Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

19.7.2006 12:38

Kyllä ne puutkin kivasti sattuu kun päin ajaa kaasu päällä, eivätkä anna periksi. Että se siitä turvallisuudesta. Toi ainainen pölyyn vetoaminen on kyllä lapsellista paskanjauhantaa. Ei ne radat nyt sentäs aina pölyä. Ja kuulemma RCK:ssä oli pölynnyt ihan sikana myös ja enskassa kun vedetään niinkuin köyhän talon porsaat ja puut on pikkasen lähempänä niin näkisin että se vasta vaarallista on, sokkona metässä. Radalla sentäs on leveyttä ja voi ajaa toista linjaa jos osaa. Ja jos ei crossi miellytä niin turha siitä on porata, aina voi lähtee trikoot jalassa nypytteleen.

Ja jos jokin on paska, niin miksi pitää puolustella jonkin muun huonoudella? Eikös se siltikin ole ihan yhtä huono edelleen? Tuskin ne kawan lohkotkaan ihan paperista oli tehty, kaiken saa kyllä rikki kun tarpeeksi yrittää.

Aina tätä samaa mussutusta...tuskin ne pyörät siitä paranee vaikka kuinka itselleen uskottelee.

19.7.2006 13:02

Ja olihan tässä muuten yks juttu vielä. Takahäkki ei oikein kestänyt muuten noissa mun laitteissa. 400 cc katkes 2 kertaa, 300 cc kerran. Ja Ruotsissa kun kattelin MM crossia, niin tehdas Temmillä oli 6!!! pyörää yhdelle kuskille.

19.7.2006 16:13

Olette oikeassa, se RCK oli aivan hullun hommaa silloin kun takaa tuleva sai edessä ajavan kiinni: pölyä todella oli. Enskan säännöissä kuitnekin, että ohi on päästettävä heti kun se turvallisesti on mahdollista.

Jos krossiradalla ajaa edellä 2-3 kuskia (joskus riittää yksikin, tai sivari) niin ei siinä edes kohtuu näkyvyydellä pääse niin lähelle, että ajolinjan muuttaminen auttaisi. Tai riippuu varmasti radasta. Eli ei siinä paljoa voi oma tai kenties edessä kaatuvan terveys kiinnostaa jos siellä tyrkkää menemään vielä niin, että ohi pääsee. Astuinhan Jussi sun varpailles taas? Mutta mulla onkin olkapäät ja polvet ehjät.

Kuten sanoin, tällasen perusharrastajan ajossa. Mutta kun toiset ei kestä tätäkään. Turha siinä on elvistellä jollain kierroksilla, eihän mun pyörä ole sitten syksyn -05 pakoputkimuutosten varmaan edes kiertänyt yli sen. No mutta, hyvä ettet ole harhoja kuullut.

19.7.2006 16:47

Täällä taas puhutaan asiaa. aiheena TM VRX 125 ;)
Eivaa kinakkaa rauhasa

19.7.2006 19:38

SMK;-) kirjoitti:Jos krossiradalla ajaa edellä 2-3 kuskia (joskus riittää yksikin, tai sivari) niin ei siinä edes kohtuu näkyvyydellä pääse niin lähelle, että ajolinjan muuttaminen auttaisi. Tai riippuu varmasti radasta. Eli ei siinä paljoa voi oma tai kenties edessä kaatuvan terveys kiinnostaa jos siellä tyrkkää menemään vielä niin, että ohi pääsee. Astuinhan Jussi sun varpailles taas? Mutta mulla onkin olkapäät ja polvet ehjät.


Kyllä siellä pääsee ohi/perään, pitää vaan osata ajaa. Ja siinä pölyssä oppii ajamaan silleen, että näkee. Ja joskus se pölyttäjä on niin paljon hitaampi, että ei paljon vaadi päästä perään.

Ja muuten Sirkku; Kun meni polvi, olin aika-ajossa nopealle, edessä ei ketään ja kun solari murtui joskus aikaa sitten, niin olin koko radalla yksin! Että se pölyn viasta!

Mutta riittää aiheen vierestä kirjoittelu...

3.8.2006 23:54

kuinka paljo tollanen tm en 125 kuluttaa bensaa sataselle katuajossa

4.8.2006 1:24

JhO kirjoitti:kuinka paljo tollanen tm en 125 kuluttaa bensaa sataselle katuajossa


10L~

4.8.2006 3:38

Ei edes kuuluis tänne, MUTTA! Oma kotari tällä hetkellä kuluttaa semmoset 7,5l satkulla. Koko ajan kadulla kun on sormi rikki. Ja mulla on nyt siis pitkät välit ettei tarvii huutaa koko aikaa. Pelkästään kadulle en ainakaan ite suosittele ellei sillä muutakin tee.

4.8.2006 10:45

Ihan sama mikä kilpapiikki on kyseessä, niin se on siinä +-10l. Jos säädöt hakee kelin mukaan kohdalleen metsään, niin joku 7-8l voi päästä.

Kulutusta ei saa alemmas oikein muuten kuin vaihtamalla pienemmän kaasarin ja hakemalla säädöt mahdollisimman laihalle, mutta silloin tulee taas kiinni leikkaamisen vaara suuremmaksi.

Esim. itse jouduin päitsille lähtemään 15 astetta kylmemmälle kelille parhaimmin toimivilla säädöillä, sillä jo n. 5km 80km/h alkoi kilistää. Ainoa mikä silloin auttoi, oli pöräytellä vähän väliä kaasua kytkin pohjassa.

7.8.2006 21:58

Mulla hävis tosta vehkeestä (kuvia galleriassa) kipinä tänään, virtaa tulee sytytystulpalle mutta kipinää ei näy, tulppa pitäis oll ok (sai meiän ruohonleikkurin tulpanhatusta oikeen reilut kipinät), epäilen että joku ottais maihin tms. tulpanhatun ja tulpan käyn ostaan huomenna uudet, mutta jos se ei niillä pelitä niin usko loppuu. Ku ei tota kehtais minnekkään puromotoriin viedä.

Mistäs saa muuten halvalla tm:ään osia?

7.8.2006 23:33

Jotain perus ja tarvikeosaa saa ainakin täältä http://www.motocross-shop.de/motocross- ... th=459_464

Mutt kyll ne erikoisemmat osat joutuu vissiin kalliilla hinnalla purolta tilaamaan :(

Mitä tulppaa muuten käytät?
Mun temmi tykkää syödä ainakin noita NGK:n B9S tulppia. Niitä menny jo kaks kappaletta heti kun pistin B9EG "Racing Competetion" niin heti on kestäny paremmin.
Saas vaan nähä kuinka kauan.

Muuten minulla on itse ongelma temmini kanssa :(
Etujarru laahaa jonkun verran. Kun taluttaa niin se on aika raskas liikutella. Etupyörä ei pyöri vapaasti kun sen nostaa ilmaan ja pyörittää.
Olen juuri vaihtanut etupyörän laakerit sen jälkeen se toimi hyvin jonkun aikaa mutta alkoi laahat jonkun ajan jälkeen.
Jarru laahas myös ennen laakereitten vaihtoa.

Onko levy tai palat loppu? Auttaisiko jarrun ilmaus?

Neuvokaahan tietäväiset :P

8.8.2006 1:15

Ei se tulppa välttämättä anna palotilassa kipinää, vaikka vapaassa ilmassa antaisikin. Oletko muutne käyttänyt etuvastuksellista tulppaa vai päättänyt kokeilla onneasi jos vaikka saisit CDI:n rikottua?

W: ota silma käteen ja katso!

8.8.2006 11:27

SMK;-) kirjoitti:Ei se tulppa välttämättä anna palotilassa kipinää, vaikka vapaassa ilmassa antaisikin. Oletko muutne käyttänyt etuvastuksellista tulppaa vai päättänyt kokeilla onneasi jos vaikka saisit CDI:n rikottua?

ei ihan vakio b9EG tulppa siellä on... Ja kun ei anna edes ilmassa :S

8.8.2006 12:05

SMK;-) kirjoitti:W: ota silma käteen ja katso!


Katsottu ja todettu etujarrulevyn olevan melkolailla kulunut.
Onko tämä levy kovinkin kallis paukku?

Mutta eikö laahaminen voi johtua esim vioittuneista puristimista?

8.8.2006 12:18

W1nters kirjoitti:Katsottu ja todettu etujarrulevyn olevan melkolailla kulunut.
Onko tämä levy kovinkin kallis paukku?

Mutta eikö laahaminen voi johtua esim vioittuneista puristimista?

Ootko kattonut myös sinne Yläsylinteriin ja öljysäiliöön että öljy pääsee virtaamaan vapaasti myös takaisinpäin? Jos siä on pashaa ja se tukkii jotain niin paine ei vapaudu täysin ja jarru laahaa päällä. Koita vaihtaa öljyt sinne kokonaan. Kannattaa putsata kaikki, kummastakin päästä. Ei se öljyinen hiekka ainakaan paranna sitä toimintaa.