Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

28.8.2007 18:06

Mikä olisi hyvä ja kestävä mäntä yz125 -04 ?
Ja olisiko jollain jotain kuvia tai jotain sivuja/ohjeita männän vaihtoon ?
Kun ensimmäistä kertaa vaihadan sitä tuohon.

Yamaha yzf 250 -03

28.8.2007 18:25

Mikähän voisi olla vikana Yamaha yzf 250 -03 kun se ei lähde kunnolla polkimesta käymään? lykkäämällä tai polkemalla kaasu lähes pohjassa 10min niin se lähtee käymään. tyhjäkäyntiä ei ole. Vika on ainoastaan kylmänä. Lämpimänä tarvii myös paljon kaasua mutta lähtee ekalla tai tokalla käymää.

Re: Yamaha yzf 250 -03

29.8.2007 7:21

Rontsa_ kirjoitti:Mikähän voisi olla vikana Yamaha yzf 250 -03 kun se ei lähde kunnolla polkimesta käymään? lykkäämällä tai polkemalla kaasu lähes pohjassa 10min niin se lähtee käymään. tyhjäkäyntiä ei ole. Vika on ainoastaan kylmänä. Lämpimänä tarvii myös paljon kaasua mutta lähtee ekalla tai tokalla käymää.


Lähtenyt kumminkin ennen hyvin käymään?

Kannattais tsekata venttiilin välykset...

29.8.2007 16:03

_made_ kirjoitti:Mikä olisi hyvä ja kestävä mäntä yz125 -04 ?
Ja olisiko jollain jotain kuvia tai jotain sivuja/ohjeita männän vaihtoon ?
Kun ensimmäistä kertaa vaihadan sitä tuohon.


Itse suosittelen alkuperäistä kun muista ei oo kokemusta. :D Mulla on toinen alkuperäinen mäntä sisässä, ja ei oo ollu valittamista. Ensiks peset pyörän puhtaaksi. Sitten otat putken, penkin, tankin, etumuovit ja kaiken tielläolevan kaman irti, ja pultit & mutterit johonkin paikkaan missä ne on tallessa. Sit avaat vaan kannen-, ja sylinterinmutterit ja nostat sylkän pois. Laita sit kampikammion suojaks joku puhdas paperi tai rätti ja oo varovainen että kampikammioon ei mee roskia/ ettei männänsokat putoo sinne. Sit uus mäntä neulalaakereineen sisään, sit öljyä mäntään+sylinteriin ja kasaat pyörän loppuun.

Re: Yamaha yzf 250 -03

29.8.2007 16:13

a.c.e kirjoitti:
Rontsa_ kirjoitti:Mikähän voisi olla vikana Yamaha yzf 250 -03 kun se ei lähde kunnolla polkimesta käymään? lykkäämällä tai polkemalla kaasu lähes pohjassa 10min niin se lähtee käymään. tyhjäkäyntiä ei ole. Vika on ainoastaan kylmänä. Lämpimänä tarvii myös paljon kaasua mutta lähtee ekalla tai tokalla käymää.


Lähtenyt kumminkin ennen hyvin käymään?

Kannattais tsekata venttiilin välykset...


Joo on se ennen lähteny mut nyt alkanu tökkii. mittasin välykset eikä siel edes ollu sellasii imupuolella. pakopuolella ihan ok. alkanu vissii vähä noi imupuolen venttiilit kantamaan. Kiitos :)

29.8.2007 17:09

Uudet venat sitten tilaukseen. Noi kantamaan päässeet alkaa olla Kaputt.

29.8.2007 18:25

[Tonetzki] kirjoitti:
_made_ kirjoitti:Mikä olisi hyvä ja kestävä mäntä yz125 -04 ?
Ja olisiko jollain jotain kuvia tai jotain sivuja/ohjeita männän vaihtoon ?
Kun ensimmäistä kertaa vaihadan sitä tuohon.


Itse suosittelen alkuperäistä kun muista ei oo kokemusta. :D Mulla on toinen alkuperäinen mäntä sisässä, ja ei oo ollu valittamista. Ensiks peset pyörän puhtaaksi. Sitten otat putken, penkin, tankin, etumuovit ja kaiken tielläolevan kaman irti, ja pultit & mutterit johonkin paikkaan missä ne on tallessa. Sit avaat vaan kannen-, ja sylinterinmutterit ja nostat sylkän pois. Laita sit kampikammion suojaks joku puhdas paperi tai rätti ja oo varovainen että kampikammioon ei mee roskia/ ettei männänsokat putoo sinne. Sit uus mäntä neulalaakereineen sisään, sit öljyä mäntään+sylinteriin ja kasaat pyörän loppuun.

Sanos ny vielä tietämättömälle mitä öljyä siihen mäntään ja sylinteriin laitetaan?
Ja eikös sen männän pidä olla saman kokoinen kun se vanha ?

29.8.2007 18:57

Jep, ja ihan 2T öljyä.

29.8.2007 19:52

Oon kuullu jotai et noissa yamahan vanhemmissa pikkunelareissa olis ollu aika paljon noita imuventtiilivikoja? oonko ihan vääräs?

29.8.2007 20:31

[Tonetzki] kirjoitti:
_made_ kirjoitti:Mikä olisi hyvä ja kestävä mäntä yz125 -04 ?
Ja olisiko jollain jotain kuvia tai jotain sivuja/ohjeita männän vaihtoon ?
Kun ensimmäistä kertaa vaihadan sitä tuohon.


Itse suosittelen alkuperäistä kun muista ei oo kokemusta. :D Mulla on toinen alkuperäinen mäntä sisässä, ja ei oo ollu valittamista. Ensiks peset pyörän puhtaaksi. Sitten otat putken, penkin, tankin, etumuovit ja kaiken tielläolevan kaman irti, ja pultit & mutterit johonkin paikkaan missä ne on tallessa. Sit avaat vaan kannen-, ja sylinterinmutterit ja nostat sylkän pois. Laita sit kampikammion suojaks joku puhdas paperi tai rätti ja oo varovainen että kampikammioon ei mee roskia/ ettei männänsokat putoo sinne. Sit uus mäntä neulalaakereineen sisään, sit öljyä mäntään+sylinteriin ja kasaat pyörän loppuun.
Ne kannen pultit pitää avata ja kiristää ristiin ja mäntä pitää laittaa oikein päin,eli nuoli pakoaukon suuntaan,männän rengas/renkaat pitää olla kohdallaan,eli pyydä joku kokeneempi avuksi ekalla kertaa...(rengas poikki,pätkä kampikammiossa tms.)

29.8.2007 21:55

201262 kirjoitti:
[Tonetzki] kirjoitti:
_made_ kirjoitti:Mikä olisi hyvä ja kestävä mäntä yz125 -04 ?
Ja olisiko jollain jotain kuvia tai jotain sivuja/ohjeita männän vaihtoon ?
Kun ensimmäistä kertaa vaihadan sitä tuohon.


Itse suosittelen alkuperäistä kun muista ei oo kokemusta. :D Mulla on toinen alkuperäinen mäntä sisässä, ja ei oo ollu valittamista. Ensiks peset pyörän puhtaaksi. Sitten otat putken, penkin, tankin, etumuovit ja kaiken tielläolevan kaman irti, ja pultit & mutterit johonkin paikkaan missä ne on tallessa. Sit avaat vaan kannen-, ja sylinterinmutterit ja nostat sylkän pois. Laita sit kampikammion suojaks joku puhdas paperi tai rätti ja oo varovainen että kampikammioon ei mee roskia/ ettei männänsokat putoo sinne. Sit uus mäntä neulalaakereineen sisään, sit öljyä mäntään+sylinteriin ja kasaat pyörän loppuun.
Ne kannen pultit pitää avata ja kiristää ristiin ja mäntä pitää laittaa oikein päin,eli nuoli pakoaukon suuntaan,männän rengas/renkaat pitää olla kohdallaan,eli pyydä joku kokeneempi avuksi ekalla kertaa...(rengas poikki,pätkä kampikammiossa tms.)


Juuri sen takia siihen kampikammion suojaks laitetaan se rätti.

29.8.2007 22:15

Rontsa_ kirjoitti:Oon kuullu jotai et noissa yamahan vanhemmissa pikkunelareissa olis ollu aika paljon noita imuventtiilivikoja? oonko ihan vääräs?


Riippuu mihin vertaa. Ei musta.

30.8.2007 1:07

_made_ kirjoitti:Mikä olisi hyvä ja kestävä mäntä yz125 -04 ?
Ja olisiko jollain jotain kuvia tai jotain sivuja/ohjeita männän vaihtoon ?
Kun ensimmäistä kertaa vaihadan sitä tuohon.


Ja muistat sit valuttaa mehut pois ennen ku nostat pytyn pois, kaveri jätti tämän tekemättä ja saikin kuivata urakalla kampikammiota ennenku tärähti tulille...

1.9.2007 19:11

Tästä raju 250cc syksyyn/talveen pikkurahalla;)

6.9.2007 15:52

Saako muuten niitä alkuperäis mäntiä
tilattua netistä ?
linkki olis kiva.