Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

30.6.2004 0:47

Tulppien pimahtaminen, aika erikoinen "tyyppivika". Taitaa olla sytkäpuolella jotain mätää tai sit kukaan ei ole osannut säätää kaasariaan..? :)

30.6.2004 2:22

Nii'i, en sit tiedä mikä on, mut vähän jokaiselta kenellä vaan on temmi oon kuullu et tulppia menee :) Sama juttu 125 ja 80/85 :)

30.6.2004 8:10

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:27, muokattu yhteensä 1 kerran

30.6.2004 15:31

SMK kirjoitti:Mun ajossa kyllä veisi kun en jaksaisi aina sääntilan mukaan säätää kaasari, josta 2T on sitten ihan v-mäisen tarkka.


no ei se nyt aivan noin tarkka säädöistä oo.
ex-kawalla sai vetää kesän talven samoilla suuttimilla, eikä mitenkään temppuillu.
ktm tuntuu olevan aika paljo tarkempi, mutta ei silti tarvi tehdä mitää "välikelin säätöjä"

edit: eikä kawaan tarvinnu vaihtaa yhtään tulppaa.

30.6.2004 15:35

Mulla on toiminut keväästä asti normaalia isommalla suuttimella.. (voi ajaa talvella sekä kesällä) ei mitään ongelmaa..

30.6.2004 19:57

Juuh, kyllä ite kans tiedän et kaasarin säädöissä tms on häikkää jos tulppia menee, mut oon vaa niin monelta temmikuskilta kuullut et tulppia menee niin en sit tiedä :) Vai onkohan se niin et me temmikuskit ei osata kaasaria säätää? :)

Ja Raven: kyllähän se peli varmaan TOIMII väärälläkin suuttimilla, mutta sen pitää olla OIKEA että on tehoa ja jotta kestää :)

Mun entinen aprilian kyykkykin TOIMI hyvin 130-160 suuttimilla, varmaan 8 eri kokoa koitin tolta väliltä ja jokasella toimi ilman suurempia booailuja tai röpöttelyjä :)

1.7.2004 15:45

mist sais puretun tm:än tai tarvikkeita ja sit kannataako kun tilaa purolta tavaraa niin ottaa alkuperäisia vai tarvikeosia mitä eroa niissä on muutaku hinta.

1.7.2004 21:26

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:28, muokattu yhteensä 1 kerran

10.7.2004 18:31

Noniin, nyt on kone takasin ja tuntuu pelaavankin ihan buenosti :)

Mutta mikäs siinä kun tuo tuntuu ottavan aika laiskasti kierroksia? Siis vastaa suht huonosti kaasuun?

Meinasin et putsaan ilmanputsariun nyt eka, onko näille joku oma putsari-öljynsä vai ostanko jotain perus ilmanpuhdistinöljyä? Mitä suosittelette? :)

Aikasemmissa pyörissä oon vaa jollain perus öljyllä ne rasvannut :)

10.7.2004 21:08

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:28, muokattu yhteensä 1 kerran

11.7.2004 14:34

Siellä ne sääti pa-säätimen yms, vaihto koneeseen tiivisteet, stefat, laakerit, kytkimen ja kiksin osia.. Kaikkea mitä nyt rikki oli.

Kaasarinkin osat tutki ja puhdisti, mutta ei säätää voineet kun ei loppupyörää ollut mukana.

Hmm.. Kävi hassu tapaus kun neulan tää sokka oli haljennut, ja neula tippunut suuttimeen, kone ei käynyt juuri ollenkaan, mutta tällöin ryyppy-päällä se otti helvetin hyvin kierroksia, tosin ajossa ei kestänyt täyskaasua, mutta paikallaan vastasi helvetin hyvin kaasuun :) Ja oli siis neula tippunut suuttimeen ja ryyppy päällä.

Pitäisikö tästä päätellä että kone tarvitsee kärjestä paksumman neulan, sekä isomman suuttimen? :)

14.7.2004 23:47

Noniin, siis nyt rupee vituttaa, et mikä helvetti tos voi olla? Koneessa ei pitäis olla vikaa, ilmanputsarinkin pesin just. Ja ei toi paremmin toiminu ees kokonaan ilman ilmanputsaria, ei ees booannut tms ?

Ja siis kun kaasua antaa niin miettii aina kauan, ottaa laiskasti kierroksia, ennen piikkiä vaan mumisee silleen että jurraa samoissa kierroksissa pari sekuntia, kunnes taas ampasee kierroksia lisää piikillä.

Sytysennakko on säädetty, ja kaasari putsattu moneen kertaan, säädöissäkään ei voi olla vikaa kun aikasemmin noilla toimi.

Oon muutamilta korjaamoilta kyselly, ne ei oo osannu sanoa puhelimessa ainakaan mitään, ja purollakin ne vaan puhuu kaasarin säädöistä, mut ei ne säädöt jumaliste itestään mee päin honkia.

Että nyt pojat tarvitaan oikeasti neuvoja! Mikä tossa voi olla?

14.7.2004 23:55

käviskö liian laihalla alakierroksilla?

14.7.2004 23:58

Hmm.. Mutta kun korkeillakin kierroksilla tökkii, ja vika tuli ihan yhtäkkiä, ja koska kassu on putsattu jne, niin miten seos vois tulla itestää laihemmaks?

15.7.2004 8:13

Viimeksi muokannut SMK päivämäärä 1.12.2004 14:29, muokattu yhteensä 1 kerran