Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

18.7.2006 13:44

Minulla on kolmen pyörän verran kokemusta Temmeistä 2000-luvulla. Tässä hieman saldoa:

TM MX400 -02 4t: 2x kone, mäntä halki, joka tuhosi kannet ja kaikki. Tunteja yhteensä pyörällä n. 25

TM MX300 2t -02: Muuten toimi, mutta hukkasi vettä.

TM 125 -03: 1x Sylinteri, 2x rattaita vaihteistosta, tunteja öbaut 30!! Toimi seuraavalla omistajalla jolla oli vauhtia hieman vähemmän kun minulla.

Paras näistä oli tuo piikkinen. Hyvä ajaa, tehoa löytyi. Pikkuinen miinus oli se, ettei se minulla valitettavasti kestänyt. Pyörä säilyi omassa kylässä uuden omistajan myötä ja he selvisivät sen kanssa kyllä.

18.7.2006 13:49

Niin tuosta nelarista, että eka kone tais mennä 8 tunnin kohdalla, sain uuden tehtaalta ja sekin sit pamahti jossain samoilla tunti määrillä!

18.7.2006 14:01

Katotaan niin kohta on SMK puolustamssa TM:ää, ja tietää jokaiseen hajoamiseen tarkan syyn ja taas on temmi se paras pyörä maan päällä.

18.7.2006 14:45

Jussi_P kirjoitti:Minulla on kolmen pyörän verran kokemusta Temmeistä 2000-luvulla. Tässä hieman saldoa:

TM MX400 -02 4t: 2x kone, mäntä halki, joka tuhosi kannet ja kaikki. Tunteja yhteensä pyörällä n. 25

TM MX300 2t -02: Muuten toimi, mutta hukkasi vettä.

TM 125 -03: 1x Sylinteri, 2x rattaita vaihteistosta, tunteja öbaut 30!! Toimi seuraavalla omistajalla jolla oli vauhtia hieman vähemmän kun minulla.

Paras näistä oli tuo piikkinen. Hyvä ajaa, tehoa löytyi. Pikkuinen miinus oli se, ettei se minulla valitettavasti kestänyt. Pyörä säilyi omassa kylässä uuden omistajan myötä ja he selvisivät sen kanssa kyllä.


:D :D ohhoijjaa. Nyt kun pääsin tässä keväällä omasta temmistäni eroon niin voin sanoo etten enää ikinä kyllä temmiä talliini huoli :D

18.7.2006 14:47

Otetaan haaste vastaan.

Jussin nelari sattui olemaan ihan protosarjan pyörä, runkonumero jossain alle 10:n. mm. mäntä on jo loppuvuoden pyörissä erilainen.

Pitää olla vähintään pissaa päässä, että alkaa tuollaista esittämään jotenkin edustavana esimerkkinä, henkilö joka vielä kaiken lisäksi sai maahantuojalta sillä protopyörällä ajamisiinsa paremman tuen kuin samalla tasolla ajava kuski voisi mistään saada.

18.7.2006 14:52

Et säkään Sirkku juttuines mikään järjen jättiläinen ole, mutta annoinpahan nyt ihmisten tietää, mitä on ollut. Voinhan mä sanoa, että Kawasta on mennyt venttileitä, Yamahasta vaihteiston rattaita, Hondasta kytkinlevyjä jne. Mutta tuossa on hieman enemmän!

18.7.2006 15:00

SMK;-) kirjoitti:Pitää olla vähintään pissaa päässä, että alkaa tuollaista esittämään jotenkin edustavana esimerkkinä, henkilö joka vielä kaiken lisäksi sai maahantuojalta sillä protopyörällä ajamisiinsa paremman tuen kuin samalla tasolla ajava kuski voisi mistään saada.


Hmmm. En ymmärrä pointtia. Pitäisikö asioita kaunistella siksi että palvelu on toiminut ja asiakasta pidetty kuin kukkaa kämmenellä? Palvelu hyvä, tuote huono, that's it. :)

18.7.2006 15:13

Joo kyllä se niin on, etten mä palveluun ollut missään vaiheessa tyytymätön. Se vaan on niin, että sitä mielellään ajais ne vähäiset kisat, mitä A-luokalla on, eikä olis pois tai ottais nolla eriä, kun ei kalusto kestä!

18.7.2006 16:04

PROTOSARJAN pyörälläkö?

Ei millään pahalla, mutta jos luotettavuus on yksikään valintakriteeri, niin mitään protosarjan laitetta ei takuulla kannata ottaa.

Ei edes ensimmäisen mallivuoden, kuten isojen japsitehtaidenkin kohdalla on jo nähty. Vrt. CRF -02, YZF -01, KXF -04

Ja Jay, tarkoitti sitä, että sietäisi edes kertoa samaan hengenvetoon, että kyseessä oli yksi mallisarjan ensimmäisiä kappaleita, täys proto. Yli puolet koneen osista muuttui jo seuraavalle vuodelle.

Mulla oli se KXF -04, joka oli monilta ratkaisuiltaan täysi paskakasa. -05 piti muuttua vähän sitä sun tätä, niin ei edes lohkojen valua muutettu. Kaikkea pientä ja mitätöntä sen sijaan vaikka kuinka. Verratkaas vaikka Hondaan, koneen isot valuosatkin muuttuu sentään koko ajan tarpeen mukaan!

18.7.2006 17:38

Jussi_P kirjoitti:Minulla on kolmen pyörän verran kokemusta Temmeistä 2000-luvulla. Tässä hieman saldoa:

TM MX400 -02 4t: 2x kone, mäntä halki, joka tuhosi kannet ja kaikki. Tunteja yhteensä pyörällä n. 25

TM MX300 2t -02: Muuten toimi, mutta hukkasi vettä.

TM 125 -03: 1x Sylinteri, 2x rattaita vaihteistosta, tunteja öbaut 30!! Toimi seuraavalla omistajalla jolla oli vauhtia hieman vähemmän kun minulla.

Paras näistä oli tuo piikkinen. Hyvä ajaa, tehoa löytyi. Pikkuinen miinus oli se, ettei se minulla valitettavasti kestänyt. Pyörä säilyi omassa kylässä uuden omistajan myötä ja he selvisivät sen kanssa kyllä.



Tuo 125tm nyt vissii myynnis, joku autoliike myy :P ?

18.7.2006 20:34

kgtm kirjoitti:Tuo 125tm nyt vissii myynnis, joku autoliike myy :P ?


Hyvä jos ne saa sen myytyy. Pitää olla vähä öhm öhm LAATUtietoinen jos ostaa temmin :D Ja huoltointoa tottakai :P

19.7.2006 8:40

SMK;-) kirjoitti:PROTOSARJAN pyörälläkö?

Ei millään pahalla, mutta jos luotettavuus on yksikään valintakriteeri, niin mitään protosarjan laitetta ei takuulla kannata ottaa.


Joo-o, mahdatko Sirkku pitää tuota 125 Temmiä vuonna -03 jonkin asteisena protona...? Se 400 Temmi saattaa ollakin. Toisaalta se pyörä oli ihan tuotannossa, netissä ja joka paikassa. Protona ymmärrän jonkun tällaisen, että MM-sarjassa ajetaan pelillä ja tuotantoon se tulee seuraavalle vuodelle. Olen mä nähnyt kuvan -01 mallin Temmin nelarista, sillon ei ollut laitteita vielä tuotannossa.

SMK;-) kirjoitti:Ja Jay, tarkoitti sitä, että sietäisi edes kertoa samaan hengenvetoon, että kyseessä oli yksi mallisarjan ensimmäisiä kappaleita, täys proto. Yli puolet koneen osista muuttui jo seuraavalle vuodelle.


Tätä ei oikein ymmärrä, ei edes Jay. :D Mutta sähän siitä protosta olet tässä riehunut, ei kukaan muu.

19.7.2006 12:13

Jussi_P kirjoitti:Et säkään SMK juttuines mikään järjen jättiläinen ole, mutta annoinpahan nyt ihmisten tietää, mitä on ollut. Voinhan mä sanoa, että Kawasta on mennyt venttileitä, Yamahasta vaihteiston rattaita, Hondasta kytkinlevyjä jne. Mutta tuossa on hieman enemmän!


Onko sulla Jussi sitten järkee? Meinaan jos "mies" on sitä mieltä, että on järkevää syöttää sokeena niin sankkaan pölypilveen ettei etulokariaan näe?

Ja sit kun muistellaan montako nollaerää sulla tuli -04 Kawilla niin kyllä tämmönen tyhmempikin jos ymmärtää missä sun todelliset motiavaatios on. Mä oon vaan tämmönen perusharrastaja, ja kun päätin 143h kohdalla kurkistaa laatikkoon niin virheetöntä oli edelleen...KXF:ssä ei edes lohko kestäny pientä painoo vaihdepolkimella ja tunteja silloin? No, sä Jussi muistat ehkä tarkemmin. Mun tietääkseni kaikkiaan 30.

19.7.2006 12:27

SMK;-) kirjoitti:Onko sulla Jussi sitten järkee? Meinaan jos "mies" on sitä mieltä, että on järkevää syöttää sokeena niin sankkaan pölypilveen ettei etulokariaan näe?


Jep, nyt taisit taas astua monen crossarin varpaille. Ensinnäkin, eilen taas Kaanaassa oli todella pölyistä, siinä vaiheessa ei ajeta välttämättä sillä suurimmalla riskillä. Eilenkin ajoin täysiä, kun oli edessä tyhjää, kun ajoin kaverin kiinni, otin hieman rauhallisemmin, kunnes olin ohi, sit taas hieman reippaammin. Eli onneksi pysyt poissa crossiradalta, kun et osaa siellä toimiakaan.

SMK;-) kirjoitti:Ja sit kun muistellaan montako nollaerää sulla tuli -04 Kawilla niin kyllä tämmönen tyhmempikin jos ymmärtää missä sun todelliset motiavaatios on. Mä oon vaan tämmönen perusharrastaja, ja kun päätin 143h kohdalla kurkistaa laatikkoon niin virheetöntä oli edelleen...KXF:ssä ei edes lohko kestäny pientä painoo vaihdepolkimella ja tunteja silloin? No, sä Jussi muistat ehkä tarkemmin. Mun tietääkseni kaikkiaan 30.


Joo, tuli niitä nollia Kawalla. Mutta joka paikassa on ollut niin paljon kirjoituksia siitä, kuinka paljon/mitä vikoja Kawassa tuolloin oli, niin ei niitä tarvi eritellä. Mutta vertaus sun 143h ja mun 30h on aika outo, meinaan sulla ei varmasti kulu laite sitä tuossa ajassa, mitä mulla tuossa toisessa. Sulla ei käy varmaan kierroksetkaan ikinä yli 10 000. Tai ainakaan en ole kuullut. Vaikka Kaanaa kuinka onkin "pelkkää luukutusta". Mun motivaatio ajamiseen on aikas suuri, mutta sitten on joitain pikku seikkoja, jotka vaikuttaa siihen, ettei aina voi olla talli täynnä pyöriä ja autossa vielä 1 varaosina!
Viimeksi muokannut Jussi_P päivämäärä 19.7.2006 12:40, muokattu yhteensä 2 kertaa

19.7.2006 12:36

Jussi_P kirjoitti:...ettei aina voi olla talli täynnä pyöriä...


Höhö! ERILAISIA pyöriä. :)