Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

21.5.2007 16:03

Suitzamanilla olis pari yamahan kiertarisarjaa 30¤
varaosanumerot 8H8-11650-00 ja 8G9-11650-10.
ihan vaan jos jollakulla olis tarvetta, meinaan toi on aika hyvä hinta :)

24.5.2007 22:16

Ostan varmaan kesällä jammun piikin vm. 98-00. Huvittais tietää että on niis jotain yleisiä/tyyppi vikoja.

24.5.2007 22:20

Ainakin oma -99 piikki on hyvä ajaa ja tekniikka on pelannu.

25.5.2007 15:51

Mulla on Yamaha yz50 -89. Minulla on siinä sellaista vikaa, että männät menevät heti ajon jälkeen p45k4k5.

Kolme kertaa on käynyt sama asia. Kun laitan kuntoon vaihdan männän ja viilaan sitten kokeilen että toimii toimii ihan hyvin. Sitten ajan lämpimäksi koneen toimii ihan hyvin. Sitten kokeilen vaikka tunnin päästä nii lähtee ekalla käyntiin mutta sammuu kuitenkin n.50 metrin päästä.

Missä vika?
Köykö se liian laihalla seos on n. 2-3%

25.5.2007 19:19

Paljonkos pitäis laittaa etuiskareihin öljyä?
Kyseessä Yamaha Yz 80 -92 vuosimallia, eli teleskooppikeulalla...

26.5.2007 20:15

Terve!
kysyisin että mitä eroa esim.
mäntäsarja Yamaha YZ125 02-04 ( 53.95mm ) Prox tai
mäntäsarja Yamaha YZ125 02-04 ( 53.97mm ) Prox
eli käykö molemmat 2002 yz125 ?

26.5.2007 20:25

Käy, mutta toinen on 0.02mm isompi halkasijaltaan. Käy vaikka jossain mp-liikkeessä mittauttamassa sylinteri ja hommaa niitten suositusten mukaan oikeen kokone mäntä. Jos oot siis ostamassa...

Yamaha Yz

28.5.2007 7:59

Terve terve, mulla on tollanen vm -91 Yamaha Yz ja siitäpä kyselisin että paljon sitä öljyä menee sinne vaihdelaatikkoon. Eli mikä on maksimi kapasiteetti ja paljon sitä pitää sitten laittaa? Toinen kysymys olisi sitten että moni prosenttinen sekoitus olisi suositeltava, olen kuullut että tälläisissä peleissä 3-4% sekoitus olisi hyvä, itse olen käyttänyt 2% sekoitusta tähän asti. Sittenpä vielä ois että mistä sais kohtuu hinnalla Yamaha Yz -91 vuosmallin alkuperäisiä katteita?

Takajousi pitäisi kiristää ja sen tiedän että feoni kaasua sinne pitää laittaa, mutta mikä olisi hyvä jäykkyys keskipehmeellle hiekka-ajolla?

Renkaat pitäisi kanssa uusia, enimmäkseen etunen joten jos sattuisi jostain saamaan kohtuuhinnalla hyvän eturenkaan, myös takarenkan. Sitä normi kokoa yamaha yz vm -91

Re: Yamaha YZ Topic

28.5.2007 9:37

EOAH kirjoitti:Renkaiden koko 17/14 on pikkupyöräinen? 19/16 välikoko ja mikäs se 21/18 sit on? Minkä kokoinen pääsuutin pitäisi olla 87 vuoden 80 ja 26 mm mikuni. Toi vehje syö tulppia puolessa tunnissa ja on 10 euroa/tulppa niin aika kalliiksi tulee harrastus.. Mitä tulppaa pitäisi käyttää? Mikäs vois auttaa? Ilmanputsarin putsaus ja muutenkin puhdistaminen? Mites kun mäntää ei ole koskaan vaihdettu (no joskus varmaan) mutta en tiedä koska.. Puristuksia on 8 kiloa eli eikös se ole merkki siitä että mäntä on vielä voimissaan? Mistä saisi etuiskareihin kaasua ja kuinka paljon siellä pitää sitä olla? Jos on liian vähän niin voiko laittaa vähän ilmaa lisää? Sehän tuhoaa stefat mutta jos vaan vähän laittais? Moni prosenttista bensaa? Kuinka paljon painetta renkaisiin? Nyt ei muuta tule mieleen. Jos tälläinen topicci on jo niin kerrotteko missä?

Huomasin muuten että B10ES tulppa on ehdottomasti paras ja kestävin tähän koneeseen. Tuskin uudemmissa kannattaa käyttää, mutta mulla ei muut tulpat kestä.

Eikä se mäntä voimissaan ollu. Sinne kilahti.



Mula itelläni rupes toimiin ku laitettiin kylmempitulppa ja tota kaasua on käytettävä sit kunolla se autto.. ja laitat toisen kannen tiivisteen sekin voi auttaa...

Re: Yamaha Yz

28.5.2007 10:24

Yamachiro kirjoitti:Terve terve, mulla on tollanen vm -91 Yamaha Yz ja siitäpä kyselisin että paljon sitä öljyä menee sinne vaihdelaatikkoon. Eli mikä on maksimi kapasiteetti ja paljon sitä pitää sitten laittaa? Toinen kysymys olisi sitten että moni prosenttinen sekoitus olisi suositeltava, olen kuullut että tälläisissä peleissä 3-4% sekoitus olisi hyvä, itse olen käyttänyt 2% sekoitusta tähän asti. Sittenpä vielä ois että mistä sais kohtuu hinnalla Yamaha Yz -91 vuosmallin alkuperäisiä katteita?

Takajousi pitäisi kiristää ja sen tiedän että feoni kaasua sinne pitää laittaa, mutta mikä olisi hyvä jäykkyys keskipehmeellle hiekka-ajolla?

Renkaat pitäisi kanssa uusia, enimmäkseen etunen joten jos sattuisi jostain saamaan kohtuuhinnalla hyvän eturenkaan, myös takarenkan. Sitä normi kokoa yamaha yz vm -91


Jos nyt kertoisit sen sun pyöräs koon ja se öljymäärä yleensä lukee siinä täyttökorkin lähellä. Piikeissä on yleensä se 650ml, puolikkaista en osaa sanoo suoraan.

Jos se takaiskari on ihan pehmee, niin kandee viedä se huoltoon. Ne laittaa sinne uudet öljyt ja putsaa paskoista sisältä ja laittaa se oikeen määrän typpee sinne, joka on n. 11 bar.

Alkuperäisiä muoveja voi olla ehkä hankalaa saada ja kannattaakin selaa esim. acerbiksen, allrightin, duellin ja stormin kuvastot läpi ja kattoo sieltä tarvikemuovit.

Renkaita saat kaupasta, eri merkkisiä, eri kokosia ja eri hintaisia.

Re: Yamaha Yz

28.5.2007 14:04

plank kirjoitti:
Yamachiro kirjoitti:Terve terve, mulla on tollanen vm -91 Yamaha Yz ja siitäpä kyselisin että paljon sitä öljyä menee sinne vaihdelaatikkoon. Eli mikä on maksimi kapasiteetti ja paljon sitä pitää sitten laittaa? Toinen kysymys olisi sitten että moni prosenttinen sekoitus olisi suositeltava, olen kuullut että tälläisissä peleissä 3-4% sekoitus olisi hyvä, itse olen käyttänyt 2% sekoitusta tähän asti. Sittenpä vielä ois että mistä sais kohtuu hinnalla Yamaha Yz -91 vuosmallin alkuperäisiä katteita?

Takajousi pitäisi kiristää ja sen tiedän että feoni kaasua sinne pitää laittaa, mutta mikä olisi hyvä jäykkyys keskipehmeellle hiekka-ajolla?

Renkaat pitäisi kanssa uusia, enimmäkseen etunen joten jos sattuisi jostain saamaan kohtuuhinnalla hyvän eturenkaan, myös takarenkan. Sitä normi kokoa yamaha yz vm -91


Jos nyt kertoisit sen sun pyöräs koon ja se öljymäärä yleensä lukee siinä täyttökorkin lähellä. Piikeissä on yleensä se 650ml, puolikkaista en osaa sanoo suoraan.

Jos se takaiskari on ihan pehmee, niin kandee viedä se huoltoon. Ne laittaa sinne uudet öljyt ja putsaa paskoista sisältä ja laittaa se oikeen määrän typpee sinne, joka on n. 11 bar.

Alkuperäisiä muoveja voi olla ehkä hankalaa saada ja kannattaakin selaa esim. acerbiksen, allrightin, duellin ja stormin kuvastot läpi ja kattoo sieltä tarvikemuovit.

Renkaita saat kaupasta, eri merkkisiä, eri kokosia ja eri hintaisia.


Joo, kiitos vinkeistä. Niin tosiaan pyöräni on 125, eli toi 650ml menee.

Re: Yamaha Yz

28.5.2007 15:07

Yamachiro kirjoitti:
plank kirjoitti:
Yamachiro kirjoitti:Terve terve, mulla on tollanen vm -91 Yamaha Yz ja siitäpä kyselisin että paljon sitä öljyä menee sinne vaihdelaatikkoon. Eli mikä on maksimi kapasiteetti ja paljon sitä pitää sitten laittaa? Toinen kysymys olisi sitten että moni prosenttinen sekoitus olisi suositeltava, olen kuullut että tälläisissä peleissä 3-4% sekoitus olisi hyvä, itse olen käyttänyt 2% sekoitusta tähän asti. Sittenpä vielä ois että mistä sais kohtuu hinnalla Yamaha Yz -91 vuosmallin alkuperäisiä katteita?

Takajousi pitäisi kiristää ja sen tiedän että feoni kaasua sinne pitää laittaa, mutta mikä olisi hyvä jäykkyys keskipehmeellle hiekka-ajolla?

Renkaat pitäisi kanssa uusia, enimmäkseen etunen joten jos sattuisi jostain saamaan kohtuuhinnalla hyvän eturenkaan, myös takarenkan. Sitä normi kokoa yamaha yz vm -91


Jos nyt kertoisit sen sun pyöräs koon ja se öljymäärä yleensä lukee siinä täyttökorkin lähellä. Piikeissä on yleensä se 650ml, puolikkaista en osaa sanoo suoraan.

Jos se takaiskari on ihan pehmee, niin kandee viedä se huoltoon. Ne laittaa sinne uudet öljyt ja putsaa paskoista sisältä ja laittaa se oikeen määrän typpee sinne, joka on n. 11 bar.

Alkuperäisiä muoveja voi olla ehkä hankalaa saada ja kannattaakin selaa esim. acerbiksen, allrightin, duellin ja stormin kuvastot läpi ja kattoo sieltä tarvikemuovit.

Renkaita saat kaupasta, eri merkkisiä, eri kokosia ja eri hintaisia.


Joo, kiitos vinkeistä. Niin tosiaan pyöräni on 125, eli toi 650ml menee.


se 2,5% - 3% on varmaan ihan hyvä.
ja noista renkaista on ihan aihekin täällä missä on kerrottu hyvin eri merkkien ominaisuuksia.

28.5.2007 15:35

Niin tuolla Vinkkejä aloittelijoille topikissa

Re: Yamaha Yz

28.5.2007 15:59

plank kirjoitti:
Yamachiro kirjoitti:Terve terve, mulla on tollanen vm -91 Yamaha Yz ja siitäpä kyselisin että paljon sitä öljyä menee sinne vaihdelaatikkoon. Eli mikä on maksimi kapasiteetti ja paljon sitä pitää sitten laittaa? Toinen kysymys olisi sitten että moni prosenttinen sekoitus olisi suositeltava, olen kuullut että tälläisissä peleissä 3-4% sekoitus olisi hyvä, itse olen käyttänyt 2% sekoitusta tähän asti. Sittenpä vielä ois että mistä sais kohtuu hinnalla Yamaha Yz -91 vuosmallin alkuperäisiä katteita?

Takajousi pitäisi kiristää ja sen tiedän että feoni kaasua sinne pitää laittaa, mutta mikä olisi hyvä jäykkyys keskipehmeellle hiekka-ajolla?

Renkaat pitäisi kanssa uusia, enimmäkseen etunen joten jos sattuisi jostain saamaan kohtuuhinnalla hyvän eturenkaan, myös takarenkan. Sitä normi kokoa yamaha yz vm -91


Jos nyt kertoisit sen sun pyöräs koon ja se öljymäärä yleensä lukee siinä täyttökorkin lähellä. Piikeissä on yleensä se 650ml, puolikkaista en osaa sanoo suoraan.

Jos se takaiskari on ihan pehmee, niin kandee viedä se huoltoon. Ne laittaa sinne uudet öljyt ja putsaa paskoista sisältä ja laittaa se oikeen määrän typpee sinne, joka on n. 11 bar.

Alkuperäisiä muoveja voi olla ehkä hankalaa saada ja kannattaakin selaa esim. acerbiksen, allrightin, duellin ja stormin kuvastot läpi ja kattoo sieltä tarvikemuovit.

Renkaita saat kaupasta, eri merkkisiä, eri kokosia ja eri hintaisia.
Väärin, vanhohin pyöriin ei juurikaan ole tarvike muoveja saatavana,alkuperäisiä kyllä saa,tosin kovaan hintaan...

Re: Yamaha YZ Topic

28.5.2007 16:01

thezami kirjoitti:
EOAH kirjoitti:Renkaiden koko 17/14 on pikkupyöräinen? 19/16 välikoko ja mikäs se 21/18 sit on? Minkä kokoinen pääsuutin pitäisi olla 87 vuoden 80 ja 26 mm mikuni. Toi vehje syö tulppia puolessa tunnissa ja on 10 euroa/tulppa niin aika kalliiksi tulee harrastus.. Mitä tulppaa pitäisi käyttää? Mikäs vois auttaa? Ilmanputsarin putsaus ja muutenkin puhdistaminen? Mites kun mäntää ei ole koskaan vaihdettu (no joskus varmaan) mutta en tiedä koska.. Puristuksia on 8 kiloa eli eikös se ole merkki siitä että mäntä on vielä voimissaan? Mistä saisi etuiskareihin kaasua ja kuinka paljon siellä pitää sitä olla? Jos on liian vähän niin voiko laittaa vähän ilmaa lisää? Sehän tuhoaa stefat mutta jos vaan vähän laittais? Moni prosenttista bensaa? Kuinka paljon painetta renkaisiin? Nyt ei muuta tule mieleen. Jos tälläinen topicci on jo niin kerrotteko missä?

Huomasin muuten että B10ES tulppa on ehdottomasti paras ja kestävin tähän koneeseen. Tuskin uudemmissa kannattaa käyttää, mutta mulla ei muut tulpat kestä.

Eikä se mäntä voimissaan ollu. Sinne kilahti.



Mula itelläni rupes toimiin ku laitettiin kylmempitulppa ja tota kaasua on käytettävä sit kunolla se autto.. ja laitat toisen kannen tiivisteen sekin voi auttaa...
Eiköhän se tulppa ole jo löytynyt kolmessa vuodessa...