Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

25.10.2006 20:10

Latexdude kirjoitti:Wössnerin saa saksasta 80 eurolla.


Vertexin piikkiin 90e ja 250cc 115e suomesta :)

25.10.2006 20:30

pakari kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä!

Vertex:n mäntää näytti olevan Saksassa tarjolla 114¤, eli reilusti halvemmalla kuin Purolla. Tarvii tässä talventullen ottaa männänvaihdot hommaks ja kattoo olisko jotakin muutakin tilattavaa tuolta Saksasta.

Myykö täällä Suomessa muuten TM mäntiä muut kuin Puromotor?


Myy, indy oy.

25.10.2006 22:33

GAMMA500 kirjoitti:
Latexdude kirjoitti:Wössnerin saa saksasta 80 eurolla.


Vertexin piikkiin 90e ja 250cc 115e suomesta :)

Niin nämä siis indyltä?

25.10.2006 22:47

Latexdude kirjoitti:
GAMMA500 kirjoitti:
Latexdude kirjoitti:Wössnerin saa saksasta 80 eurolla.


Vertexin piikkiin 90e ja 250cc 115e suomesta :)

Niin nämä siis indyltä?

jepjep.

TM pakoaukonsäätimen läppä ?

11.11.2006 14:28

Tuli tossa männänvaihdon yhteydessä mukava yllätys eteen, kun oli toi pakoaukonsäätimen läppä rikki. Pakoaukon puolelta sulanut ja vähän levinnut ja yläpäästä oli lohjennut palat pois. Eli täysin jumissa, ei varmaan irtoo ihan helpolla.
Kannattaako vaihtaa uus läppä vai antaa olla ja onko kallis investointi?
Itse en oo huomannu mitään vaikutusta omassa harrasteajossa, kun läppä ei oo toiminut, mutta vääntöö siitä varmaan tulis lisää pyörään.

11.11.2006 16:13

No mistäs sitten tiedät mitä se vaikuttaa kun se kerran ei ole toiminut? Noin käy kun ajaa jollain hemmetin jäteöljyllä ja kone senkun karstottuu, väljäksi kuluneita osia ei vaihdeta ajoissa uusiin ja sitä rataa.

Kysyppä Purolta mitä maksaa. Jos tuntuu kalliilta, niin kannattaa lopettaa koko kuramopoilu.

11.11.2006 18:54

Miksi turhaan sellaistakaan Purolta ostaa? Sorvari joka taitaa gnc-jyrsimen käytön, tekaisee titaanista sellaisen käden käänteessä..

11.11.2006 19:10

jyrze kirjoitti:Miksi turhaan sellaistakaan Purolta ostaa? Sorvari joka taitaa gnc-jyrsimen käytön, tekaisee titaanista sellaisen käden käänteessä..


maksaa varmastikin yhtä lailla kuin purolla, siihenkin menee työaikaa jonkin verran sorvarilta

11.11.2006 23:24

SMK;-) kirjoitti:No mistäs sitten tiedät mitä se vaikuttaa kun se kerran ei ole toiminut? Noin käy kun ajaa jollain hemmetin jäteöljyllä ja kone senkun karstottuu, väljäksi kuluneita osia ei vaihdeta ajoissa uusiin ja sitä rataa.

Kysyppä Purolta mitä maksaa. Jos tuntuu kalliilta, niin kannattaa lopettaa koko kuramopoilu.


En oo itte ajanu pyörällä montaa kertaa. Luulin, että liikkeestä ostettu pyörä olisi kohtuullisessa kunnossa. Sattu oleen just se Puro joka myi tälläsen raadon, jossa ei ollu edes se kytkinpuolelta tuleva vipu , joka liikuttaa pakoaukonsäädin mekanismia edes kiinni, vaan siitä oli mutteri irrotettu. Eli jämähtäny on jo edellisellä omistajalla. Öljynä käytän Shell Advance racing X:ää, jota myös jäteöljyksi kutsutaan...
Kannattaako se säädin vaihtaa vai ei? Onko huomattava ero?

12.11.2006 0:39

Pistähän suuta soukemmalle, tai kaikki alkaa pitää sua jonain toopena...et kai nyt ihan tosissasi luule, että mikään liike purkaisi ja tarkastaisi vaihtopyörien koneet? Tai mitään?

Haukkumalla et varmaan saa mitään. Olisko järkevämpää mennä osat kourassa Purolle ja reklamoida ihan asialliseen sävyyn? Saattas jopa tulla kuule rempassa vastaan, paljon todennäköisemmin kuin tolla asenteella kummiskin.

Ja jos se kerran oli paskana jo ostaissa, niin ihme ettet huomannu mitään. Kantsii samalla laittaa sinne 8-kympin pakoaukon säätimen jousi ja vähän paksumpi alatiiviste (jokunen kymppä) niin se kone muuttuu ihan erilaiseksi alhaalta.

12.11.2006 1:20

SMK;-) kirjoitti:Pistähän suuta soukemmalle, tai kaikki alkaa pitää sua jonain toopena...et kai nyt ihan tosissasi luule, että mikään liike purkaisi ja tarkastaisi vaihtopyörien koneet? Tai mitään?

Haukkumalla et varmaan saa mitään. Olisko järkevämpää mennä osat kourassa Purolle ja reklamoida ihan asialliseen sävyyn? Saattas jopa tulla kuule rempassa vastaan, paljon todennäköisemmin kuin tolla asenteella kummiskin.

Ja jos se kerran oli paskana jo ostaissa, niin ihme ettet huomannu mitään. Kantsii samalla laittaa sinne 8-kympin pakoaukon säätimen jousi ja vähän paksumpi alatiiviste (jokunen kymppä) niin se kone muuttuu ihan erilaiseksi alhaalta.


Vaihtopyörät

Motokeitaassa on Pirkanmaan suurin vaihtopyörä valikoima. Meiltä löytyy mm. sportit, customit, crossit, mönkkärit.

Ammattitaitoinen huoltohenkilökuntamme huoltaa jokaisen vaihdossa tulleen pyörän, ennen pyörän asiakkaalle luovutusta.

:D kyllä ainakin keitaalla jotain niille tehään et et..

12.11.2006 1:39

Mainoksen uhri ;-)!

Ei ne todellakaan huolla/tarkasta noita kuramopoja, katupyörät on asia erikseen (kuluttajasuojalaki). Oon niiltä useemman pelin ostanut, eli kokemusta on.

Eikä ne edes katupyöriin tee muuta kuin katsoo putsarin, vaihtaa öljyt (toisiin), tsekkaa nestemäärät, kiristää ketjut ja tekee koeajon. Ei todellakaan auo moottoria.

Mainoksen uhri ;-) End!

12.11.2006 12:12

Haah itsellä puuttui tuo aivan sama mutteri, tai se tappi jolla se tanko kiinnittyy siihen tankoon mikä ohjaa p-aukon säätimiä.

SMK, kannattaisikohan samalla nyt tuo jousi myös uusia, onko se kuluva osa? Epäilen ettei sitä ole vaihdettu, vaikka edellisen omistajan mukaan tehty kuitenkin perusteellinen koneremppa 40h sitten jossa vaihdettiin kaikki laakerit ym.

Ja toinen kysymys, jos kannessa on palotilan reunat täynnä sellasia jälkiä mitkä tulee kun epämääräistä tavaraa on kannen ja männän välissä niin onko se kansi siinä? Vai voiko sen hiomalla tms jotenkin saada kuntoon? Meinaan oli vissiin pakoaukonsäätimen laipan palasia joutunu sinne väliin ja siks männälaki ja kansi sellasella kuprulla.

Saatana sentään ei kyllä tekis mieli ostaa mitään uutta pyttyä tohon, taas se 1000 euroa :S

Niin ja vielä, pytyn alatiivisteitä oli kaksi päällekkäin, vissiin samankokosia, täytyy nyt kysyä purolta vakiotiiviste sinne ja pistää nyt toi ruoska kuntoon.


E: Tossa kuva männästä
Kuva

12.11.2006 17:38

Ei se jousi mihinkään kulu, niitä vaan on eri jäykkysiä ja kassarin on jäykin.

Turha pälyillä sen ruudun takana, kyllä mä sut tiedän! Etkö muka hokannu mua Purolla, en tiedä mitä nippeliä hait mun mä kyykin siinä piikin tykönä kun suunnittelin sen konetta omaani...

Tarttis olla kuva siitä palotilasta, mutta eihän ne nyt yleensä pilalle mene. Irrottelet sieltä vaan kaiken irtokaman, naputtelet pärseet kuulapäällä sisään ja ronkit vielä vähän lisää. Ettei sinne jää mitään mikä irtoaisi, muttei ulokkeitakaan.

Eikä se pytty mitään tonnia maksa, 600e on varmaan aika lähellä. Uus kansi jotain satasen kieppeillä ehkä. Alatiivisteitä on montaa eri paksuutta, sun tarvii mitata mikä sinne kuuluu. Käyppä mun sivuilla lukemassa se 2T:n alavääntöä ylös -juttu.

12.11.2006 20:01

En kyllä hokannut :)

Mutta juu, eiku tarkoti vaan että pistän jonkun vakioalatiivisteen sinne, täytyy nyt juu tuota kantta katsoa, kamera niin paska että tulee niin huono kuva ettei kannata edes yrittää.

Joo mutta tiedä sitten joudunko ostaan uudet p-aukon laipat? Ei kai ne miksikään mee jos vaan on haukannu tollai? Aika pehmeetä aineta tuntuu olevan kuitenkin.