) kierre ja siinä oli ylipitkä pultti, otin sen pultin pois niin tyhjäkäynti nousi eikä röpöttänyt läheskään niin paljoa mutta hajotti tulpan melkein heti. kuulosti kun olisi laihalla käynyt,
kun pultin laittaa kiinni niin alkaa savuttamaan kauheasti ja putkesta tulee bensaa ja hyväkun pysyy käynnissä, onko tässä nyt vaan liian iso suutin vai mikä :s


joo eli laitoin 8 lämpöarvon ngk:n kiinni, lämmittelin koneen ja ajoin vähän aikaa ja pelas ihan ok, mutta sitten kun laskin tyhjäkäynnille (joka on korkee) nii alko pitämään semmosta ääntä että ihanku putkesta ampus ilmaa, semmosia tusahuksia :) sitten sammu, sain käyntiin ja ajoin kottiin ku yläkierroksilla pelas ihan normaalisti mutta sitten sano vaan voooo pihassa eli tulppa varmaan hajos lopullisesti, se aina alakierroksilla tusahteli putkesta, onko vika tulpassa vai kaasarissa?

24.6.2010 13:55

Ettei tuohon reikään kuuluis oikeasti joku ryypyn mekanismi??

24.6.2010 16:04

niin kuuluu ( aika varmaan) mutta jos laitan siihen jonkun pultin tukkeeksi niin alkaa röpöttämään kauheesti ja savuttamaan, eli varmaan ryyppy menee päälle, sittenkun siinä ei ole mitään niin tyhjäkäynti korkealla ja putkesta ampuu jotain, yläkierroksilla toimii suht normaalisti

24.6.2010 16:13

timpax41 kirjoitti:
mikkkis- kirjoitti:
mikulov kirjoitti:se 9 -lämpöarvoinen ngk on ns. kylmempi kuin aikaisempi tulppa, eli kastuu helpommin; toimii huippukuskilla muttei harrastelijalla välttämättä. ,itse olen samasta syystä käyttänyt cr125 -hondassa br8es:ää. ,kokeile "kasia" ja anna vähän enemmän kierroksia!
Kävin tänään hakee BR8ES:n ja ihan hyvin toi kesti koko parin tunnin ajot, kierrosten ollessa siellä missä niiden kuuluukin olla näissä vehkeissä ;)


Kyllä näin on.Mulla 9 simahti saman tien,kun en antanut tarpeeksi hanaa.Nyt 8 on kestänyt 6h.

Oon mä varmaa aika huippukuski ku 9 kestäny +2kk mitä toi pyörä mulla ollu :lol:
On hyvin toi tulppa toiminu pienillä kierroksilla enskaa ajaessakin.

26.6.2010 11:09

Kaasuttimen tehdas säädöt 250cc yz? Vuosimalli on 92.

27.6.2010 17:31

noniin nyt sain muuten pelaamaan paitsi kun lähtee kiihyttämään ja ottaa piikkiä niin sanoo voooooo ja sammuu, sitten menee 5 sek ja lähtee käyntiin ja alakierroksilla ampuu jotain putkesta ja pätkii.

28.6.2010 19:40

HaRtsa88 kirjoitti:Morjens.
250cc yz vm 91. Seuraavanlainen ongelma:
Alkaa röpeltämään ja kastelee tulpan jos hetkenkään ajaa köröttely vauhtia. Toimii hyvin jos vetää narutiukalla kokoajan. Säädöt näin persetuntumalla tuntuvat olevan kohdallaan, vetää hyvin eikä röpise paitsi jos hetkenkään ajaa pienillä kierroksilla. Lisäksi tuossa huomasin että jos rullaa kaasu ylhäällä niin taas alkaa röpötys. Tulppa Br9es, pitäsikö kokeilla kasia? Pienempi tyhmäkäynti suutin?

Tämä vika taisi ratketa, eli neulaventtiili valskasi ja sitä kautta tulvi koneen täyteen bensaa. Nyt on uus neulaventtiili ja mitä kerkesin ajaa ennen kuin rengas tyhjeni niin moitteetta toimi. Oli muuten hinnoissaan tuo osa, 52€!!! jos jostain olisi saanut halvemmalla niin älkää sanoko.... :lol:

30.6.2010 20:14

Projekti on seissyt jo viikon koska mistään ei ole löytynyt magneeton ulosvedintä !
jos joku reipas poika etsisi jonkun sivun mistä tilata Yamaha YZ 125 vm.1983 magneeton ulosvetimen !!
ulkomaalaisetkin sivut käy :P

30.6.2010 20:35

murmeli39 kirjoitti:Projekti on seissyt jo viikon koska mistään ei ole löytynyt magneeton ulosvedintä !
jos joku reipas poika etsisi jonkun sivun mistä tilata Yamaha YZ 125 vm.1983 magneeton ulosvetimen !!
ulkomaalaisetkin sivut käy :P


http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... osvetajat/
Mittaat koon ja tuosta tilaat. Itsellä oli tuo 10-osainen sarja lainassa yhdestä huoltoliikkeestä, mutta en muista ollenkaan sitä koko ja että oliko myötä- vai vastapäivään kierteet

1.7.2010 19:46

Tietääkö kukaan onko piikkisen yamahan moottorinlaakerit normikokoja?